Tai paprastas 1967 metų metų gamybos „Ford Mustang“. Prie jo neprikišo nagų „mustangus“ iki tobulybės puoselėjęs Carrollas Shelby. Tačiau nemažai savo rankų darbo įdėjo jaunas šiaulietis Danielius Rimkus.
Nostalgija ant ratų
Tai pirmos kartos „Ford Mustang“ automobilis, kurio gali pavydėti kiekvienas jaunuolis. Automobilis dviem – pritaikytas važiuoti į kiną po atviru dangumi, o gatvėse atkreipti visų praeivių ir vairuotojų dėmesį.
Dėl nepriekaištingos autentikos, į „mustangą“ sėdi tarsi į laiko mašiną.
Garažo vartai prasiveria. Tamsoje šmėžuoja oranžinis kapotas. Variklis sugriaudėja ir įsižiebia žibintai. Neįprastas variklio gaudesys – gilus ir tarsi truputį šuoliuojantis lyg laukinis mustangas.
Plieninis gražuolis pajuda į priekį ir išnyra į dienos šviesą. Pasisuka į gatvę ir lengvai, bet triukšmingai šauna į priekį. Intensyviai oranžinė spalva tarsi įsigeria į akis – regi tai net užsimerkęs.
Garsas taip pat viduje žadina kažką laukinio. Tokių automobilių gamintojai apgalvoja viską – ne tik formą ir varikli. Ne tik spalvą ir apdailą. Variklio garsas – vienas svarbesnių akcentų pramoginių automobilių rinkoje.
D.Rimkus nemažai prisidėjo prie šio automobilio rekonstrukcijos. Šveitė, montavo, dažė. Neužsakinėjo išskirtinio dizaino „Shelby“ detalių, nes tai būtų ne autentiška. Surinko originalias paprasto 1967 metų „Ford Mustang“ detales – nuo sėdynių iki bėgių rankenėlės.
Gal dėl nepriekaištingos autentikos, į oranžinį „mustangą“ sėdi tarsi į laiko mašiną.
Įperkama prabanga
Pirmasis „mustangas“ į gatves išriedėjo prieš 50 metų – 1964 m. kovo 9 dieną. Teigiama, kad jis tapo vienu geriausiai parduodamų ir kada nors sukurtų automobilių. Istoriniai šaltiniai teigia, kad per pirmus pusantrų metų parduota per milijoną „mustangų“.
Paprastą „mustango“ versiją anuomet buvo galima įsigyti už 2400 dolerių.
Palikime išorę ir šlovę romantikams. Kas per žvėris po kapotu? D.Rimkaus modelyje įmontuotas „paprastas“ 4,8 litro darbinio tūrio variklis, pasiekiantis 289 AG. Detalės pakeistos naujomis ir originaliomis.
Tradicinius „mustangus“ dažnai tobulindavo automobilių burtininkas Carrollas Shelby. Jis pakeisdavo ne tik variklio savybes, bet ir kai kurias išorės detales. Pagerinto modelio kaina šoktelėdavo kelis kartus.
Jei dirbančių tėvų sūnus studentas galėdavo pasvajoti apie „Ford Mustang“, tai apie „Shelby“ versiją galėjo užmiršti. Nebent jo tėvai dirba Holivude.
Paprastą „mustango“ versiją anuomet buvo galima įsigyti už 2400 dolerių. Šeimyninių automobilių šalininkai pasakytų, jog kaina buvo vienintelis šio modelio pliusas, tačiau rekordinė pardavimų ataskaita buvo iškalbingesnė.
1967 metų „mustangas“ yra būtent tas modelis, kurį gamintojas pirmą kartą patobulino ir atnaujino moderniu big-block V8 varikliu. Vieno jų darbinis tūris siekė 6,4 litro. Pirmos kartos „mustangas“ taip pat buvo atnaujintas ir 1969 metais. Geru sprindžiu pailgėjo kėbulas.
„Ford Probe“ – nevykęs slaptas klonas
1987 metais „mustangas“ iš laukinio virto prijaukintu. Pasikeitė jo dizainas. Pasidarė aptakus ir dailus. Pardavimai sumažėjo iki 100 tūkstančių automobilių per metus.
„Ford Mustang“ ir vėl užriaumojo, ir toliau buvo varomas galiniais ratais.
Tuomet gamintojas pamanė, kad atėjo natūrali „Mustang“ mirtis. 1989 metais buvo oficialiai paskelbta, kad legendinis automobilis pradedamas gaminti su priekiniais varomais ratais ir bus panašus į paprastą japonišką automobilį.
„Mustang“ gerbėjai užvertė gamintojus laiškais. Jie plūdo šimtais tūkstančių. Visi troško „jodinėti“ tikru „mustangu“, o ne šeimynine ar japoniška jos versija.
Taigi, jau pagamintas „mustangas“ buvo perkrikštytas „Ford Probe“ vardu. Jį pamėgo Europos ir Australijos jaunimas. Vairavo ir amerikiečiai. Per savo gyvavimo laiką – beveik dešimtmetį – parduota per milijoną „Probe“ automobilių. Tokios ambicijos „mustangui“ buvo per kuklios, tačiau „Probe“ to pakako.
„Ford Mustang“ ir vėl užriaumojo, ir toliau buvo varomas galiniais ratais.
2004 metais pristatytas penktos kartos „Ford Mustang“. Tradicinė jo galia – 240 arklio, o gal mustango, galių. Yra ir šio laukinio žirgo „GT“ versija, turinti 4,6 litrų variklį su 300 AG.
Šiemet buvo parodytas jau šeštosios kartos modelis, kuris bus parduodamas ir Europoje. Apie jį plačiau skaitykite čia.