Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujas vairuotojų priešas, pavojingesnis už greitį

Baudų didinimas ir kitokios vairuotojų atsakomybės griežtinimas iš esmės nepagerins eismo saugumo, šios priemonės duoda tik trumpalaikį efektą, sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.
Vairuotojas
Vairuotojas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Stereotipiškai mąstome, kad jeigu sugriežtiname atsakomybę vairuotojams, staiga situacija pagerės – nieko panašaus. Tai trumpalaikiai vaistai. 2008 metais tai davė rezultatą metams“, – trečiadienį per spaudos konferenciją, skirtą Saugaus eismo dienai, sakė pareigūnas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gintaras Aliksandravičius
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gintaras Aliksandravičius

Jo teigimu, vienu metu turi būti dirbama trimis pagrindinėmis kryptimis: eismo dalyvių švietimas ir mokymas, jų kontrolė bei kelių infrastruktūros ir transporto priemonių techninės būklės gerinimas.

„Tos trys sferos turi veikti kartu“, – pabrėžė G.Aliksandravičius.

Kelių policijos vadovas taip pat sakė, kad jokios technologinės naujovės nepakeis eismo dalyvių sąmoningumo.

Kodėl jūs nuslėpėte mano vardą? 80 tūkst. adresų aplankė, aš noriu būti identifikuotas. Aš noriu būti kelių ereliu.

„Turi policija ir savo „facebook'ą“. Kai tik nušviečiamas koks nors itin neigiamas pavyzdys, žinote kokių kartais reakcijų sulaukiame iš to padaužos? Kodėl jūs nuslėpėte mano vardą? 80 tūkst. adresų aplankė, aš noriu būti identifikuotas. Aš noriu būti kelių ereliu“, – pasakojo pareigūnas.

Anot jo, jauni nepatyrę vairuotojai yra ir bus po policijos didinamuoju stiklu.

Atšvaitų problema

G.Aliksandravičius taip pat prisiminė, kaip sunkiai žmonės Lietuvoje pratinasi dėvėti atšvaitus.

„Sunkiai skynėsi kelią prašymas, reikalavimas dėvėti atšvaitus. Labai gerai, kad buvo pradėta kampanija su vaikais, tam tikri rezultatai iliustruoja tą įdirbį. Pernai vaikai žuvo tik dėl suaugusiųjų kaltės, tai yra vaikų sąmoningumą mums pavyksta pakeisti, kur kas sunkiau su vyresniaisiais“, – teigė Kelių policijos vadovas.

„MES“ nuotr./Akcija „Būk matomas“
„MES“ nuotr./Akcija „Būk matomas“

Seimo narys socialdemokratas Eduardas Šablinskas pranešė, kad rengiamos įstatymų pataisos, jog drabužių ir apavo gamyboje būtų pradėti naudoti atšvaitai.

Tikslas – kad nežūtų nė vienas žmogus

Lietuvos kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis teigė, kad Europos Sąjunga yra iškėlusi tikslą šalims narėms, jog iki 2050 metų keliuose nežūtų nė vienas žmogus.

Įrengus žiedinę sankryžą, kuri vairuotojams iš pirmo žvilgsnio atrodo sudėtinga pravažiuoti, avaringumą sumažina 100 procentų.

Jis pabrėžė, kad prie eismo saugumo smarkiai prisideda ir inžinerinės priemonės. Per metus įrengiama ne mažiau kaip 100 greičio mažinimo kalnelių, kitokių priemonių, diegiamos žiedinės sankryžos.

„Mes stebime tai, kad įrengus žiedinę sankryžą, kuri vairuotojams iš pirmo žvilgsnio atrodo sudėtinga pravažiuoti, avaringumą sumažina 100 procentų. Esame atlikę analizę, jog po to, kai buvo įrengtos žiedinės sankryžos itin pavojingose keturšalėse sankryžose, žuvusiųjų skaičiaus praktiškai nebenustatoma“, – sakė E.Skrodenis.

Anot jo, didžiulį efektą duoda ir pėsčiųjų bei dviračių takų įrengimas.

Kita vertus, Automobilių kelių direkcijos vadovas atkreipė dėmesį, kad

Nuotr. iš asmeninio archyvo/Egidijus Skrodenis
Nuotr. iš asmeninio archyvo/Egidijus Skrodenis

kasmet eismo intensyvumas didėja, nepaisant to, kad gyventojų mažėja.

„(...) eismo įvykių gali daugėti, nes eismo intensyvumas auga kasmet apie 8-10 proc. beveik visur, ypač magistraliniuose keliuose“, – sakė jis.

Kaip vieną iš potencialių avarijų sukėlėjų E.Skrodenis nurodė mobiliųjų telefonų naudojimą vairuojant.

„Facebook“ – vienas didžiausių vairuotojų pavojų

„Jeigu prieš kelerius metus kalbėjome apie telefonų naudojimą, kaip kalbėjimo priemonę, kas iš esmės leisdavo nukreipti mintis nuo vairavimo, bet nenukreipti žvilgsnio nuo kelio ir matyti visas kliūtis, tai šiandien mobiliuosius telefonus visi naudoja bendravimui, pirmiausia per „Facebook“, tai nukreipia žvilgsnius nuo kelio ir tampa daugybės eismo įvykių arba pavojingų situacijų priežastis“, – kalbėjo E.Skrodenis.

„Facebook“ nukreipia žvilgsnius nuo kelio ir tampa daugybės eismo įvykių arba pavojingų situacijų priežastis.

Anot jo, sužeistų automobilių keleivių skaičių padėtų sumažinti tai, jeigu sėdintieji gale prisisegtų saugos diržus.

Automobilių kelių direkcijos vadovas pranešė, kad siekiama iki 2020 metų visas pėsčiųjų perėjas šalyje padaryti saugiomis arba jas panaikinti, kad čia nežūtų nė vienas pėstysis.

Saugaus eismo diena Lietuvoje paskelbta 2006 metais. Tuomet šalies keliuose žuvo 760 eismo dalyvių, 2015 metais – 241 žmogus.

Policijos duomenimis, 2010-2015 metais Lietuvoje per eismo įvykius iš viso žuvo 1661 žmogus, tarp jų – 97 nepilnamečiai, sužeista 23 tūkst. 670 eismo dalyvių. Iš viso užregistruota apie 19 tūkst. 990 eismo įvykių, per kuriuos nukentėjo žmonės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos