Naujas keliautojo K.Mieliausko iššūkis – 1600 kilometrų į šiaurę per vieną poliarinę dieną

„Nesu važiavęs poliarinės dienos metu, todėl dar nežinau, ar jausiu nuovargį, ar norėsis miegoti. Kaip į tokią situaciją reaguos kūnas ir protas sužinosiu jau netrukus, išbandęs tai praktiškai“, – apie naują iššūkį kalba keliautojas ir motociklininkas Karolis Mieliauskas. Jau visai netrukus jis motociklu važiuos iš Helsinkio į Nordkapą ir sieks šį atstumą įveikti per vieną ilgą, šiaurietišką dieną.

Ilgiausios dienos iššūkis

Sumanymų nestokojantis K. Mieliauskas sau išsikėlė naują iššūkį – motociklu per vieną parą įveikti atstumą nuo Helsinkio iki šiauriausio Europos taško Nordkapo. „Šį kartą savo naują sumanymą vadinu savotišku maratonu – planuoju per vieną dieną, teisingiau, per vieną parą motociklu nuvažiuoti 1600 km ir iš Helsinkio pasiekti Nordkapą.
Maršrutą pasirinkau ne atsitiktinai: tokio ilgo atstumo vienu kartu nuvažiuoti beveik neturiu galimybių, nebent Vokietijos greitkeliais. To priežastis – taisyklė, kuriuos stengiuosi laikytis, t. y., nevairuoti motociklo sutemus, nes ne visada yra saugu.

Tačiau birželio pabaigoje ir visą liepos mėnesį yra tas trumpas ir savotiškai stebuklingas metų laikas, kai važiuojant į šiaurę diena nesibaigia, nesutemsta, todėl tampa įmanoma važiuoti visą parą“, – sumanymu dalinasi K. Mieliauskas ir priduria, kad jei Suomijos, Švedijos ar Norvegijos pietuose sutemsta, už poliarinio rato dangų kertančią saulę galima matyti visą naktį. Vietiniai šį reiškinį vadina įvairiai – poliarine diena, baltąja naktimi ar benakte naktimi. Tačiau labiausiai paplitęs pavadinimas – „vidurnakčio saulė“. Tokį pavadinimą įgavo ir šis keliautojo projektas – „Midnight Sun Ride“.

Kyla daug klausimų

Pagrindinis K. Mieliauskui kylantis klausimas – per kiek laiko pavyks įveikti 1600 km. „Google maps“ programėlė skaičiuoja, kad tam gali prireikti apie 19 valandų. Tačiau į šį laiką nėra įtraukti sustojimai poilsiui, degalams įsipilti ar kokios nors netikėtos aplinkybės.

Visgi, klausimų yra ir daugiau, pavyzdžiui, oro sąlygos. Nors keliautojas ne kartą įveikė ilgus atstumus lietui lyjant, važiavimas beveik parą pliaupiant lietui, nepaisant drėgmės nepraleidžiančių drabužių, yra žymiai labiau varginantis. „Nuvažiuoti į šiaurę visai neparagavus stipraus ir šalto vėjo ar lietaus yra turbūt neįmanomas arba neįtikėtinai didelės sėkmės reikalas. Visi keliautojai, kurie yra važiavę į šiaurę, į Nordkapą, su tuo susiduria. Tokia yra šiaurės patirtis“, – sako K. Mieliauskas.

Kitas kylantis klausimas – starto laikas. Startuoti anksčiau ar vėliau? Anot patyrusio keliautojo, nesibaigianti diena leidžia išsimiegoti ir į kelią leistis kiek vėliau. „O kas lauks po 12–14 valandų kelyje? Tuo metu jau ateis vakaras ir naktis, tačiau saulė toliau švies – įdomu, kaip į tai sureaguos mano kūnas. Nesu važiavęs poliarinės dienos metu, todėl dar nežinau, ar jausiu tik nuovargį, ar norėsis miegoti. Kaip į tokią situaciją reaguos kūnas ir protas sužinosiu jau netrukus, išbandęs tai praktiškai“, – svarsto jis.

Motociklas – jau išbandytas

Į naują iššūkį keliautojas ir motociklininkas K. Mieliauskas leisis tuo pačiu „CFMOTO 800MT“ motociklu, kuriuo prieš kelis mėnesius įveikė Airijos Laukinį Atlanto kelią, besidriekiantį 2500 km: „Neabejoju šio motociklo patikimumu. Be to, puikiai išmanau jo privalumus, kurie labai pravers ir šioje kelionėje.

Saugumą ir budrumą palaikys elektroninės sistemos, pavyzdžiui, patogus „CarPlay“ prisijungimas ir informacijos rodymas motociklo ekrane. Taip pat nematomos zonos (angl. blindspot) davikliai ir vaizdiniai bei garsiniai perspėjimai. Labai tikėtina, kad už poliarinio rato temperatūra nukris žemiau 10 laipsnių šilumos, todėl pravers šildomos vairo rankenos ir sėdynė.“

Šio „CFMOTO 800MT“ modelio pirmtaku K. Mieliauskas jau važiavo didelius atstumus: „Šiais motociklais esu nuvažiavęs apie 40 000 km, net iki piečiausio Indijos taško, dėl to neabejoju savo pasirinkimu. Tačiau jokiu būdu neskatinu nesaugaus vairavimo. Nors mano tikslas – atstumą įveikti vienu ypu, tačiau visuomet prisimenu, kad varžausi tik pats su savimi ir sau bei aplinkiniams pavojaus kelti neketinu. Jei jausiu, kad reikia poilsio pertraukėlės, stosiu degalinėje ar tiesiog pakelėje ir ilsėsiuosi.“

Į Nordkapą važiavo ir žiemą

Keliautojas prisimena, kad labai panašų maršrutą jau įveikė prieš pusantrų metų. Tiesa, anuomet buvo gili žiema, laukė visai kitokie išbandymai. Buvo viduržiemis, todėl atstumą nuo Helsinkio iki Nordkapo nuvažiuoti užtruko apie savaitę. Pakeliui motociklininką ne kartą talžė stiprus vėjas ir snygis, temperatūra buvo nukritusi iki 15 laipsnių šalčio, keliai pasidengė storu šviežio sniego sluoksniu. Be to, buvo nuolat apsiniaukę, tvyrojo prieblanda, vyravo drėgmė.

Paskutinį kelionės rytą oro sąlygos buvo atšiaurios, ant padangų likę tik apie 20 procentų dyglių. Tačiau žymiai daugiau nerimo kėlė ne padangos, o šoninis vėjas, dėl kurio K. Mieliauskas vos galėjo išsėdėti ant motociklo. Laimė, tai nesutrukdė pasiekti žemės pakraščio – keliautojas sėkmingai atvažiavo į Nordkapą.

„Ar bus galima šias dvi keliones palyginti? Žinoma, važiavimo sąlygos skirsis, temperatūra bus aukštesnė, nors tikrai nevasariška – nuo Laplandijos temperatūra jau retai kada pakyla virš 10 laipsnių šilumos, o Nordkape gali būti vos +4, stiprūs vėjai ir lietūs. Manau, kad bus lengviau nei žiemą, tačiau palyginti sąlygas ir pojūčius galėsiu tik įveikęs šį atstumą“, – sako K. Mieliauskas.

Jau netrukus, vos sulaukęs gero oro lango, jis leisis į kelią. Sekite naujienas ir sužinokite, kaip keliautojui ir motociklininkui sekėsi įveikti 1600 km per vieną nesibaigiančią dieną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis