„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Naujasis „Audi A8“ galės pasiūlyti pėdų masažą ir autonominį važiavimą mieste

Antradienį prasideda prabangios klasės ateitis: naujasis „Audi A8“ debiutuoja Barselonoje vykstančiame „Audi Summit“ renginyje. Nuo 2018 metų „Audi“ automobilyje bus diegiama vis daugiau autonominio važiavimo funkcijų, tokių kaip autonominis statymas, įvažiavimas į garažą ir važiavimas spūstyse.
Naujasis „Audi A8L“
Naujasis „Audi A8L“
Temos: 2 „Audi A8“ Audi

Prabangus sedanas yra įspūdingų matmenų – tiek jo standartinė 5,17 m ilgio versija, tiek ir 13 centimetrų didesnį atstumą tarp ašių turintis „Audi A8 L“.

Naujajame „Audi“ flagmane prabangiausia sėdynė sumontuota gale dešinėje – sėdynė turi keturis skirtingus nustatymo režimus ir atramą kojoms. Taip pat priekinės sėdynės atloše yra speciali anga, kur ištiestos keleivio kojos gali būti šildomos ir masažuojamos, o prabangos potyrį vainikuoja komfortiški galvų atlošai. Gale sėdintys keleiviai gali valdyti tokias funkcijas kaip foninis apšvietimas, naujas „HD Matrix“ skaitymo šviesas ir masažą bei kalbėti atskirai sumontuotu telefonu. Galinių sėdynių valdymui skirtas atskiras pultas su dideliu OLED ekranu, tvirtinamas centriniame porankyje.

„Audi A8“ prietaisų skydelyje beveik nebeliko mygtukų ir jungiklių, o išjungus centrinį 10,1 colio skersmens lietimui jautrų ekraną, jis tampa beveik nepastebimas juodos blizgios apdailos apsuptyje.

Naujasis „Audi A8L“
Naujasis „Audi A8L“

Multimedijos sistemą vairuotojas valdo lietimui jautriame dideliame ekrane. Jis taip pat gali naudotis antruoju lietimui jautriu ekranu, esančiu konsolėje tarp priekinių sėdynių – čia galima nustatyti salono vėdinimą ir kitas komforto funkcijas, taip pat įvesti tekstą. Kai vairuotojas viršutiniame arba apatiniame ekrane pasirenka norimą funkciją, jis išgirsta ir pajaučia pasirinkimo patvirtinimą – stiklo paviršių primenantys mygtukai turi tokį patį atsaką į paspaudimą.

Su naujuoju A8 taip pat galima palaikyti pokalbį, o vairuotojas, įprastu balsu pasakęs savo pageidavimus, gali aktyvuoti daugybę funkcijų. Informacija apie kelią arba medijos srautas galimi tiek iš laikmenų automobilyje, tiek ir naudojantis debesijos bazės LTE didelės spartos greičiu siunčiamais duomenimis. Plačios „Audi connect“ galimybės taip pat apima kelio ženklų atpažinimą ir perspėjimus apie pavojus – visa tai įmanoma naudojant pažangią „car-to-X“ duomenų paslaugą, kuri remiasi informacija realiuoju laiku, gaunama iš kitų „Audi“ automobilių.

Pažangi navigacijos sistema turi dar vieną naują funkciją – ji apmoko pati save, remdamasi anksčiau pravažiuotais maršrutais. Tai vairuotojui suteikia itin pažangias paieškos galimybes, taip pat žemėlapiai turi labai detalius trimačius didžiausių Europos miestų atvaizdus.

Naujasis „Audi A8L“
Naujasis „Audi A8L“

„Audi AI“ važiavimo spūstyje sistema perima vairavimą lėtai judančiame eisme važiuojant iki 60 km/val. greičiu keliuose, kuriuose priešpriešinius eismo srautus skiria atitvarai. Sistema aktyvuojama prietaisų skydelio viduryje esančio mygtuko paspaudimu.

Aktyvavus važiavimo spūstyje sistemą, automobilis pats pajuda, įsibėgėja, vairuoja ir stabdo, o vairuotojui nebereikia nuolatos jo stebėti. Jis gali nelaikyti rankų ant vairo ir užsiimti kita veikla, pavyzdžiui, žiūrėti televiziją ar skaityti naujienas. Kai tik sistema toliau nebegali atlikti savo funkcijų, ji praneša vairuotojui, kad jis perimtų automobilio valdymą.

Techniškai važiavimo spūstyje sistema yra revoliucinė. Pusiau autonominio važiavimo metu centriniame vairuotojo pagalbiniame valdiklyje nuolatos rodomas aplinkos atvaizdas, sukurtas apjungus gaunamų jutiklių duomenis. Drauge su radarais, priekine kamera ir ultragarsiniais jutikliais, „Audi“ yra pirmasis automobilių gamintojas, kuris naudoja ir lazerinį skenerį. Žinoma, pristačius „Audi AI“ važiavimo spūstyje sistemą reikės, kad kiekvienoje rinkoje būtų patikslinta įstatyminė bazė su galiojančiais reikalavimais šiai technologijai. Be to, reikia atsižvelgti, kad pasaulyje turi būti laikomasi patvirtinimo procedūrų ir numatytų terminų, todėl „Audi“ savo modeliuose palaipsniui diegs važiavimo spūstyje sistemą.

Naujasis „Audi A8“
Naujasis „Audi A8“

„Audi AI“ nuotolinio statymo ir įvažiavimo į garažą sistemos autonomiškai vairuoja A8 įvažiuojant ar išvažiuojant iš stovėjimo vietos ar garažo, manevrus prižiūrint vairuotojui (vairuotojas turi būti automobilyje). Ši sistema aktyvuojama išmaniajame telefone, naudojant „myAudi“ programą.

Naujasis „Audi A8“ Lietuvoje debiutuos turėdamas du visiškai atnaujintus turbininius V6 variklius – 3,0 TDI ir 3,0 TFSI. Dyzelinis variklis pasiekia 210 kW (286 AG), o benzininis – 250 kW (340 AG). Šiek tiek vėliau debiutuos ir dvi aštuonių cilindrų variklių versijos – 4,0 TDI, turinti 320 kW (435 AG) ir 4,0 TFSI su 338 kW (460 AG). O išskirtinis gamoje bus modelis su 6,0 l W12 motoru.

Visi penki varikliai turi diržinį starterį-generatorių, kuris yra varančioji 48 voltų elektros sistemos grandis. Dalinė hibridinė technologija MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle, angl.) leidžia automobiliui riedėti išjungtu varikliu ir jį nepastebimai užvesti. Ji taip pat turi išplėstą „Start-Stop“ sistemą ir iki 12 kW energijos įkrovimo galimybę. Visų šių technologijų tikslas yra dar labiau sumažinti ir dabar efektyviai veikiančių variklių sąnaudas – iki 0,7 l 100 km, važiuojant realiomis eismo sąlygomis.

Naujasis „Audi A8“
Naujasis „Audi A8“

Vėliau debiutuos ir galingas, iš tinklo įkraunamas hibridinis „Audi A8 L e-tron quattro“ modelis: kartu 3,0 TFSI ir galingas elektros variklis pasiekia 330 kW (449 AG) ir 700 Nm sukimo momentą, o ličio-jonų baterijos talpina pakankamai energijos, leidžiančios vien tik elektra nuvažiuoti maždaug 50 kilometrų. Jis taip pat gali būti įkrautas ir naudojant „Audi“ belaidį įkrovimą – ant garažo grindų sumontuota plokštė indukciniu būdu automobilį įkrauna iki 3,6 kW siekiančia galia.

Naujieji „Audi A8“ ir A8 L yra gaminami Nekarsulmo gamykloje ir mūsų rinkoje pasirodys 2017 m. rudens pabaigoje. Naujasis A8 Vokietijoje kainuoja nuo 90 600 eurų, o A8 L – nuo 94 100 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs