Motociklų kasko draudimas: misija įmanoma, bet tik privilegijuotiems

Draudimo įmonės skalambija, kad kasko motociklams – per daug rizikinga dabartinėmis rinkos sąlygomis, kad motociklų Lietuvoje per mažai, jie seni, o sezonas – per trumpas. Ir nors kasko draudimas motociklui Lietuvoje vis dar atrodo sunkiai įgyvendinama misija, ji yra įmanoma. Jeigu vairuojate šviežią modelį, esate lojalus klientas draudimo kompanijai ir (arba) valdote nemažai turto.
„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis
„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis

Draudžiančių brokerių 10, iš jų motociklus – tik 2

Ne visiems transporto priemonių savininkams užtenka privalomojo civilinės atsakomybės draudimo. Kai kurie, tarp jų ir motociklininkai, pageidauja ir kasko, kuriuo transporto priemonė apdraudžiama nuo mechaninės jėgos padarytų sugadinimų, gaisro ar sprogimo, vagystės ir plėšimo rizikų.

Lietuvos draudimo institucijų veiklą reguliuoja ir prižiūri Lietuvos bankas. Draudimo priežiūros skyriaus viršininkas Marius Dumbauskas nurodo, kad Lietuvoje yra 10 aktyvių, vykdančių ne gyvybės draudimo veiklą, draudikų: 8 kitų Europos Sąjungos šalių filialai bei 2 Lietuvos – AB „Lietuvos draudimas“ ir UAB DK „PZU Lietuva“. 

Apklausus visus draudikus dėl kasko galimybės motociklams, didžioji dauguma pateikia neigiamus atsakymus: „nedraudžiame ir tokios galimybės nesvarstome“; „tokios nuostatos laikomės įvertinę dabartinės rinkos sąlygas“; „motininė bendrovė šios rūšies draudimo nevykdo, tad nevykdome ir mes“; „mūsų įmonės požiūriu, ši sritis yra per daug rizikinga“.

Tik dvi bendrovės pateikė teigiamus atsakymus. 

„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis
„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis

Motociklo amžius ir vairuotojo stažas

Draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius sako: „Daugiausiai užklausų dėl kasko draudimo šiai transporto priemonei sulaukiame prasidėjus motociklų sezonui, tačiau pasiteiravimų skaičius tikrai nėra didelis. Jis yra toks dėl seno motociklų parko Lietuvoje. Dažniausiai klientai draudžia motociklus tik privalomuoju draudimu.“

Pasiteiravimų skaičius tikrai nėra didelis, jis toks dėl seno motociklų parko Lietuvoje.

R. Pociaus teigimu, pageidaujantys kasko turi atitikti kelis kriterijus: motociklo „amžius“ – iki 7 metų („ERGO Insurance“ duomenis, senesnių motociklų savininkai dažniausiai nedraudžia kasko draudimu); motociklininko/savininko vairavimo stažas – didesnis negu 5 metai. Kiti kriterijai – motociklo rinkos kaina, jo tipas, laikymo sąlygos. 

„Tai yra rizikos kriterijai, kurie vienaip ar kitaip daro įtaką draudimo sąlygoms ir įmokos dydžiui. Žinoma, mes esame lankstūs, prisitaikome prie klientų poreikių, randame jiems tinkančius sprendimus“, – teigia „ERGO Insurance“ atstovas.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Baikerių sezono uždarymas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Baikerių sezono uždarymas

Jeigu klientas lojalus

Draudimo bedrovės „If“ Transporto priemonių draudimo produkto vadovas Danas Dilys teigia, kad tai – reti pavieniai atvejai: „Daugiausiai užklausų sulaukiame pavasarį, prieš prasidedant sezonui. Tokią paslaugą teikiame lojaliems klientams, kurie draudžiasi kompleksiškai kartu su kitomis draudimo rūšimis.“ 

Šioje įmonėje vertinant rizikas į kiekvieną atvejį taip pat atsižvelgiama individualiai: transporto priemonės savininko vairavimo patirtį, amžių, motociklo tipą, galingumą, laikymo ir eksploatacijos sąlygas.

„If“ Latvijoje ir Estijoje situacija panaši – šią paslaugą taip pat teikia išskirtiniais atvejais, kiekvieną klientą vertindami individualiai.

Šiuo klausimu bendrovė remiasi kitų Europos Sąjungos šalių draudimo įmonių praktika: „Kadangi esame bendrovė, veikianti Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, neabejotinai dalinamės patirtimi tarp kolegų. „If“ Latvijoje ir Estijoje situacija panaši – šią paslaugą taip pat teikia išskirtiniais atvejais, kiekvieną klientą vertindami individualiai“, – teigia D.Dilys.

Tačiau paklausus, ar nesvarsto šios paslaugos, kaip atskiro produkto, teikti artimiausiu metu, įmonės atstovas neabejojo. „Didelio poreikio šiam produktui nejaučiame. Lietuvoje ši susisiekimo priemonė nėra itin populiari, o ir jos eksploatavimo laiką riboja oro sąlygos“, – motyvus vardina bendrovės atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų