Suprasti akimirksniu
- Vairuotojai, paveikti dehidratacijos, klysta dukart dažniau.
- Du trečdaliai vairuotojų neatpažįsta dehidratacijos požymių.
- Dėl dehidratacijos gali būti padarytos tokios pačios klaidos, kaip ir vairuojant apsvaigus.
Nors visi puikiai žinome, kokie pavojai kyla vairuojant išgėrus, tačiau iki šiol atlikta pakankamai mažai tyrimų, paaiškinančių, kaip vairavimą veikia nepakankamas vandens vartojimas.
2015 m. Jungtinės Karalystės Loughborough universiteto atliktas tyrimas, kurį finansavo Europos hidratacijos institutas, atskleidė, kad per valandą gurkštelėję tik iki 25 ml vandens vairuotojai, kelyje padarė daugiau nei dvigubai klaidų, palyginti su tais, kurie gėrė vandens pakankamai.
Jų padarytų klaidų skaičių galima lyginti su asmenų, kurių kraujyje nustatyta 0,08 proc. alkoholio (dabartinis JK leistinas alkoholio kiekis kraujyje).
Klaidos – per vėlus stabdymas, „plaukiojimas“ juostoje ir netgi nevalingas išvažiavimas iš eismo juostos.
Be to, maždaug du trečdaliai vairuotojų neatpažino dehidratacijos požymių – nuovargio, galvos svaigimo, nesureikšmino galvos skausmo.
Problemą išspręsti padėtų paprastas veiksmas – gerti daugiau vandens. 2013 m. dviejų universitetų atliktas tyrimas atskleidė, kad, prieš atliekant protines užduotis, beveik pusę litro vandens išgėrusių asmenų reakcijos laikas buvo 14 proc. greitesnis nei negėrusių.
„Nissan“ sprendimas
„Nissan“ pademonstravo inovatyvų sprendimą, pasisėmė įkvėpimo iš sveikatinimo pramonės, kad sukurtų pažangių ir sumanių medžiagų, kurias būtų galima naudoti automobilių pramonėje.
Bendradarbiaujant su olandų dizaino prekės ženklu „Droog“, moderniausia prakaitą aptinkančios technologijos danga SOAK buvo integruota „Nissan Juke“ visureigyje. Šią dangą uždėjus ant „Juke“ vairo ir priekinių sėdynių gaunama paprasta, tačiau efektyvi sistema, esant būtinybei rekomenduojanti vairuotojams gerti daugiau vandens.
SOAK dangos veikimas paprastas: patekus prakaitui, ji pakeičia spalvą. Esant dehidratacijai, SOAK tampa geltonos spalvos. Kai asmuo vėl pakankamai atsigeria, ji tampa atgauna mėlyną spalvą.
Išplatintame vaizdo įraše lenktynininkas Lucas Ordonez, „Nissan GT Academy“ ir NISMO („Nissan Motorsport“) pilotas, skatina nevairuoti ištikus dehidratacijai.