„Grandland X Hybrid4“ – naujasis „Opel“ pagamintas iš tinklo įkraunamas hibridas. Iki šiol „Opel“ yra sukūręs tik „Ampera“ modelį, tačiau po to laiko šioje kategorijoje „Opel“ savo žaidėjo rinkoje neturėjo. Tačiau tai, ką dabar Šveicarijoje pristatė gamintojas, nepaliko abejingų.
Pirmasis įspūdis apie „Grandland X Hybrid4“ gali būti klaidingas. Iš pažiūros tai tiesiog dar vienas tradicinis SUV, mat ši automobilių kategorija pastaraisiais metais sparčiai populiarėja ir tam galo kol kas nematyti. Standartinėse versijoje „Grandland X“ gal ir būtų tik dar vienas žaidėjas SUV rinkoje, tačiau kai kalba pasisuka apie „Hybrid4“ versiją, prieš „Opel“ tenka nukelti kepurę.
Šveicarijoje keliuose ir Vokietijos Švarcvaldo miškuose mūsų bandytas „Hybrid4“ modelis jau nuo pirmųjų pažinties minučių kėlė pasitenkinimo šypseną veide. Kodėl? Pažiūrėkime į charakteristikas.
Automobilis varomas 1,6 litro benzininiu varikliu su turbina, o ant kiekvienos ašies sumontuota po elektros variklį. Bendra galios suma – 221 kilovatas arba 300 arklio galių. Vyšnaite ant torto tampa 520 niutonmetrų sukimo momentas. Taigi, šis „Opel“ prie sankryžos tikrai baustų visas „čipuotas slyvas“.
Gamintojo maksimalus deklaruojamas greitis – 235 km/val. Vokietijoje greitkelyje pasiekėme 210 km/val., bet riba dar buvo toli. Nuo maksimalaus greičio testo susilaikėme dėl sumontuotų žieminių padangų, kurių indeksas ir nurodo, kad rekomenduojamas maksimalus greitis neturėtų viršyti 210 km/val.
Tačiau už maksimalų greitį labiau žavi šio SUV akceleracija. Bendromis jėgomis dirbantys du elektros varikliai ir benzininis turbo agregatas suteikia tikrai malonias emocijas ir leidžia mėgautis sportiškumo genais. Ypač gerai automobilio dinamiką buvo galima pajusti Švarcvaldo miškų serpantinuose.
Antraštėje užsiminėme apie dvilypį „Grandland X Hybrid4“ charakterį. Taigi, šis SUV gali būti ir visiškai ekologiškas elektromobilis, ir sportiškų genų turintis žvėris.
Tam „Opel“ į šį modelį instaliavo keturis važiavimo režimus. Pasirinkus elektros režimą, automobiliu galima važiuoti nenaudojant benzino ir eikvojant elektros akumuliatoriuose sukauptą bei stabdymo metu rekuperuojamą energiją. Vien elektra šis iš tinklo įkraunamas hibridas gali nuvažiuoti 59 kilometrus. Taigi, jei gyvenate nuosavame name ir galite krauti automobilį tiesiog savo kieme ar garaže, o nuvažiuojamas atstumas per dieną neviršija šios ribos, šis modelis gali pilnai patenkinti jūsų poreikius naudodamas vien elektrą. Tiesa, elektra pasiekti galėsite maksimaliai 135 km/val. greitį.
Kitas važiavimo režimas – „Hybrid“. Važiuojant juo dirba visi varikliai – tiek du elektros, tiek pagrindinis benzininis. Gamintojas deklaruoja, kad tokiu režimu degalų sąnaudos siekia vos 1,4 litro, tad tokios sąnaudos taip pat yra įspūdingai mažos, žinant kad SUV kategorijos „Grandland X“ yra gana erdvus, talpus ir ne pats lengviausias automobilis.
Trečiasis važiavimo režimas – AWD. Jis agregatų darbą sustyguoja taip, kad „Grandland X“ būtų varomas visais ratais ir turėtų maksimalų pravažumą įvažiavus į sunkiau pravažiuojamą kelią. Aišku, į rimtą bekelę šio SUV neįkiši, tačiau lygioje vietoje įklimpti irgi nepavyks. AWD sistema to padaryti paprasčiausiai neleis. Su įjungtu AWD režimu maksimalus leistinas greitis apribotas taip pat iki 135 km/val.
Na, o kulminacijai gamintojas sukūrė režimą „Sport“. Pasirinkus šią opciją visa elektros variklių ir benzininio agregato galia į ratus tiekiama maksimaliu pajėgumu. Kaip jau rašėme aukščiau, 520 niutonmetrų sukimo momentas ir 300 arklio galių verčia veide susiformuoti šypseną.
Pavarų dėžė šiuo režimu taip pat dirba greitai ir tiksliai, tad spidometro rodyklę be didesnių problemų į antrąją ciferblato pusę galima perversti per kelias sekundes nuo starto. Gamintojai deklaruoja, kad 100 km/val. greitį hibridinis „Grandland X“ pasiekia per 6,1 sek. Tai labai geras rezultatas SUV kategorijos žaidėjui.
Kadangi tai SUV kategorijos automobilis, derėtų užsiminti ir apie salono erdvę. Vietos tiek priekyje, tiek gale sėdintiems yra tikrai apstu, o bagažinė pasižymi savo talpumu. Jos dydis svyruoja nuo 390 iki 1528 litrų nulenkus sėdynes.
Mūsų bandytame aukščiausios komplektacijos modelyje salonas pasižymėjo kokybiškomis, maloniomis liesti medžiagomis, o važiavimo komfortą užtikrino šildymo ir ventiliavimo funkciją turinčios sėdynės. Visgi vieną minusą sėdynėms norėčiau įrašyti. Važiuojant įprastu tempu jos klausimų nekelia, tačiau manevruojant sportiškiau šiek tiek trūksta geresnio šoninio prilaikymo ir atramos taškų vairuotojui tenka ieškoti ant vairo. Tai nėra gerai jei kalbėtume apie sportišką vairavimą, tačiau kasdieniam važiavimui šių sėdynių tikrai pakaks.
Apie papildomas aktyvias ir pasyvias sistemas išsiplėsti neverta. Šiame modelyje įdiegta ir puikiai veikia adaptyvi kruizo kontrolė, automatinis stabdymas atsiradus kliūčiai, linijų sekimo ir eismo juostos palaikymo sistema, ženklų atpažinimo bei automatinių žibintų technologijos.
Na ir galiausiai pakalbėkime apie kainą. Kainoraštis Baltijos šalims dar nėra skelbiamas, tačiau „Opel“ gimtinėje Vokietijoje naujasis „Grandland X Hybrid 4“, būtent toks, kokį mes ir bandėme, kainuos kiek daugiau nei 51 tūkst. eurų.
Daug tai ar mažai? Spręskite pagal savo kišenę.