Kelionėse mieste hibridinis „Yaris“ gali daug laiko važiuoti nulinėmis emisijomis – kaip elektromobilis, tačiau vairuotojui nereikia galvoti apie jo įkrovimą.
Naujasis „Yaris“ yra mažesnis, bet erdvesnis
Dauguma B segmento modelių nepaliaujamai didėja, tačiau naujasis „Yaris“ yra netgi mažesnis už pirmtaką. Ir nors dabar jis trumpesnis nei 4 metrai, padidinus salono erdvę atstumas tarp ašių padidėjo 50 mm.
Gamyboje pirmą kartą naudota „GA-B“ platforma leido sumažinti automobilio aukštį, padidinti plotį 50 mm, o tarpvėžę – 57 mm, todėl jis yra žemas, platus ir atletiškas. Atsikišusios priekio ir galo detalės dar labiau išryškina kompaktišką dydį ir vieną geriausių klasėje apsisukimo spindulių, padedantį patogiau važinėti mieste ir parkuoti.
Platformos konstrukcija ir kėbulas kurti taip, kad sumažėtų triukšmingumas salone. Inžinieriai ypač daug dėmesio skyrė vietoms, per kurias į saloną patenka daugiausia išorės triukšmo, t. y. prietaisų skydeliui ir dugnui, ir pritaikė konstrukciją jam slopinti.
Automobilio salonas buvo gaminamas vadovaujantis principu „mažiau yra daugiau“. Itin kruopščiai surinktas interjeras išsiskiria solidumu ir aukšta kokybe bei erdve, prilygstančia didesnių automobilių klasei. Naujajame „Yaris“ atsirado daugiau vietos tarp vairuotojo ir priekinio keleivio (20 mm), taip pat sumontuotas platesnis centrinis prietaisų skydelis.
Aukščiausią naujojo „Yaris“ kokybę pabrėžia ir tokie elementai kaip šildomas vairas, melsvas apšvietimas ties kojomis, durelėmis ir centriniu prietaisų skydeliu, išmaniojo telefono integracija su „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“, 10 colių spalvotas projekcinis ekranas ant priekinio stiklo. Galimos vien tik LED šviesos, apimančios ir rūko žibintus.
Naujojo „Toyota Yaris“ bagažinės ilgis siekia 630 mm, jos talpa – nuo 286 litrų.
Segmento saugumo lyderis
Dar labiau įtvirtindamas segmento saugumo lyderio pozicijas, naujasis „Yaris“ vėl kilstelėjo kartelę. gamintojas, vykdydamas įsipareigojimą užtikrinti saugumą visiems, sumontavo dar daugiau aktyvių „Toyota Safety Sense“ saugumo sistemų, pasižyminčių didžiausiomis galimybėmis ne tik B segmente, tačiau ir bet kuriame kitame dabartiniame „Toyota“ modelyje: PCS (angl. „Pre-Collision System“) technologija, atpažįstanti automobilius, pėsčiuosius (dienos metu ir naktį) ir dviratininkus (dieną); posūkių pagalba sankryžose (atpažįstanti automobilius ir pėsčiuosius); avarinio vairavimo pagalba; intelektuali prisitaikanti greičio palaikymo sistema; kelio ženklų atpažinimas; perspėjimas apie išvažiavimą iš eismo juostos su vairavimo kontrole ir važiavimo savo juosta pagalba; taip pat automatiškai įjungiamos tolimosios šviesos.
Susidūrimo išvengimo sistema atnaujinta išplėtus jos galimybes. PCS veikimo diapazonas padidintas iki 180 km/val. greičio. Ši sistema taip pat gali atpažinti automobilio, važiuojančio iki 80 km/val., kelyje esančius pėsčiuosius bet kuriuo paros metu, o dviratininkus – dieną.
Avarinio vairavimo pagalba „Emergency Steering Assist“ yra dar viena pirmą kartą „Toyota“ pristatyta saugumo sistema. Ji padeda vairuotojui, kai kyla susidūrimo pavojus su pėsčiuoju arba kitu automobiliu ir reikia atlikti staigų manevrą. Sistema didina automobilio stabilumą ir apsaugo, kad jis neišvažiuotų iš savo eismo juostos.
Naujasis „Yaris“ yra vienintelis B segmento modelis, siūlantis 10 colių įstrižainės spalvotą projekcinį ekraną. Jis ant priekinio stiklo, priešais vairuotoją, atvaizduoja svarbiausią informaciją, kuri leidžia nenukreipti žvilgsnio nuo kelio, o rankas laikyti ant vairo.
Tai taip pat yra pirmas „Toyota“ modelis, į kurį sumontuotos centrinės SRS saugos pagalvės, esančios jau standartinėje įrangoje. Jos suveikia šoninio smūgio metu, apsaugodamos, kad vairuotojas ir priekinis keleivis neatsitrenktų vienas į kitą.
Su šia įranga ir gerokai standesniu kėbulu, kurį užtikrino „GA-B“ platforma, „Toyota“ siekia, kad „Yaris“ taptų saugiausiu pasaulyje mažu automobiliu.
Dar efektyvesnė hibridinė pavara
Automobilį kūrusių inžinierių tikslas buvo ne tik pristatyti dar efektyvesnę hibridinę pavarą, bet ir užtikrinti smagesnes važiavimo savybes, specialiai pritaikytas Europos keliams.
Duomenys tik patvirtina įspūdingus rezultatus. Bendras efektyvumas padidintas 20 proc., kuris įprastai pasiekiamas dinamikos sąskaita. Tačiau bendra sistemos galia padidėjo 16 proc. iki 116 AG, o dinamika pagerėjo 15 proc. ir dabar nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėjama per 9,7 sekundės.
Pagerintos ir važiavimo elektros režimu galimybės: vien tik ja galima važiuoti iki 130 km/val. greičiu, o mieste dar dažniau naudoti tik elektros energiją. Tai reiškia, kad vairuotojas, naudodamasis elektrinio automobilio privalumais, moka mažiau ir nesirūpina, kada ir kur reikės įkrauti akumuliatorių.
CO₂ emisijos buvo sumažintos iki 87 g/km, o vidutinės degalų sąnaudos, matuojant WLTP ciklu, yra 3,8 l/100 km arba 20 proc. mažesnės. Tai yra beprecedenčiai „Toyota“ modelių duomenys, demonstruojantys hibridinės elektrinės technologijos potencialą pasiekti dar daugiau efektyvumo nenukenčiant dinamikai.
Naujasis „Yaris“ turi hibridinį ličio jonų akumuliatorių, kurio įtampa buvo padidinta nuo 144 iki 177,6 voltų, tačiau celių skaičius sumažintas nuo 120 iki 48. Pasižymėdamas daug didesniu energijos tankiu, akumuliatorius yra mažesnis ir 12 kilogramų lengvesnis. Tai leido jį kartu su pagalbiniu akumuliatoriumi sumontuoti po galine sėdyne, taip neužimant vietos bagažinėje.
Naujasis „Yaris“ taip pat galimas ir su 1,5 l benzininiu varikliu. Tai yra iš esmės tas pats naujas trijų cilindrų variklis, kaip ir hibridinės sistemos. Palyginti su mažo darbinio tūrio turbininiais varikliais, pasižymi maža emisija ir nedidelėmis degalų sąnaudomis. Šis variklis bus užsakomas su 6 laipsnių mechanine arba automatine „Continuously Variable Transmission“ (CVT).
Vieno litro trijų cilindrų benzininis variklis, panašus į montuotą ankstesnės kartos „Yaris“ modeliuose, yra bazinėje automobilio įrangoje.
„Yaris“ istorija
„Toyota Yaris“ istorijoje yra įspūdingų inovacijų. 1999 m. debiutavęs šis modelis buvo pirmasis „Toyota“, pelnęs Europos metų automobilio titulą, išsiskirdamas koncepcija „mažas, bet didelis“ ir ypač erdviu salonu.
Antros kartos „Yaris“ tapo pirmuoju B segmento modeliu, pelniusiu maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą „Euro NCAP“ saugumo bandymuose. Trečiasis modelis pirmą kartą mažų automobilių klasėje pristatė elektrinę hibridinę pavarą, o dėl standartinių ir pažangių pagalbinių sistemų „Toyota Safety Sense“ tapo dar saugesnis.
Paskutinysis modelis turi naujausią ketvirtosios kartos hibridinę „Toyota“ pavarą, užtikrinančią dar geresnes degalų sąnaudas, mažesnę emisiją ir daugiau galimybių naudoti vien tik elektros energiją, važiuojant tiek didesniu greičiu, tiek ir ilgesnius atstumus. Iš tiesų mieste naujasis „Yaris“ itin daug laiko gali važiuoti nenaudodamas degalų lyg įprastas elektromobilis, nesirūpinant dėl jo įkrovimo.
Įranga ir kainos
„Hibrid Active“ modelis turi gausią standartinę įrangą:
- „Toyota Touch 2“ multimedijos sistema su 7 colių ekranu, išmaniojo telefono integracija ir 6 garsiakalbiais
- Adaptyvi greičio palaikymo sistema „Adaptive Cruise Control“,
- „Toyota Safety Sense“ saugumo sistemų paketas,
- Galinio vaizdo kamera,
- Šildomos priekinės sėdynės,
- Automatinis oro kondicionerius.
„Hybrid Active“ kaina prasideda nuo 18 800 Eur. „Yaris“ su 1 l benzininiu varikliu ir „Standard“ įranga kaina prasideda nuo 13 900 Eur.