Iki šiol „X-Trail“ buvo ko gero vienintelis kompaktinės klasės visureigis, turėjęs bent kažkiek visureigiško agresyvumo. Paskutinis agresyvus mohikanas žuvo – naujos kartos „X-Trail“ pasidavė visuotinei glotnumo ir švelnumo manijai. Nieko nepadarysi, tai diktuoja rinka – agresyvios kampuotos formos reiškia prastą aerodinamiką, o tai yra vienas pagrindinių veiksnių, siekiant tilpti į dabartines ekonomiškumo ir ekologiškumo normas.
Pirmoji „X-Trail“ karta prekyboje pasirodė 2001 m., o po šešerių metų buvo išleistas antros kartos modelis. Pastarasis, pristatytas žiniasklaidai Portugalijoje, jau trečios kartos mašina.
Iki šiol po visą pasaulį pasklido 1,7 milijono šių automobilių.
Konstrukcija
Automobilis gaminamas ant bendros „Nissan-Renault“ koncerno naudojamos modulinės CMF („Common Module Family“) automobilių gamybos platformos, ant kurios gaminama daugybė koncerno automobilių. Iki 2020 metų ant šios platformos bus gaminama net 20 automobilių modelių, tarp kurių „Nissan Qashqai“ ir „X-Trail“, „Renault Laguna“ ir „Scenic“.
Naujos kartos „X-Trail“ turi 76 mm ilgesnę bazę ir platesnę tarpvėžę, būtent dėl to jame tilpo trečia sėdynių eilė, o salonas tapo pastebimai erdvesnis. Japonai sako, kad jame penktadaliu daugiau vietos, negu galėjo pasigirti ankstesnės kartos „X-Trail“.
Naujasis modelis yra 17 mm ilgesnis, net 30 mm platesnis, bet 5 mm žemesnis už savo pirmtaką, todėl atrodo dinamiškiau, jis nebe „dėžutiškas“, nors prošvaisa išliko nepakitusi (210 mm).
Kaip ir dauguma naujos kartos modelių, šis yra lengvesnis už pirmtaką. Vidutiniškai „X-Trail“ dėl jo konstrukcijoje panaudoto tvirtesnio, tačiau lengvesnio plieno lydinių „sukūdo“ apie 90 kg.
Kol kas automobilis bus parduodamas tik su vienu varikliu – kartu su „Renault“ sukurtu dyzeliniu 1,6 l, išvystančiu 130 AG ir 320 Nm sukimo momentą. Didžiąja dalimi atvejų jo užtenka, tačiau užmiestyje norint aplenkti lėtesnį automobilį teks pasistengti, nes galios palyginus dideliam automobiliui nebeužtenka.
Benzininis variklis „X-Trail“ gamoje atsiras tik kitais metais. Tai bus 1,6 l benzininiai kompresoriniai varikliai, siekiantys 163 AG.
Į automobilius montuojamos šešių pavarų mechaninės arba bepakopės automatinės transmisijos, kurios gali būti užsakomos tik dviem ratais varomose „X-Trail“ versijose.
Versijų su visais varančiaisiais ratais pirkėjai automobilyje suras iš ankstesnio modelio puikiai pažįstamą pavaros reguliatorių, kurio pagalba galima automobilį paversti varomu tik priekiniais ratais, įjungti automatinį režimą, kai galiniai ratai įsijungia automatiškai arba aktyvuoti „Lock“ funkciją, kai automobilis važiuojant iki 40 km/h greičiu yra pastoviai varomas visais ratais.
Kelyje „X-trail“ – ramybės įsikūnijimas. Jis tylus ir komfortiškas. Vienintelis dalykas, kuris šiek tiek nervino – tai girgždantis bagažo skyriaus uždangalas. Tačiau tai, tikėkimės, tik to konkretaus automobilio liga. Džiugina tyla – net važiuojant dideliu greičiu su keleiviais galima kalbėtis nekeliant balso.
Prie ergonomikos kabinėtis nelabai galima – ji daugiau ar mažiau puiki. Vienintelis dalykas, kuris ne ypač patiko – tai visiškai neinformatyvus vairo mechanizmas, tačiau tai daugelio šiuolaikinių automobilių bėda.
Dizainas
Nors „Nissan“ teigia, kad automobilis pasižymi išskirtiniu dizainu, tačiau kažkokio unikalumo jame surasti sunkoka. Taip, jis atrodo lyg sumažintas „Murano“, taip jis turi visiems šio gamintojo visureigiams būdingą dizainą, tačiau tai tikrai nėra unikalu.
Ko gero unikalus yra vienintelis dalykas – prabangiose komplektacijose pirmą kartą tarp „Nissan“ automobilių galima užsisakyti pilnai LED žibintus, įskaitant ir trumpųjų bei ilgųjų šviesų.
Japonai sako, kad nepaisant savo nuglostytų formų, „X-Trail“ pasižymi ne prastesniu, o kai kuriais atžvilgiais netgi geresniu pravažumu. Galbūt pravažumas ir padidėjo, tačiau naujasis modelis nebeatrodo toks vyriškas, jis greičiau tapo išsipusčiusiu miesčioniu. Jeigu senasis modelis gatve važiuoja išpurvintas ar įbrėžtas – tai galima priimti kaip natūralų dalyką – juk tikrą vyrą randai puošia. Naujasis modelis kitoks: nešvarus naujasis „X-Trail“ prilygsta teisininkui suglamžytu kostiumu – tai tiesiog nepadoru.
Salonas
Automobilio salonas taip pat niekuo neprimena senojo modelio. Greičiau jį atpažins dabartinio „Qashqai“ savininkai – šie automobiliai turi keletą bendrų interjero komponentų.
Pirmą kartą „X-Trail“ bus parduodamas ir kaip septynvietis automobilis. Visos trys sėdynių eilės išdėstytos amfiteatro principu – paskesnė eilė sumontuota šiek tiek aukščiau už esančią priekyje. Dėl to net gale sėdintys keleiviai nepatirs klaustrofobijos priepuolių. Antros eilės sėdynes galima stumdyti ir atlenkti, o trečioji eilė, jeigu jos nereikia, lengvai pasislepia automobilio grindyse. „Nissan“ giriasi didžiausiu savo klasėje stikliniu stoglangiu bei didžiausia salono erdve tarp savo konkurentų. Galbūt taip ir yra, tačiau trečioje sėdynių eilėje gali tilpti arba maži vaikai, arba turintys jogo sugebėjimų suaugę.
Aišku, kaip ir dera šiuolaikiniams automobiliams, šiame įdiegta „Nissan Connect“ sistema su septynių colių lietimui jautriu ekranu centrinėje konsolėje, kurios pagalba galima prie automobilio prijungti telefoną ir daugelį pastarojo funkcijų, įskaitant ir specialias aplikacijas, naršymą internete ar „Facebook“ socialiniame tinkle, naudoti laikant savo išmanųjį kišenėje ar rankinėje. Žinoma, jame yra ir moderniausios aktyvaus saugumo sistemos, kurias „Nissan“ vadina „Safety Shield“.
Prietaisų skydelyje tarp tachometro ir spidometro įrengtas penkių colių ekranas, pasižymintis modernia grafika.
Dideli planai
„Nissan“ deda į naują modelį dideles viltis. Prekybos planai išties grandioziniai – „X-Trail“ bus gaminamas net devyniose gamyklose visame pasaulyje o per metus japonai tikisi parduoti po pusę milijono šių modelių.
Pirmieji automobiliai Europos prekybos salonus pasieks liepą, o Lietuvą – rugsėjį. Mūsų šalyje bus parduodami „X-Trail“ modeliai, pagaminti Japonijoje.
Apie kainą kol kas nieko nepranešama, tačiau vargu, ar naujasis modelis bus daug pigesnis už ankstesnįjį, kurio kaina prasidėjo nuo 97 000 litų.