Tai jau penktasis kartas per pastaruosius devynerius metus, kai Prancūzijos kompanijos atstovai pateko į finalinį prestižinio konkurso etapą. 2014 metais konkurse triumfavo ankstesnės kartos 308 modelis, po trejų metų jo pėdomis pasekė SUV 3008, o 2020-aisiais geriausiu automobiliu paskelbtas „Peugeot 208“. Tarp finalininkų 2018-aisiais taip pat nominuotas „Peugeot 508“.
Šiemet rinkimuose iš viso dalyvavo 39 nauji automobiliai.
Pavara – visiems poreikiams
Naujuoju kompanijos prekės ženklu padabintas „Peugeot 308“ išsiskiria aštriu ir jausmingu dizainu, taip pat pasižymi pažangiomis technologijomis ir efektyvumu. Efektyvių jėgos agregatų pasirinkimas, įskaitant ir dvi iš tinklo įkraunamas 180 ir 225 AG galios hibridines versijas, suteikia vienodas galimybes tiek norintiems rinktis vidaus degimo variklį, tiek ir elektrifikuotą pavarą. Netrukus šio modelio pasiūlos gamą išplės ir visiškai elektrinė versija.
Iki spalio pabaigos Europoje „Peugeot“ jau buvo sulaukusi daugiau nei 24 tūkst. šio automobilio užsakymų, iš kurių 22 proc. buvo iš tinklo įkraunamų hibridinių versijų.
Naujasis modelis nesunkiai atpažįstamas dėl dinamiškų proporcijų ir architektūros, beje, leidusios užtikrinti daugiau vietos galinėje sėdynėje sėdintiems keleiviams. Jo dizainas atspindi „Peugeot“ DNR su vertikaliais LED žibintais priekyje ir tris nagų drėkstelėjimus stilizuojančiomis lempomis gale.
Salone ergonomiką užtikrina „i-Cockpit“ vairuotojo darbo vietos technologija: kompaktiškas vairas, skaitmeninis prietaisų skydelis akių lygyje, centrinis jutiklinis ekranas su konfigūruojamais mygtukais. Be to, automobilyje įdiegtos naujausios kartos pagalbinės vairavimo sistemos.
Nugalėtojas paaiškės kitąmet
1964 metais startavę Europos „Metų automobilio“ rinkimai yra vienas prestižiškiausių industrijos renginių. Konkurse nėra jokių kategorijų ar atskirų nominacijų – renkamas vienas vienintelis nugalėtojas.
Žiuri komisiją sudaro 61 automobilių žurnalistas iš 23 Senojo žemyno šalių. Konkurse vertinami per paskutinius 12 mėnesių pristatyti nauji automobiliai iš viso pasaulio, tačiau jie turi būti parduodami bent penkiose Europos šalyse, o numatomi pardavimai turi siekti ne mažiau 5 tūkst. vienetų.
Kandidatai vertinami pagal dizaino, komforto, saugumo, ekonomiškumo, priežiūros, funkcionalumo, eksploatacinių savybių, ekologinių reikalavimų, vairuotojo pasitenkinimo ir kainos kriterijus. Be „Peugeot 308“, į finalo septynetą taip pat pateko „Cupra Born“, „Hyundai Ioniq 5“, „Škoda Enyaq iV“, „Ford Mustang Mach-e“, „Kia EV6“ bei „Renault Megane E-Tech“.
Europos „Metų automobilis 2022“ bus paskelbtas kitąmet, vasario 28 dieną, Ženevoje (Šveicarija).