Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujasis lietuvių sukurtas „Altas Auto“ elektrinis autobusas išbandytas net prie Vezuvijaus

Vienas pirmaujančių Europos mini autobusų gamintojų, Vilniaus ALTAS AUTO išplėtė elektrinių autobusų gamą ketvirtuoju modeliu – 35 keleivius talpinančiu „Altas Novus City V7“.
„Altas Novus City V7“ elektrinis autobusas
„Altas Novus City V7“ elektrinis autobusas / Altas Auto nuotr.

Jis bus patrauklus ne tik Lietuvos miestų vežėjams, nes yra itin funkcionalus, patikimas, kompaktiškas ir kartu talpus. Neseniai vykusių bandymų metu naująjį lietuvių sukurtą autobusą buvo galima pamatyti garsiame Amalfio kurorte Italijoje.

Sugriežtintus ES saugumo reikalavimus atitinkantis autobusas žymi naują ALTAS AUTO raidos etapą – kompanija žengia į didesnės talpos autobusų segmentą, kuris šiandien Europoje sparčiai auga.

Naujas strateginis partneris

Šį ryžtingą žingsnį ALTAS AUTO žengė strategiškai bendradarbiaudama su „Zhongtong Bus“ – viena didžiausių pasaulyje elektrinių autobusų gamintoja, kuri yra sukaupusi 15 m. elektrinių autobusų gamybos patirtį. Prieš metus pasirašę bendradarbiavimo sutartį, ALTAS AUTO ir „Zhongtong Bus“ kartu sukūrė gaminį, atitinkantį Europos reikalavimus ir kokybės standartus.

„Zhongtong Bus“ lietuviams tieks autobuso kėbulą su pagrindiniais elementais – integruota elektrine pavara, baterijomis, važiuokle. ALTAS AUTO autobusas bus baigiamas gaminti šalia Vilniaus esančioje gamykloje jau pagal Lietuvos inžinierių išvystytus sprendimus, pritaikytus Europai – čia bus integruojamas interjeras, audiovizualinės stebėjimo, saugos sistemos, įrengiama ergonomiška vairuotojo darbo vieta, kiti ES saugumo reikalavimus atitinkantys sprendiniai.

Viena įkrova nuvažiuoja daugiau nei 300 km

Ši strateginė abiejų įmonių partnerystė leis ALTAS AUTO ateityje vystyti naują vidutinio dydžio autobusų seriją, kurie nuosekliai atitiks vis griežtėjančius ES saugumo ir kokybės reikalavimus.

„Per du dešimtmečius esame sukaupę daug žinių apie Europos mini autobusų rinką ir jos klientų poreikius. Taip pat turime daug patirties prižiūrint šios kategorijos viešojo transporto priemones itin reikliose rinkose – Skandinavijoje, Vokietijoje ir pan.

Bendradarbiaudami su „Zhongtong Bus“ perimsime geriausią jų patirtį integruojant elektrines pavaras ir kitus kokybiškus, pasaulinių gamintojų autobuso agregatus ir komponentus. Taip kooperuodamiesi turime unikalią galimybę kurti aukštos kokybės produktą už Europai priimtiną kainą“, – sako ALTAS AUTO vadovas Edvardas Radzevičius.

Naujasis 7,5 m ilgio ir 2,1 m pločio „Altas Novus City V7“ autobusas išvystytas siekiant apjungti visas geriausias mažų ir vidutinių autobusų charakteristikas. Juo patogu važiuoti siauromis Europos miestų gatvėmis, kuriose neišsitenka įprasti autobusai. V7 tai taip pat bus puikiai tinkamas ir efektyvus aptarnaujant mažesnio keleivių tankumo priemiesčių zonas.

Naujasis autobusas bendrai talpins iki 35 keleivių, iš kurių iki 16 vnt. bus sėdimos vietos. Autobusas komplektuojamas naudojant išimtinai tik kokybiškus, pasaulinių gamintojų komponentus: Kanados kompanijos Dana TM4 elektros variklis pasieks iki 200 kW galią, o ličio jonų CATL 140 kWh talpos baterijos užtikrins, kad net ir keleiviais užpildytas autobusas vienu įkrovimu nuvažiuos iki 309 km.

Vystymo ir bandymų metai

Šių metų rugsėjį ALTAS AUTO baigė metus trukusį autobuso inžinerinio vystymo ir bandymų laikotarpį, finalizavo homologacijos procesus ir yra pasirengęs serijinei gamybai. Tradiciškai nuo užsakymo priėmimo iki autobuso pristatymo klientui Lietuvoje prireiks 6-8 mėn.

„Per paskutinius metus V7 autobusą išbandėme pačiomis įvairiausiomis sąlygomis – nuo poliarinio rato Suomijoje iki karštų bei siaurų Italijos Amalfio pakrantės kelių bei pakilimo į Vezuvijaus ugnikalnį.

Šių metų vasarį startavome V7 turą per Europą, kurio metu įvairių Europos šalių vežėjai galėjo gyvai išbandyti autobusą. Italijoje, Trentino regione, pilnai pakrautu autobusu važinėjome po itin kalnuotas vietoves, testavome elektros variklį pačiomis ekstremaliausiomis sąlygomis.

Italijos, Vokietijos, Danijos ir kitų šalių partneriai liko patenkinti autobuso kokybe, ergonomika bei vidutinėmis elektros sąnaudomis. Manau, kad Lietuvos vežėjai taip pat liks maloniai nustebinti šio autobuso techninėmis savybėmis, salono kokybe bei ergonomiška vairuotojo darbo vieta.

Europos viešojo transporto įmonės aktyviai domisi mūsų naujuoju autobusu. Surinkę jų atsiliepimus, dalį patobulinimų įdiegėme galutiniame produkte ir džiaugiamės galėdami pasiūlyti gerai suprojektuotą autobusą, kuriame mikroautobusų kompaktiškumas derinamas su vidutinio dydžio autobusų funkcionalumu“, – sako Edvardas Radzevičius, ALTAS AUTO generalinis direktorius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento
Reklama
Ekspertai įvertino: ko reikia, kad Lietuvos verslai klestėtų?
Reklama
Sporto veiklų įvairove ir dalyvių gausa Telšiuose pažymėta Sporto diena
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito