A juostos, priklausomai nuo žymėjimo, Lietuvoje yra skirtos viešajam transportui, taksi, elektromobiliams, keturis ir daugiau keleivius vežantiems automobiliams, mopedų vairuotojams ir dviratininkams.
Tačiau, kitaip nei Latvijoje, Lenkijoje, Austrijoje ir kai kuriose kitose Europos šalyse, motociklais važiuoti A juosta draudžiama.
Tęsia pernykštę diskusiją
Diskusiją šia tema Balys Bardauskas pradėjo prieš metus. Tuomet kreipėsi į Vilniaus miesto merą Remigijų Šimašių ir į Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininką Vytautą Grašį.
Diskusijų LKPT metu kalbėta, ar verta parodyti motociklininkams daugiau pasitikėjimo ir leisti jiems važiuoti A juostomis. Ir koks būtų rezultatas; eismas taptų saugesnis, ar atvirkščiai? Šiai iniciatyvai pritarė ir Vilniaus meras R.Šimašius, ir Kauno vadovas V.Matijošaitis. Jie kreipėsi į tuometinį susisiekimo ministrą Roką Masiulį. Bet dar praėjusių metų balandį gavo neigiamą atsakymą.
Todėl dabar B.Bardauskas ir motociklininkų bendruomenė siūlo atlikti eksperimentą - leisti motociklininkams važiuoti pagrindinėse gatvėse esančiomis A juostomis ir įvertinti efektyvumą bei saugumą. Kol kas prašoma motociklo ženklu A juostas pažymėti Konstitucijos pr., Švitrigailos ir Ukmergės gatvėse.
B.Bardausko teigimu, toks eksperimentas leistų įvertinti realią situaciją ir priimi ilgalaikius sprendimus.
Lietuvoje šiuo metu yra apie 180 tūkst. asmenų, turinčių teisę vairuoti motociklą. Vilniuje A juostos tęsiasi 45 km, Kaune jų yra 10 kartų mažiau.