Iš viso per „Clio“ modelio gyvavimo erą visame pasaulyje buvo parduota per 15 mln. vienetų. Debiutavęs 1990 m., „Clio“ tapo geriausiai visame pasaulyje parduodamu „Renault“ grupės modeliu.
„Clio“ nuo 2013 metų yra ir populiariausias B segmento automobilis Europoje. „Clio“ populiarumą patvirtina ir tai, kad nuo 2012 iki 2018 metų šio modelio pardavimai kasmet augo.
Taigi, koks tas naujasis „Clio“? Nors į naująjį modelį žvelgiant iš išorės galima aptikti panašumų su praėjusios kartos automobiliu, tačiau pirmas įspūdis gali būti apgaulingas. Naujasis modelis kiek sumažėjo lyginant su praėjusios kartos „Clio“, tačiau vietos salone atsirado daugiau. Ir išties – nors atrodo, kad „Clio“ turėtų būti nedidelis automobilis, tačiau sėdint viduje erdvės trūkumo praktiškai nesijaučia.
Galbūt kiek žema pasirodė tik stogo linija ties vairuotojo galva. Net ir dideliu ūgiu nepasižyminčiam šių eilučių autoriui nuleidus sėdynę į žemiausią įmanomą padėtį norėjosi, kad lubos būtų toliau nuo galvos. Galbūt tai įpratimo reikalas. Pereikime prie kitų „Clio“ savybių.
Ryškiausias pokytis naujojo „Clio“ išvaizdoje yra LED priekiniai žibintai su gamintojo skiriamuoju ženklu tapusiais C formos dienos žibintais. Gamintojas nudžiugino pranešdamas tai, kad jie bus montuojami net ir pačioje pigiausioje „Clio“ versijoje.
Dar daugiau grakštumo aptakiam hečbeko profiliui suteikia chromuoti langų apvadai bei metalinė apdailos juosta durelių apačioje, o dinamišką išvaizdą pabrėžia variklio gaubto linkiai, masyvesnės radiatoriaus grotelės bei priekinis buferis su didele oro įsiurbimo anga.
Salone, kuris vos pažvelgus į jį skiriasi nuo praėjusios kartos „Clio“, pastebima aukštos kokybės apdaila, patobulinta ergonomika bei technologijų gausa. Svarbiausias „Smart Cockpit“ dizaino elementas – į vairuotoją pasuktas 7 arba 9,3 colio įstrižainės pažangios „Easy Link“ multimedijos sistemos ekranas su „Android Auto“ and „Apple CarPlay“ mobiliųjų įrenginių sąsaja. Analoginį prietaisų skydelį pakeitė skaitmeninis 7 arba 10 colių TFT ekranas.
Prietaisų skydo bei durelių apdailai panaudotos aukštos kokybės, malonios liesti medžiagos. Verta pažymėti, kad lietimui jautrus multimedijos ekranas vienoje bandytoje versijoje veikė ne taip gerai kaip kitoje. Esminis skirtumas – vadinamasis sistemos „lagas“. Vienoje versijoje kiekvienas paspaudimas įvykdavo su tam tikru atsilikimu, tačiau kitoje versijoje multimedijos ekranas suveikdavo greitai, vos palietus jį pirštu. Galbūt tai tiesiog programinės įrangos versijos problema, nes ekrano jautrumo nustatymai koreguoti nebuvo.
Miesto vikruolį į priekį gena ir visiškai nauji, griežtus emisijų standartus atitinkantys varikliai, aprūpinti taršos emisijas mažinančiomis technologijomis.
Plačioje jėgainių gamoje – dvi (85 ir 115 AG) dyzelinio „1.5 Blue dCi“ variklio versijos ir net keletas modernių benzininių variklių: taupusis trijų cilindrų „1.0 SCe“, pasiekiantis 65 arba 75 AG, dinamiškas ir tuo pačiu itin ekonomiškas bei aplinkai draugiškas turbininis trijų cilindrų „1.0 TCe“, pasiekiantis 100 AG, ir galingiausias bei eikliausias gamoje, 130 AG išvystantis keturių cilindrų „1.3TCe GPF“, komplektuojamas su dviejų sankabų EDC transmisija.
Pristatymo Lenkijoje metu nusprendėme išbandyti dvi „Clio“ versijas – ekonomiškąjį dyzelinį 85 arklio jėgų agregatą su mechanine pavarų dėže ir galingiausią, benzininę versiją su 130 arklio jėgų bei automatine transmisija. Dyzelinė versija pasižymėjo savo taupumu – pabandę kelių dešimčių kilometrų atkarpą miesteliais ir užmiesčio keliais įveikti ekonomiškai, nesunkiai pasiekėme keturių litrų šimtui kilometrų normą.
Tačiau „Clio“ ekonomiškumu nustebino ir net nebandant važiuoti pagal visus eko principus, o vairuojant įprastu režimu. Variklio sąnaudos neperžengė šešių litrų. Tačiau tenka pripažinti, kad šis dyzelinis variklis yra kiek bukokas. Sūkių diapazonas, kai varikliui gyvenimą palengvina turbina, yra išties trumpas, tad kartais traukos labai pritrūksta. Ieškantys sportiškumo į šį variklį žiūrėti neturėtų. Tačiau tie, kuriems svarbu degalų sąnaudos, o ne automobilio dinamika, šiuo varikliu tikrai bus patenkinti.
Kita versija, kurią išbandėme Lenkijoje – 1,3 litro darbo tūrio benzinu varomas variklis, suporuotas su automatine pavarų dėže. Ši versija išvysto 130 arklio jėgų ir maloniai džiugina vairuotoją. Tokiam miesto automobiliui šių duomenų pakanka, kad juo būtų galima važiuoti nejaučiant jokio diskomforto dėl galios stygiaus.
Negalima skųstis ir automatinės pavarų dėžės veikimu. Atvirai pasakius, su ja labai nepasportuosi, tačiau važiuojant įprastu tempu pavaras dviejų sankabų automatinė pavarų dėžė jungia sklandžiai ir tiksliai.
Pakankamai maloniai nustebino naujojo „Clio“ valdymo savybės. Miesto vikruoliu vadinamas modelis nereikalauja daug erdvės apsisukti, o vairas į pasukimus reaguoja tiksliai, nėra per lengvas ir išliko informatyvus. Pakabos darbą įvertinti galima keliais žodžiais - važiuoklė standi, ne per kieta, tačiau kuomet teko važiuoti ne itin lygiais keliais ir žvyruotais kalnų keliukais, norėjosi kiek daugiau minkštumo.
Tačiau reikia prisiminti, kad „Clio“ – kiekvienam vidutines pajamas gaunančiam gyventojui įperkamas B segmento hečbekas, o ne prabangus D klasės sedanas.
Komfortišką vairavimą naujame „Clio“ užtikrina adaptyvi greičio palaikymo sistema su „Start/Stop“ funkcija, galima versijose su automatine EDC pavarų dėže. Ji veikia važiuojant iki 170 km/val. greičiu ir prisitaiko prie priekyje važiuojančios transporto priemonės greičio palaikydama saugų atstumą.
Eismo spūstyse ši sistema gali visiškai sustabdyti automobilį ir vėl pajudėti po 3 sekundžių, jeigu transporto priemonės priekyje pradeda važiuoti. Jeigu stovėti tenka ilgiau nei 3 sekundes, norint pradėti važiuoti vairuotojui reikia spustelėti akceleratoriaus pedalą. Patogumo tamsiuoju paros metu suteikia automatinė tolimųjų ir artimųjų šviesų sistema, naudojanti priekinę kamerą ir fiksuojanti aplinkos šviesos lygį bei atvažiuojančių eismo dalyvių žibintus.
Manevravimą mieste, ypač – ankštose gatvelėse ar stovėjimo aikštelėse – itin palengvina galinio vaizdo kamera arba 360 laipsnių kamerų sistema, atkurianti vaizdą iš viršaus ir įspėjanti apie kliūtis bei objektus aplink automobilį. Ji aktyvuojama įjungus atbulinę pavarą, taip pat lengvai pasiekiama vos vienu mygtuko, įrengto po multimedijos ekranu, paspaudimu. Keturių kamerų sistema ekrane rodo du skirtingus vaizdus: priekinės arba galinės kameros fiksuojamą aplinką, priklausomai nuo pasirinktos pavaros, ir, pasirenkamai, automobilio vaizdą iš viršaus arba keleivio pusės kameros aprėpiamą aplinką.
Parkavimą palengvina „Easy Park Assist“ sistema, kuri, pasinaudodama 12 priekinių, galinių ir šoninių atstumo jutiklių, pati įvairuoja ir išvairuoja automobilį iš lygiagrečios, statmenos ar įstrižos stovėjimo vietos – vairuotojui tereikia spausti greičio ar stabdžio pedalus ir perjungti pavarą pagal nurodymus centriniame ekrane.
Su naujuoju „Clio“ debiutuoja ir naujas „Renault Sport“ ženklas „R.S. Line“, kuris pakeis dabartinę „GT-Line“ versiją. „GT-Line“ buvo sportiškos išvaizdos modelių pradininkas, nuo 2010 m. visose rinkose įtvirtinęs „Renault Sport“ gamos strategiją.
Su atnaujinta ir gausesne įranga, „R.S. Line“ versija yra daugiau nei vien tik kitas vardas. „R.S. Line“ pasižymi labiau atletiškomis išorės formomis ir sportiška salono išvaizda, taip patenkinant tų pirkėjų lūkesčius, kurie dinamiška apdaila stengiasi pabrėžti dar didesnį išskirtinumą.
Salone taip pat pabrėžiami tokie išskirtiniai „R.S. Line“ elementai kaip sportinės sėdynės su didesniu šoniniu prilaikymu, anglies pluošto išvaizdos intarpai, perforuota oda aptrauktas vairas su dvigubu.
Tačiau kol kas „R.S. Line“ ir liks tik sportiškai atrodanti versija su tuo pačiu 130 arklio galių varikliu. Gamintojas kol kas neatskleidžia ateities planų apie tai, ar rinkai bus pasiūlytas rimtesnis „Renault Sport“ padalinio sukurtas agregatas. Juk anksčiau visos „Clio“ versijos turėjo „Sport“ opciją. Aišku, šiuolaikiniai ekologijos standartai smarkiai riboja gamintojų norus, nors net neabejojama, kad pirkėjai mielai susigundytų versijomis, turinčiomis du šimtus ar daugiau arklio galių.
„Renault“ atskleidžia, kad jau kitąmet bus galima išvysti ir „Clio“ versiją su hibridine pavara. Daugiau informacijos apie „Clio“ hibridą žadama atskleisti žiemos pabaigoje, o oficialiai debiutuoti šis modelis turėtų kitų metų birželį.
Pigiausia „Clio“ versija su bazine įranga ir 65 arklio galių benzininiu varikliu kainuos 10 990 eurų, o brangiausia versija, turinti 130 arklio jėgų benzininę jėgainę su automatine pavarų dėže bei „R.S. Line“ „blizgučiais“ kainuos 18 495 eur.