„Mitsubishi“ 2015-aisiais visame pasaulyje pardavė kiek daugiau nei milijoną transporto priemonių. Savo pranešime įmonė teigia, kad įtartinų automobilių gamyba ir pardavimas yra sustabdyti, kol nebus atliktas nepriklausomas tyrimas.
Įmonės prezidentas Tetsuro Aikawa teigė, kad apie šį aplaidumą jau pranešta Japonijos transporto ministerijai. Netikslūs rezultatai užfiksuoti bandant 157 tūkst. „Mitsubishi“ vardą turinčių automobilių ir 468 tūkst. šio koncerno „Nissan“ vardu gamintų mašinų.
Problema išaiškėjo, kai „Nissan“ atliko savo emisijų tyrimus ir pateikė užklausą „Mitsubishi“, kodėl jų duomenys nesutampa su pateiktomis paties gamintojo. Tuomet, kaip teigia T.Aikawa, „Mitsubishi“ atliko tyrimą įmonės viduje ir rado degalų sąnaudų ir taršos falsifikavimo įrodymų.
Netrukus po pareiškimo „Mitsubishi“ akcijos krito nuo 864 iki 733 jenų už vieną. Tai didžiausias vienadienis kritimas per pastaruosius 12 metų.
Tai yra pirmas kartas, kai Japonijos gamintojas įsivelia į degalų ekonomijos klastojimo skandalą.
2014-aisiais JAV buvo įrodyta, kad šioje šalyje parduodamų KIA ir „Hyundai“ realios degalų sąnaudos neatitinka deklaruojamų. Abu gamintojus valdančiam koncernui tai kainavo 350 mln. dolerių.
Praėjusiais metais į didžiausią automobilizmo istorijoje klastojimo skandalą įklimpo „Volkswagen“: buvo nustatyta, kad apie dešimt milijonų šio koncerno parduotų transporto priemonių turėjo specialią įrangą, klastojančią taršos parodymus tikrinimų metu.
Teigiama, kad „Volkswagen AG“ koncernui šis skandalas kainuos apie 6,7 mlrd. eurų. Koncernas jau pranešė, kad 2015-ųjų metų paskutinį ketvirtį patyrė 2,5 mlrd. nuostolių po 15 iš eilės pelningų metų.