Naudoto BMW 5 istorija: kodėl E34 inžinieriams pavyko sukurti tik iš 120-to karto

1988 metais pasaulį išvydo trečios kartos BMW 5 serija. E34 kodiniu pavadinimu žinomas modelis gal ir netapo markės ikona, tačiau turi spalvingą istoriją, daugybę pirmų kartų ir yra tiesiogiai atsakingas už bavarų sėkmę pramonėje.
BMW 5 (E34)
BMW 5 (E34) / StepMedia/Autoplius.lt nuotr.

5 serijos modelius devintąjį dešimtmetį vokiečiai projektavo kartu su 7 serija – tai paaiškina kai kuriuos itin panašius šių automobilių bruožus. Per visą gamybos periodą iki 1995-ųjų BMW pardavė apie 1,3 milijono 5 serijos modelių ir toks rezultatas be titaniško darbo indėlio geriausiu atveju būtų likęs tik gražia iliuzija.

Gamintojas didžiuojasi, kad su trečiosios kartos arba E34 5 serijos prototipais inžinieriai sugebėjo susukti daugiau nei 7 milijonus kilometrų. Auganti konkurencija tarp „Audi“, BMW bei „Mercedes-Benz“ skatino optimizuoti kiekvieną techninę smulkmeną, todėl serijinės gamybos modelius vokiečiai iškepė maždaug iš šimtas dvidešimtojo karto. Masinė E34 modelių gamyba startavo tik po 120 skirtingų prototipų bei maždaug 500 bandymams skirtų versijų.

Inžinierių triūsas nenuėjo perniek. 5 serijos BMW pasižymėjo puikiomis oro aptakumo savybėmis – jo kėbulo pasipriešinimo koeficientas Cd siekė tik 0.3 – tiek pat, kiek etaloninės „Audi 100“, Lietuvoje žinomos „Silkės“ pravarde.

E34 platformoje BMW pirmą kartą realizavo 5 serijos universalo projektą. Tai buvo nepaprastas tokio kėbulo tipo automobilis, nes jo galinis langas galėjo būti pakeliamas atskirai. Praktiškumo ieškantiems „Premium“ automobilio pirkėjams toks gamintojo dėmesys patiko.

Įdomus faktas, kad „McLaren“ savo kultinio „F1“ superautomobilio variklį užsakė iš BMW, o bavarai V12 agregatą su daugiau nei 600 AG testavo neįprastoje universalo formoje. Tik įsivaizduokite – 5 serijos universalas su V12 superautomobilio varikliu ir mechanine pavarų dėže – tai bent bandomasis triušis.

1988 – 1996 metais gaminti 5 serijos BMW turėjo itin plačią variklių gamą. Nuo bazinių 518i iki galingų 540i modelių vokiečiai suteikė itin daug laisvės, besirenkantiems tarp ekonomiškumo ir brutalios galios. Šiuose modeliuose debiutavo ir M50 6 cilindrų variklių šeima su dviem paskirstymo velenėliais.

Negana to, E34 modeliuose po variklio gaubtu buvo montuojami ir 3,0 bei 4,0 litrų V8 agregatai, o galingiausieji M5 gavo itin galingus atmosferinius 6 cilindrų motorus. 1992-aisiais buvo pristatyti modeliai su visų varančiųjų ratų sistema, o šią technologiją BMW naudoja iki šių dienų.

Lietuvoje tvarkingi 1988 – 1996 metų 5 serijos BMW gali kainuoti gerokai brangiau nei naujesni modeliai. Gerai išlaikyti ir net nemažą ridą turintys egzemplioriai populiariausioje šalies transporto prekybos platformoje Autoplius.lt kainuoja maždaug nuo 5 tūkst. eurų, o už retesnes versijas gali tekti sumokėti net ir kelis kartus didesnes sumas.

Į E34 platformą po truputį dairosi ir klasikinių automobilių mėgėjai. Norėdami peržiūrėti gražaus balto BMW pasiūlymą paspauskite ant šios nuorodos.

BMW E34 niekada nebuvo laikomas pačiu geriausiu visų laikų šios markės automobiliu – dažnai tokios liaupsės skiriamos jo įpėdiniui, ketvirtos kartos 5 serijos (E39) modeliui. Tačiau kažin, ar be sėkmingo E34 starto bei puikaus produkto vystymo BMW būtų sutvėrę daugybę kitų puikių automobilių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų