Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Motociklininkai prašo leisti motociklams važiuoti viešajam transportui skirta „A“ eismo juosta

Vilnius gali tapti pirmuoju miestu Lietuvoje, įteisinusiu motociklų važiavimą visuomeniniam transportui skirta „A“ eismo juosta. Daugkartinio Dakaro ralio dalyvio Balio Bardausko iniciatyvą jau palaikė sostinės meras Remigijus Šimašius ir su tokiu prašymu balandžio 30 d. kreipėsi į susisiekimo ministrą Roką Masiulį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Eismas
Eismas / Mato Miežonio / 15min nuotr.
Temos: 2 Vilnius Motociklas

„Vilniaus miesto savivaldybė nuolat gauna iš įvairių motociklininkų bendruomenių prašymus sezono metu leisti motociklams važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. Bendruomenės nariai įsitikinę, jog taip būtų užtikrintas didesnis važiuojančių saugumas ir sutaupyta laiko, sumažėtų oro tarša. Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus eismo komisija tokiam prašymui pritaria, tačiau Kelių eismo taisyklės nenumato tokios galimybės“, – rašoma mero kreipimesi.

Vilniaus miesto meras prašo LR Susisiekimo ministerijos inicijuoti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus ir leisti sezono metu motociklais važiuoti juostomis, pažymėtomis kelio ženklais „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir (arba) raide „A“, kai minėtos juostos pažymėtos „A“ ir motociklo simboliu.

Pasak sostinės mero, patobulinus KET sumažėtų ne tik oro tarša miesto gatvėse, būtų išvengta konfliktinių situacijų, bet ir Vilnius taptų draugiškesnis miesto gyventojams, važiuojantiems motociklais, ir moto turistams. Taip pat būtų sprendžiama parkavimosi problema. Pavyzdžiui, į vieno automobilio vietą parkinge galima pastatyti nuo 3 iki 4 motociklų.

Motociklininkas B.Bardauskas neabejoja, kad šis nedidelis KET patobulinimas atneštų naudos visiems eismo dalyviams, ne tik motociklininkams.

Pirmiausiai tai motociklininkų saugumo klausimas, nes buvo jau ne vienas atvejis, kai įvyko skaudžių avarijų. Be to, visiems būtų geriau, nes išvengtume dažnai pasitaikančių konfliktinių situacijų, kai motociklai „nardo“ iš vienos juostos į kitą. Tad tokių situacijų gerokai sumažėtų.

Kad motociklininkų bendruomenė yra subrendusi laikytis tvarkos eisme, patvirtina jų organizuojamos šventės – motosezono atidarymas ir uždarymas, atskirų klubų renginiai, mototurizmo ralis ir t.t.

Agroetos nuotr./Vilniaus miesto meras R.Šimašius susitikime su motociklininkų bendruomene
Agroetos nuotr./Vilniaus miesto meras R.Šimašius susitikime su motociklininkų bendruomene

Pasak motociklininkų bendruomenės atstovų, sezono atidarymas Lietuvoje įvyks jau ateinantį šeštadienį ir būtų gražu, jei į Vilniaus miesto mero prašymą LR Susisiekimo ministerija atsižvelgtų. Daugelyje Europos ir pasaulio valstybių, pradedant Prancūzija ir baigiant kaimynine Latvija, motociklams leidžiama važiuoti „A“ eismo juosta. Būtų gražu, jei ir pas mus atsirastų daugiau tvarkos keliuose.

KET patobulinimams pritaria daugelis motociklininkų klubų.

Liudmila Krivel „Lapė“, klubo „Vėjų laumės“ prezidentė:

„Visame pasaulyje „A“ eismo juosta laikoma saugia ir matoma kitiems eismo dalyviams. Tai reiškia, kad ir motociklininką pastebės kiti. Pagerės saugumas“.

Šarūnas Pladas, motociklininkas, daugkartinis Lietuvos plento žiedinių lenktynių čempionas:

„Šiltuoju metų laiku motoroleris yra pagrindinė mano transporto priemonė mieste. Tenka būti užsienyje, pavyzdžiui, Italijoje, Ispanijoje. Su pavydu žvelgiu, kaip puikiai pas juos suorganizuotas eismas dviratėms transporto priemonėms ir kiek daug žmonių jas renkasi. Ir dėl kur kas greitesnio bei pigesnio nuvykimo iš taško A į tašką B, bei gerokai paprastesnio parkavimosi. Suteikti galimybę motociklams naudotis „A +4“ eismo juosta būtų sveikintinas žingsnis populiarinant šią puikią transporto priemonę mieste, juolab kad motociklai tos juostos tikrai neužkimštų“.

Tomas Džavachišvilis, motociklininkas:

„Yra daugybė argumentų, kodėl vertėtų leisti motociklams važiuoti „A“ juosta. Ir iš to laimėtų absoliučiai visi eismo dalyviai. Pirmiausiai tai saugumas, nes taip motociklininką lengviau pastebėti, daugiau galimybių pasislinkti į vieną ar kitą eismo juostos dalį. Ne mažiau svarbu ir manevringumas, nes motociklo įsibėgėjimo ir stabdymo kelias bei stabilumas labai skiriasi nuo automobilių. Daugiau galimybių pamatyti kliūtį ir laiku sustoti. Tuo pačiu ir negauti smūgio į galą iš nespėjusio sustoti vairuotojo, važiavusio iš paskos. Kaip ir taksi, motociklais būtų važiuojama ne tik „A“, bet ir kitomis juostomis, todėl nebūtų problemų apvažiuoti autobusą ar troleibusą sraute“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos