Naudotas elektromobilis – „katė maiše“: nauji testai, kurie padės sumažinti riziką

Nors daugelis sutinka, kad elektromobiliai neišvengiamai užvaldys gatves, kol kas nesutariama, kaip greitai tai įvyks. Visi supranta – kol naujų elektromobilių kainos padebesyse, tol vienintelis kelias dažnam EV norinčiam Lietuvos pirkėjui yra antrinė rinka.
Elektromobilio prototipo Toyota bZ4X testai „Nasser racing camp“ stovykloje
Elektromobilio prototipo Toyota bZ4X testai „Nasser racing camp“ stovykloje / Toyota ir Ž.Pekarsko nuotr.

Kaip ir renkantis naudotą vidaus degimo variklį turintį automobilį, taip ir pamažu augančioje antrinėje elektromobilių rinkoje pirkėjams teks išmokti keletą naujų taisyklių.

Svarbiausia jų – naudotų elektromobilių patikros formulėje atsiranda vienas naujas, bet itin svarbus kintamasis, kurį būtina įvertinti. Naudoto elektromobilio baterija gali sudaryti iki 50 proc. jo kainos, tad labai pravartu išsiaiškinti jos būklę ir likutį prieš priimant sprendimą dėl EV įsigijimo.

Naudotų elektromobilių baterijų ilgaamžiškumas

Svarbu žinoti, kad elektromobilio baterijos talpa laikui bėgant mažėja, o nuvažiuotų kilometrų skaičius nėra pagrindinis faktorius nulemiantis degradacijos lygį. Baterijų būklę tyrinėjanti įmonė AVILOO gmbH nustatė, kad baterijų ilgaamžiškumui įtakos turi tokie faktoriai kaip krovimo greitis ir laikas, baterijos temperatūriniai svyravimai, įkrovos bei iškrovos lygis. Tad tą patį atstumą nuvažiavusių elektromobilių baterijos likučiai gali skirtis labai ženkliai. Pavyzdžiui, vos 50’000 km nuriedėjusio elektromobilio baterijos talpa gali susitraukti net ketvirtadaliu (25 proc.), o įveikusio net 200 000 km – tik apie 10 proc.

Tiesa, nors dauguma gamintojų suteikia baterijoms 8 metų arba 160 tūkst. km garantiją, pradėti pažintį su ką tik įsigytu elektromobiliu aiškinantis, kaip veikia garantija, nėra viliojantis pasirinkimas.
Sužinoti perkamo elektromobilio baterijos likutį – misija įmanoma?

Situacija pradėjo keistis. Prieš keletą metų Austrijoje įsikūrusi kompanija pradėjo vystyti nepriklausomą visiems elektromobiliams pritaikomą baterijų testų platformą, kurios pagalba kiekvienas vairuotojas gali tiksliai ir pakankamai nesudėtingai sužinoti elektromobilio baterijos likutį.

Šiai kompanijai Baltijos šalyse atstovaujančios įmonės OEV Group vadovas Tadas Ratkevičius paaiškina: kad gautumėte elektromobilio baterijos testo ataskaitą, pakanka atlikti keletą nesudėtingų žingsnių. Tereikia užpildyti užsakymo formą, nurodant norimo testuoti elektromobilio modelį.

Kokia nauda elektromobilio pirkėjui ir pardavėjui?

„Prieš pirkdami naudotą elektromobilį, būtinai paprašykite, kad pardavėjas pateiktų baterijos būklės ataskaitą. Taip matysite jos nusidėvėjimo lygį ir žinosite, kiek galima nuvažiuoti vienu įkrovimu“ – pataria EVTEST.LT atstovas. 100 proc. skaidri ir tiksli informacija apie baterijos sveikatos būklę ir jos likutį leidžia pirkėjui priimti pagrįstą sprendimą dėl naudoto elektromobilio įsigijimo. Baterijos sveikatos būklė padeda prognozuoti ne tik realiai nuvažiuojamą atstumą, bet ir jos įkrovimo laiką.

Oficialus baterijos testo sertifikatas suteikia pranašumą ir naudotą elektromobilį parduodančiam asmeniui ar įmonei. Atlikęs baterijos diagnostiką, pardavėjas yra visiškai skaidrus ir atviras dėl brangiausios naudoto elektromobilio detalės – baterijos būklės. Tokiu būdu jis kelia pirkėjų pasitikėjimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis