„BMW automobiliai neatsiejami nuo sportiškų valdymo savybių, todėl bandymai „Žaliuoju pragaru“ vadinamoje trasoje yra būtini norint sureguliuoti pakabos, vairo mechanizmo, pavarų dėžės ir variklio darbą. Taip užtikrinamas sklandus jų veikimas bet kuriose situacijose, todėl BMW automobiliais galima važiuoti labai dinamiškai, o tuo pačiu saugiai bei stabiliai“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Lengvesnis ir greitesnis
Naujajame BMW 3 masės centras bus 10 mm žemesnis nei ankstesniame modelyje, svoris tarp ašių paskirstytas idealiai – 50:50, o dėl panaudotų pažangių detalių bei kitų inžinerinių patobulinimų automobilį pavyko padaryti apie 55 kg lengvesnį. Tai nereiškia, kad naujasis modelis yra ne toks tvirtas – priešingai, kėbulo standumo parametrai dar geresni nei ankstesnės kartos BMW 3.
Didelę įtaką valdymo savybėms turi suprojektuota platesnė tarpvėžė (atstumas tarp vienos ašies ratų centrų) bei padidinti ratų pasvirimo kampai. Tai leidžia posūkiuose su naujuoju BMW 3 jaustis dar užtikrinčiau ir važiuoti sportiškiau.
Galingiausias variklis
Po variklio dangčiu BMW pristato itin svarbią naujovę – atnaujintą galingiausią kada į serijinės gamybos BMW montuotą 4 cilindrų variklį, kurio galia siekia 258 AG ir 400 Nm sukimo momentą. Nepaisant išaugusios galios, jo degalų sąnaudos bus 5 procentais mažesnės nei ankstesniojo – tą lemia ne tik variklyje sumontuotos naujausios „Euro 6d-TEMP“ ekologijos standartus atitinkančios technologijos, bet ir patobulinta 8 laipsnių „Steptronic“ automatinė pavarų dėžė.
Variklio galią efektyviai išnaudoti leis ne tik moderni pavarų dėžė, bet ir išmanus diferencialas. Su „M Sport“ paketu montuojamas elektroniniu būdu blokuojamas šis mechanizmas dirba išvien su stabilumo sistema „Dynamic Stability Control“ (DSC), tad posūkyje daugiau sukibimo turinčiam išorinės pusės ratui perduodama daugiau sukimo momento nei vidinės.
Išmanus diferencialas su DSC taip pat gali padėti išvengti per didelio ar per mažo automobilio pasukimo (angl. oversteer, understeer) – tam nebūtinai bus naudojami stabdžiai, kartais užteks tinkamai perskirstyti galią tarp galinių varančių ratų.
Priešingai nei tradiciniai mechaniniai diferencialo blokavimo įtaisai, naujasis „M Sport“ užtikrina didesnį sukibimą ir stabilumą įvairiausiais atvejais – pavyzdžiui, net ir pasikeitus automobilio apkrovai. Tai leidžia naujuoju BMW 3 važiuoti dinamiškai bet kokiomis sąlygomis.
Naujos galimybės su „M Sport“
Naujajame BMW 3 pirmą kartą bus panaudota inovatyvi amortizavimo technologija: modelio spyruoklių eiga yra trumpa, tačiau amortizatoriai – itin jautrūs ir galingi. Pavyzdžiui, važiuojant per didelius greičio ribojimo kalnelius, amortizatoriai kėbulo svyravimus slopins stipresne jėga nei anksčiau. Puikiai su kitais pakabos elementais suderinta amortizatorių sistema dar geriau neutralizuos įvairius paviršiaus nelygumus bei padidins stabilumą posūkiuose.
Tokius „lift-related“ vadinamus amortizatorius gamintojas naudos pirmą kartą, jie bus kiekvieno naujo BMW 3 standartinėje įrangoje.
Jų veikimas buvo pakoreguotas specialiam „M Sport“ pakabos paketui – „Nordschleife“ išmatuotos amortizavimo jėgos nuo standartinės pakabos skirsi net 20 proc. Pasirinkus „M Sport“ paketą, automobilyje sumontuojamos kietesnės spyruoklės, tvirtesni stabilizatoriai, papildomos svirtys ir kitos detalės – pavyzdžiui, 18 colių skersmens itin lengvi ratlankiai. Be to, automobilis su šiuo paketu yra 10 mm žemesnis.
„M Sport“ paketas bus siūlomas kartu su kintamos galios vairo stiprintuvo sistema „Variable Sports Steering“. Jis sukonfigūruotas specialiai 3 serijos BMW sedanui ir yra dar tikslesnis, jautresnis ir tuo pačiu – patogus ilgose kelionėse. Geriausiai patobulintu mechanizmu galima įsitikinti ilguose posūkiuose ar keliskart staiga keičiant važiavimo kryptis.
Prekyba šiuo modeliu prasidės kitų metų kovo mėnesį.