Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Naujas skandalas? „Opel“ automobiliuose aptikti „iki šiol nežinomi prietaisai“

JAV automobilių gamybos milžinei „General Motors“ priklausanti Vokietijos automobilių gamintoja „Opel“ penktadienį atsidūrė dėmesio centre po to, kai Vokietijos transporto ministerija pareikalavo bendrovės paaiškinti žiniasklaidoje pasirodžiusius pranešimus apie neva dujų išmetimo rodiklių neatitikimus kai kuriuose jos gaminamuose automobiliuose.
„Opel“ logotipas
„Opel“ logotipas / Gamintojo nuotr.

Savaitraštis „Der Spiegel“ ir televizijos kanalo ARD tiriamosios žurnalistikos laida „Monitor“ paskelbė, kad ištyrus „Opel“ dyzelinius automobilius juose buvo aptikti „iki šiol nežinomi prietaisai“, kurie išjungia variklių filtravimo sistemas dviejuose geriausiai parduodamose kompanijos modeliuose „Astra“ ir „Zafira“.

Tai reiškia, kad šie automobiliai į aplinką išmetė daugiau dujų.

Reaguodamas į tokius pranešimus, po kilusio „Volkswagen“ dyzelinių automobilių išmetamųjų dujų rodiklių klastojimo skandalo įkurtas specialus komitetas paprašė „Opel“ paaiškinimo, sakė Transporto ministerijos atstovas.

„Opel“ išplatino pareiškimą, kuriame neigia naudojusi tokius pačius prietaisus, kaip ir „Volkswagen“, dyzelinių automobilių išmetamųjų dujų rodikliams klastoti.

Savo ruožtu „Opel“ išplatino pareiškimą, kuriame neigia naudojusi tokius pačius prietaisus, kaip ir „Volkswagen“, dyzelinių automobilių išmetamųjų dujų rodikliams klastoti.

„Mūsų programinė įranga niekada nebuvo suprogramuota apgauti ar sukčiauti, – pabrėžė kompanija. – Išmetamųjų dujų kontrolės sistemos yra itin sudėtingos integruotos sistemos. Įvairūs parametrai, kaip variklio greitis, apkrova, temperatūra ir aukštis virš jūros lygio, vaidina svarbų vaidmenį ir yra tarpusavyje susiję. Tokia sudėtinga sistema negali būti padalinta į individualius parametrus. Į tokį sąveikavimą turi būti žiūrima holistiškai ir atsižvelgiant į vyraujančias sąlygas ir įvairias kontrolės sistemos sritis.“

Vokietijos valdžios sudarytas mintėtas komitetas, kuris pastaraisiais mėnesiais analizavo visus dyzelinius modelius, panašius į tuos, kurie yra susiję su „Volkswagen“ skandalu, nustatė, kad niekur kitur taip pat nebuvo sukčiaujama.

Tačiau buvo nustatyta, kad kai kuriuose automobiliuose dujų išmetimo kontrolės sistemos buvo sistemingai deaktyvuojamos, kai lauko temperatūra nukrisdavo iki tam tikro lygio. Remiantis Europoje galiojančiomis taisyklėmis, tai galima daryti tik siekiant užkirti kelia avarijoms ar varikliui daromai žalai.

Balandį Vokietijos automobilių gamybos kompanijos „Audi“, „Mercedes“, „Opel“, „Porsche“ ir „Volkswagen“ savanoriškai nusprendė Europoje atšaukti maždaug 630 00 automobilių ir išspręsti šią problemą.

Anot „Der Spiegel“ ir „Motor“, „Opel“ gaminamuose „Astra“ modeliuose išmetamųjų dujų kontrolė sistema yra suprogramuota taip, kad veiktų tik esant didesnei nei 17 laipsnių Celsijaus lauko temperatūrai. Tai reiškia, kad didelę metų dalį ji neveikia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos