Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naudotų automobilių rinkos Lietuvoje nestabdo net papildomi mokesčiai

Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką – pastarųjų paklausa, taigi, ir kaina, ėmė sparčiai augti, rašoma pranešime.
Naudoti automobiliai
Naudoti automobiliai / 123RF.com nuotr.

Naudotų automobilių rinka Lietuvoje 2021 m. antrąjį ketvirtį augo 14 proc., lyginant su 2020 m. Šiuo laikotarpiu 7,4 proc. pakilo ir naudotų automobilių kaina, kai naujų automobilių kainos išliko stabilios.

Senas Lietuvos automobilių parkas ilgą laiką buvo įvardijamas kaip problema. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Jungtinėje Karalystėje, Austrijoje, Šveicarijoje, Airijoje automobilių parkas vidutiniškai buvo maždaug 8 metų senumo, kai tuo tarpu Lietuvos – 14 metų.

Lietuvoje daugeliui įsigyti naują automobilį yra per brangu, o kalbos apie planuojamą įvesti taršos mokestį dar labiau skatina suskubti įsigyti automobilius, atitinkamai didėja naudotų automobilių finansavimo paslaugų paklausa.

Naudotų automobilių rinka – aktyvi

Didžiąją dalį Lietuvoje pirmą kartą registruojamų automobilių sudaro naudotos transporto priemonės. VĮ „Regitra“ duomenimis, 2021 metų sausio – rugpjūčio mėnesiais pirmą kartą buvo užregistruotos 115 683 naudotos transporto priemonės, o naujų kur kas mažiau – 44 866. Vidutinis registruojamų automobilių amžius siekė 11,2 metų.

„Lietuvoje naudoti automobiliai yra labai paklausūs, nes įsigyti naują automobilį daugeliui tebėra per brangu. Dažniausiai automobiliui įsigyti skiriama suma sudaro 5000 – 7000 eurų, o populiariausi yra „BMW“, „Audi“ ir „Volkswagen“ automobiliai. Esminis kriterijus, ieškant automobilio, išlieka kainos ir kokybės santykis“, – sako Laurynas Dzindzelėta, „Mogo LT“ direktorius.

Dažnai naudoti automobiliai ne tik į Lietuvą atkeliauja iš kitų valstybių, tačiau ir keičia savininkus šalies viduje. Šiais metais Lietuvoje sausio – rugpjūčio mėnesiais savininkus pakeitė 126 184 naudoti automobiliai, o jų vidutinis amžius buvo 14 metų.

Išsirinkti paprasčiau nei įsigyti

Pasak Lauryno Dzindzelėtos, rinkoje įprastas naudotų automobilių finansavimo būdas – lizingo paslauga, tačiau ji apriboja galimybes laisvai rinktis kokybišką automobilį už prieinamą kainą. Pirkėjai pageidauja automobilius įsigyti iš fizinių asmenų, užsienio automobilių pardavimų platformų ar naudotų automobilių aukcionuose, tačiau ne visos finansavimą siūlančios įstaigos šiuos pardavėjus laiko patikimais.

„Pagrindinė problema yra ta, kad, atradęs patinkantį naudotą automobilį, vartotojas nežino, ar gaus jam finansavimą, nes dauguma lizingo paslaugos ar paskolų teikėjų pirmiausia reikalauja pateikti išsirinkto automobilio duomenis, ir tik tuomet sprendžia, ar jį finansuoti. Klientui tenka rizikuoti ir rezervuoti automobilį sumokant avansą nesant tikram, ar galės jį įsigyti“, – teigia L. Dzindzelėta.

Sudarant lizingo sutartį, automobilis įkeičiamas jo įsigijimą finansuojančiai bendrovei, todėl turi atitikti ir tam tikrus reikalavimus – vertinama automobilio būklė, modelis, rinkos vertė, apribojama galimybė automobilį parduoti, o pirkdamas dalį automobilio kainos padengti turi pats pirkėjas iš savo sukaupto pradinio įnašo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?