„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Naujasis „Lexus RX“ hibridas: įsikraus savaime bei nustebins dizainu

2020-ųjų Lexus hibrido RX įvairūs dizaino ir techniniai patobulinimai viršija įprastą pakeitimų lygį, kuris būdingas jau sukurtiems modeliams. Vienas iš jų – pirmąjį pasaulyje naująjį RX galima įsigyti su BladeScanTM sistema, kuri, naudodama greitai pasisukančius ašmenų formos veidrodžius, nukreipia šviesą iš priekinių LED žibintų, rašoma pranešime.
„Lexus RX“
„Lexus RX“ / Karl Kirs nuotr.
Temos: 1 „Lexus RX“

Naujasis „Lexus“ hibridas RX – vienas svarbiausių modelių 30 metų kompanijos istorijoje. Originalus RX modelis, pradėtas gaminti 1998 m., anuomet buvo unikalus tuo, kad tai buvo prabangus, patogus ir lengvai valdomas miesto aplinkoje visureigis, priešingai nei kiti tuomet rinkoje buvę visureigiai. Susilaukęs didelės sėkmės, šis modelis lėmė naują ir svarbų rinkos segmentą, kuriam atstovauja beveik kiekvienas premium gamintojas.

„Lexus Baltic“ vadovas Raigo Kaseorg teigia, kad dabartinis ketvirtos kartos RX dar labiau praplėtė prabangaus visureigio koncepcijos ribas, kai jis buvo pristatytas 2015 m. Jis įgavo drąsesnį dizainą ir patrauklesnę vairavimo dinamiką. Jo patrauklumą rinkai padidino ir 2018 m. pristatytas septynių vietų RX L modelis.

„Daugiau nei du dešimtmečius tobulinamas RX tapo geriausiai parduodamu modeliu pasaulyje. Šio modelio pardavimai pasaulinėje rinkoje siekia 3 milijonus vienetų. RX – pirmasis pasaulyje prabangus savaime įsikraunantis hibridas. Nuolat tobulinamas jis tapo dar patogesniu, techniškai pažangiu ir dar malonesniu jį vairuoti.“

Vyriausiasis inžinierius Takeaki Kato teigia, kad pokyčius, kuriuos jis su komanda sukūrė, lemia naujas evoliucinis stilius. Anot jo, išlaikant galingą ir sportišką RX išvaizdą, integruojami nauji elegantiški elementai. Jie sukuria darnų vizualinį motyvą iš automobilio priekio į galą ir suteikia transporto priemonei dar tvirtesnę bei galingesnę išvaizdą.

„Kurdamas naująjį modelį, buvau pasiryžęs išlaikyti ir toliau tobulinti išskirtinio automobilio vertę, kuri būdinga RX ir buvo puoselėjama daugelį metų nuo pat pirmos kartos modelio.“

Priekinės automobilio dalies dizainas papildytas dar modernesnėmis, „Lexus“ skiriamuoju ženklu tapusiomis L raidės formos tinklelio rašto priekinėmis grotelėmis, primenančiomis UX modelį. Siauresni priekiniai žibintai, apvalesni priekinio buferio kraštai, sudarantys vieną liniją tarp automobilio slenksčių ir apatinės grotelių dalies, suteikia dar daugiau tvirtumo ir stabilumo. Naujo dizaino elegantiškos ir galingos išvaizdos apatinis buferis susilieja su galiniais sparnais.

Naujojo RX salone integruotas didelis 12,3 colio jutiklinis ekranas. Siekiant patogumo ir funkcionalumo, ekranas buvo perkeltas iš priekio į centrinę konsolę, kad juo patogiai galėtų naudotis ne tik vairuotojas, bet ir priekyje sėdintis keleivis. Multimedijos funkcijos taip pat gali būti valdomos nuotoliniu valdikliu arba balsu.

Naujasis RX turi patogią ir sklandžią sąsają su išmaniaisiais telefonais per „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“. Be to, vairuotojo ir keleivių patogumui valdymas balsu gali būti įjungtas pasitelkus „Apple Sir“ ir „Google Assistant“.

Karl Kirs nuotr./„Lexus RX“
Karl Kirs nuotr./„Lexus RX“

RX L modelio trečioje sėdynių eilėje yra dvi vietos, kurios valdomos elektra. Esant poreikiui, jas galima paslinkti pirmyn arba atgal ir suformuoti papildomas patogias vietas trečios eilės keleiviams (+95 mm daugiau vietos kojoms). Pirmos ir antros eilės RX L sėdynės taip pat pertvarkytos, kad keleiviams, sėdintiems gale, būtų dar patogiau.

RX tvirtesnio kėbulo patobulinimai buvo atlikti naudojant lazerinį suvirinimą, papildomą taškinį suvirinimą ir labai stiprius klijus pagrindiniuose taškuose aplink važiuoklę – taip buvo padidinti dinaminiai parametrai. Automobilio pakaba patobulinta nauju tvirtesniu galiniu skersiniu su nelanksčiomis stebulėmis ir naudojant naują trinties valdymo įtaisą amortizatoriuose, taip siekiant dar labiau sumažinti aukšto dažno virpesius, atsiradusius dėl kelio dangos trūkumų.

Naujajam RX pritaikyta kintamojo veikimo pakaba (AVS), kuri kiekvienam ratui padeda kontroliuoti amortizacijos pokyčius. Taip pat pritaikyta pagalbinė posūkių atlikimo sistema (ACA). Elektrinis vairo stiprintuvas sureguliuotas taip, kad vairavimo pojūtis būtų linijiškas ir atitiktų vairuotojo ketinimus, atsižvelgiant į kelio ženklinimą.

Naujoji „Lexus“ saugumo sistema „Lexus Safety System+“ suteikia papildomą apsaugą ir padeda išvengti avarijos ar sumažinti padarinius, transporto priemonei patyrus smūgį. Patobulinta Pre-Collision sistema (PCS) geba atpažinti pėsčiuosius bei dviratininkus tiek dieną, tiek naktį.

RX modelyje pirmą kartą pasaulyje pritaikyta adaptyvioji tolimųjų šviesų sistema (AHS) užtikrina tikslesnį ir gilesnį automatinį priekinio apšvietimo režimą, kuris padeda geriau matyti pėsčiuosius kelio pakraščiuose. Sistema veikia taip, kad neakintų iš priekio atvažiuojančių automobilių vairuotojų.

Naujuosius RX automobilius Europoje galima įsigyti nuo 2019-ųjų spalio mėn.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs