Naujasis „BMW X5“ – pirmasis bavaras su 22 colių ratlankiais

Ketvirtoji SAV (Sports Activity Vehicle) segmento pradininko karta pakėlė kartelę jo pasekėjams. Ir naujasis „BMW X5“ išsaugojo galimybę keliauti itin prastais keliais, netgi bekelėmis, tačiau dinamiškas važiavimas asfaltuotuose keliuose išlieka prioritetų sąrašo viršuje. Tai bene geriausias šias dvi savybes derinantis automobilis, rašoma pranešime.
BMW X5
BMW X5 / BMW nuotr.
Temos: 2 BMW X5 BMW

„Pirmųjų trijų kartų „X5“ visureigių buvo parduota net 2,2 mln., o ketvirtasis modelis pardavimų kreivėje turėtų pasiekti naujas aukštumas. Naujieji modeliai bus surenkami JAV esančioje Spartanburgo gamykloje, pirmuosius klientus naujieji SAV pasieks 2018 m. lapkritį. Jų kaina Lietuvoje prasidės nuo 73 093 EUR“, – sako BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas Martynas Daujotas.

Atpažįstamas dizainas ir išmanios technologijos

Automobilio eksterjeras neleis suklysti – tai tikras „BMW X“ serijos modelis. Naujajame „BMW X5“ esančios į dvi dalis padalintos ir vientisą apvadą turinčios radiatoriaus grotelės – firminis BMW atributas. Prie jų dar galima pridėti trimatį efektą sukuriančius galinius žibintus, dinamišką kėbulo liniją.

BMW nuotr./BMW X5
BMW nuotr./BMW X5

Interjere dera klasikinis ir modernus stiliai. Čia daug aukštos kokybės apdailos medžiagų, o tarp jų puikiai įkomponuoti įvairūs valdymo elementai.

Naująjį „BMW X5“ bus galima padaryti išskirtiniu pasitelkiant „BMW xLine“ bei „M Sport“ apdailos paketus, o „BMW Individual“ leis visureigį apipavidalinti pagal savo norus ir vairuoti visiškai unikalų automobilį.

Papildomai galima užsakyti „BMW Laserlight“ sistemą su adaptyviais LED žibintais, o „X“ formos šviesos šaltinis leis iš tolo atpažinti išskirtinį ketvirtos kartos SAV.

BMW nuotr./BMW X5
BMW nuotr./BMW X5

„X5“ yra pirmasis BMW modelis, kuris gali būti komplektuojamas su 22 colių skersmens ratlankiais. Tokio dydžio ratai bus papildomai užsakomi iš „M Sport“ arba „BMW Individual“ kolekcijų.

Erdvesnis ir patogesnis

Naujasis SAV yra akivaizdžiai didesnis už pirmtaką. Jo ilgis pasiekė 4 922 mm (36 mm daugiau nei trečios kartos „X5“), automobilio plotis išaugo iki 2 004 mm (+66 mm), o aukštis – iki 1 745 mm (+19 mm). Ratų bazė taip pat tapo 42 mm didesnė ir dabar pasiekė 2 975 mm.

Erdvesniame interjere egzistuoja galimybė papildomai užsakyti trečią sėdynių eilę. Į dvi gale įrengtas vietas patogu įlipti ir iš jų išlipti, nes antroji sėdynių eilė yra nulenkiama elektra.

Bagažinės dangtis padalintas į dvi dalis, abejas atidaryti ir uždaryti galima nenaudojant rankų. Elektra valdomas bagažo uždangalas, norint į automobilį sutalpinti didelį krovinį, gali būti nuleistas po bagažo skyriaus grindimis ir taip neriboti aukščio iki pat lubų. Bagažinės talpa nuo standartinių 645 l, nulenkus antros eilės sėdynes ir krovinio uždangalą, gali būti padidinta iki 1 860 l.

Efektyvūs varikliai

„BMW X5“ debiutuos su benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Europoje gamybos pradžioje bus parduodamas viena „BMW X5“ modifikacija su benzininiu varikiu. „BMW X5 xDrive40i“ turi šešių cilindrų variklį, pasiekiantį 250 kW (340 AG) pajėgumą ir vidutiniškai suvartojantį 8,7 l/100 km benzino.

Dyzelinių variklių gamoje karaliauja „BMW X5 M50d“. Šešių cilindrų eilėje dyzelinis variklis pasiekia 294 kW (400 AG) ir vidutiniškai vartoja vos 6,9 l/100 km degalų. „BMW X5 xDrive30d“, pasiekiantis 195 kW (265 AG), yra dar ekonomiškesnis – jo vidutinės degalų sąnaudos gali pasiekti vos 6.2 l/100 km.

Visi varikliai yra itin ekologiški ir atitinka naujausią „Euro 6d-TEMP“ standartą – juose montuojami kietųjų dalelių filtrai arba SCR katalizatoriai. Su visais varikliais komplektuojama aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė „Steptronic“.

Padidintos galimybės bekelėje

„BMW xDrive“ visų varančių ratų pavarą kontroliuoja atnaujinta elektroninė sistema, galinti dar greičiau paskirstyti sukimo momentą daugiausia sukibimo turintiems ratams. Kuomet sukibimas yra maksimalus – pavyzdžiui, važiuojant asfaltuotomis vietomis – „X5“ yra varomas tik galiniais ratais.

Galinis diferencialas naujajame „X5“ turi blokavimo funkciją. Tai padidina stabilumą ir sukibimą išvažiuojant iš posūkių ir kitose situacijose, kuomet reikia maksimalios traukos.

„BMW X5“ yra pirmasis „X“ serijos modelis, kuriame komplektuojamas papildomai pasirenkamas „Off-Road“ paketas. Jį pasirinkus, automobilyje bus dviejų ašių priekinė pneumatinė pakaba, priekinės ir galinės dugno apsaugos bei papildomi rodmenys prietaisų skydelyje. Automobilio aukštį galima koreguoti iki 80 mm.

Vienu mygtuko paspaudimu bus galima pasirinkti vieną iš keturių važiavimo režimų – pakabos aukštis ir „BMW xDrive“, DSC sistemų, transmisijos ir kiti nustatymai reguliuojami priklausomai nuo paviršiaus, kuriuo važiuojama. „BMW X5“ gali būti pritaikytas smėliui, akmenims, žvyrui bei sniegui.

Išmanus SAV

Jau standartinėje „BMW X5“ įrangoje bus inovatyvi „BMW Live Cockpit Professional“ sistema. Tai patobulina „iDrive“ sistema, kurioje integruotas visiškai skaitmeninis prietaisų skydelis bei 12,3 colio skersmens centrinis ekranas. Kaip ir „iDrive“, taip ir atnaujintoje sistemoje grafika, meniu struktūra bei patogumas išlieka aukščiausiame lygyje.

Dalį automobilio funkcijų bus galima valdyti ne tik naudojant inovatyvius rankinius valdiklius, bet ir balso komandas bei gestus.

Atnaujintas „BMW Head-Up Display“ projekcinis ekranas yra didesnis – dabar jo plotas yra 7 x 3,5 colio. Jame galima matyti daugiau svarbiausios kelionės informacijos, visiškai nenukreipiant akių nuo kelio.

Pagrindinė automobilio informacija bus atvaizduojama „BMW Display Key“ išmaniame rakte. Juo bus galima valdyti kai kurias „BMW X5“ funkcijas.

Automobilyje montuojamos pačios moderniausios elektroninės saugumo sistemos. Pirmą kartą „BMW X5“ bus „Emergency Stop Assistant“ sistema, prireikus galinti automatiškai sustabdyti automobilį bei nuvairuoti jį į šalikelę.

Ieškant stovėjimo vietos, „BMW X5“ vairuotojai įvertins „Reversing Assistant“ sistemą. Ji perima vairavimą parkuojant automobilį net į siauriausias vietas ir gali autonomiškai atbulomis nuvažiuoti iki 50 metrų atstumą. „Parking Assistant Plus“ sistemoje taip pat galima stebėti aplinką, automobilio vaizdą iš viršaus bei panoraminį vaizdą.

Komfortas – standartinėje įrangoje

Aukščiausio lygio komfortas – kiekviename „BMW X5“. Novatoriškos sistemos komforto lygį tik dar padidina. Daugiafunkcinės sėdynės gali turėti masažo funkciją, interjeras gali būti padalintas į keturias klimato zonas, porankiai – šildomi, o centrinėje konsolėje įrengti puodelių laikikliai – šildomi arba vėsinami. Priekyje taip pat numatyta bevielio telefono įkrovimo vietą.

Panoraminis „Sky Lounge“ stogas naujame „BMW X5“ yra 23 proc. didesnis. Interjero oras gali būti papildomas specialiais kvapais, o melomanai įvertins kokybišką „Bowers & Wilkins“ garso sistemą, kurią bus galima užsakyti nuo gruodžio mėnesio.

Patogumas užtikrinamas ne tik priekyje, bet ir antroje sėdynių eilėje sėdintiems keleiviams. Čia gali būti montuojama pramogų sistema su 10,2 colio skersmens lietimui jautriu ekranu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų