Naujasis „Renault Megane R.S.“: ko vertas šitas oranžinis chuliganas?

Su kuo jums asocijuojasi „Renault“ gamintojo ženklas? Turbūt kiekvieno patirtis skirtinga. Vieni kadaise keliavo minivenais „Espace“, kiti tolimose kelionėse yra vairavę erdviąją „Laguna“. O „Clio“ apskritai tituluojamas vadybininko automobiliu. Bet čia kalbama apie standartinius „Renault“. O kuo jie tampa, kai „Renault Sport“ suteikia dvi papildomas „žvaigždutes“, pažymėtas raidėmis R.S.? Tarkime naujas, Poznanėje ką tik pristatytas jau trečios kartos „Renault Megane R.S.“?
„Renault Megane R.S.“ pristatymas Poznanėje
„Renault Megane R.S.“ pristatymas Poznanėje / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Atsakymas paprastas – karštuoju hečbeku. Ir nieko nuostabaus, nes kai kuriems automanams „Renault“ yra daugiau nei tik „prancūzas“. F-1 gerbėjams šio gamintojo pavadinimas primena Fernando Alonso, Jarno Trulli, Giancarlo Fisichellą, Robertą Kubicą ir kitus autosporto vardus.

Lietuvos „Ralio vergams“ (kaip pasakytų fotografas Tomas Tumalovičius) „Renault“ pavadinimas galbūt labiausiai asocijuojasi su fantastiškais ralio vunderkindo Evaldo Čirbos startais – 2002 m. iš Vokietijos jis parsigabeno „Renault Clio Sport“, kuriuo tikrai sukūrė ne vieną stebuklą.

O tiems, kurie domisi Niurburgringo istorija, „Renault“ primintų net tris kartus gerintą šiaurinio žiedo įveikimo laiko rekordą.

Greičiausias priekiniais ratais varomas hečbekas Niurburgringe ilgą laiką buvo „Renault Megane“.

Greičiausias priekiniais ratais varomas hečbekas Niurburgringe ilgą laiką buvo „Renault Megane“. 2008-aisiais speciali 123 kg už standartinę lengvesnė „Megane R26.R“ modifikacija užfiksavo 8 min. 17 sek. vieno rato įveikimo laiką. Tai buvo rezultatas, geresnis už metais vėliau užfiksuotą „Porsche Cayman S“ ar kiek anksčiau – „Lexus IS-F“. O tarp priekiniais ratais varomų hečbekų tai buvo visiškai nerealus pasiekimas.

2011-aisiais prancūzai nusprendė, kad tokio rekordo – negana, tad naujos kartos „Megane RS 265 Trophy“ „nukirpo“ 10 sekundžių. Geriausias rezultatas – 8 min. 7,97 sek.

2014-aisiais rekordą pagerino „SEAT Leon Cupra 280“.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Lenktynininkas Laurentas Hurgonas, „Renault Megane R.S.“ pristatymas Poznanėje
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Lenktynininkas Laurentas Hurgonas, „Renault Megane R.S.“ pristatymas Poznanėje

Tačiau „Renault“ užteko kiek patobulinti esamą automobilį (pridėti 10 AG, „Akrapovič“ išmetimo sistemą, „Ohlins“ amortizatorius, „numesti“ 100 kg bei užmontuoti naujausio modelio „Michelin Pilot Sport Cup 2“ padangas), kad SEAT pasiekimas būtų dar kartą pagerintas. 7 min. 54,36 sek. – „Renault Megane 275 Trophy R“ įrodė, kad yra greitesnis.

Du kartus iš aukščiau minėtų trijų rekordą gerino prancūzas pilotas Laurentas Hurgonas. Šitas vyrukas dabar dalyvavo „Renault Sport Days“ renginyje Poznanėje, kurio metu pristatytas jau trečios kartos „Renault“ sportinis karštas hečbekas „Megane R.S.“. Tinkantis daugiau nei tik į darbą ir į sodą. Tuo galėjome įsitikinti smagiai jį pagainioję Poznanės Tor trasoje.

Yra ir CUP versija

Pradėkime nuo kainos. „Megane R.S.“ su mechanine pavarų dėže ir patobulintu 1,8 l 280 AG (390 Nm maksimaliu sukimo momentu) varikliu kainuoja 29 233 Eur, o su dviejų sankabų EDC automatu – 31 169 Eur. Jei pageidausite aštresnės pakabos be kompromisų (skirtos lenktynėms), pridėkite dar kelis tūkstančius (tiksli kaina dar nežinoma) už CUP versiją. Kaip už karštą hečbeką, kurio valdymas smagus net ir lenktynių trasoje, tikrai nedaug.

Palyginimui, „Honda Type R“ kainuoja nuo 36 190 Eur, „Seat Leon Cupra“ – nuo 30 838 Eur, o „Ford Focus ST“ – nuo 24 597 Eur.

TAIP PAT SKAITYKITE: Renkamės sportišką automobilį. Kas svarbiau: galia ar sukimo momentas?

Beje, šių metų pabaigoje debiutuos ir ypatinga „Trophy“ versija, kurios variklio galia viršys 300 AG, o sukimo momentas – 400 Nm.

VIDEO: „Renault Megane R.S.“ – trečios kartos modelio premjera Poznanėje

Patobulinimai

Ką už tuos 25 tūkstančius gauna aštrių pojūčių ištroškęs RS-ininkas? Įsibėgėjimą iki 100 km/val per 5,6 sek. Riboto praslydimo diferencialą, sustiprintus amortizatorius su papildomais hidrauliniais ribotuvais, sugeriančiais smūgį. Tai – „Renault“ inžinierių naujovė. Kai amortizatoriaus eiga pasiekia ribą, atsiveria papildomas vožtuvas, sugeriantis smūgio jėgą. Taip išskaidoma energija, kuri nenukreipiama atgal į ratą, kaip įprastuose amortizatoriuose.

Renault nuotr./Naujasis „Renault Megane R.S.“
Renault nuotr./Naujasis „Renault Megane R.S.“

Ir „4Control“ sistemą, kuri labai padeda aštriuose posūkiuose. Važiuojant įprastu „Sport“ (arba „Comfort“) režimu iki 60 km/val., galiniai ratai posūkiuose sukasi priešinga kryptimi, nei priekiniai. Tačiau judant greičiau, sistema veikia kitaip – galiniai sukasi į tą pačią pusę, padėdami posūkiuose išvengti galo slydimo ir, išvažiavus iš posūkio, leidžiantys iškart greitėti. Tiesa, perjungus „Race“ važiavimo režimą (tuomet atjungiamos elektroninės saugumo sistemos), ši riba, kai pasikeičia galinių ratų sukimosi kryptis, persikelia iki 100 km/val.

Renault nuotr./Naujasis „Renault Megane R.S.“
Renault nuotr./Naujasis „Renault Megane R.S.“

Papildomas „automato“ privalumas

Turbūt jau pagalvojote, kad „Megane R.S.“ su mechanine pavarų dėže yra tik „tikriems vyrams“, o automatas (EDC) labiau tiktų moterims.

Esate teisūs tik iš dalies. Nes variklis su EDC ir kompiuteriu suderinti išties išmaniai, tikrai trys viename. Todėl gali suteikti gerų emocijų skirtingų temperamentų vairuotojams. Nes puikiai veikia ne tik greitėjant, bet ir lėtėjant.

Jei nuspausite stabdį ir kairiąją pavarų perjungimo lopetėlę šalia vairo tuo pat metu, kompiuteris parinks pačią optimaliausią pavarą.

Tarkime, važiuojate lenktynėse, pristabdėte staigiame posūkyje, švelniai spustelėjote stabdį. Jei nuspausite stabdį ir kairiąją pavarų perjungimo lopetėlę šalia vairo tuo pat metu, kompiuteris parinks pačią optimaliausią pavarą – kad neprarastumėte sūkių. Taigi šis automobilis, net ir įgavęs komforto elementų, išlaiko gerąja prasme chuligano charakterį – visad pasirengęs lenktyniauti.

O jei kas nors bambėtų, kad čia vis tiek ne koks „Porsche Cayman“, tikrai nesiginčyčiau. Taip, tai skirtingų klasių automobiliai. Ir varomi skirtingomis ašimis. Ir kainos skirtumas milžiniškas.

Bet, turiu pripažinti, „Megane R.S.“ valdymo savybės kelia pasitikėjimą šiuo automobiliu – panašiai kaip kelia „Cayman“, lakstant kur nors aštriais Švarcvaldo posūkiais netoli Štutgarto (ten įsikūrusi „Porsche“ gamykla).

O sportinis automobilis toks ir turi būti: aštrus, bet suvaldomas, prognozuojamas.

Dizaino elementai

Prie visų šių savybių minėti firminius R.S. klasės trigubus šviestuvus (jie primena lenktynių vėliavą) ar priekines groteles, bei šonines kėbulo linijas, kurios yra tarsi aiški aliuzija į F1 bolidų siluetus, būtų jau snobiška ir smulkmeniška.

Kita vertus, šios smulkmenos labai puošia „Megane R.S.“. Kaip ir firminė nauja „Tonic Orange“ spalva, išryškinanti kėbulo formas. Lietuvos žurnalistai juokavo, kad kokiam nors perpardavinėtojui parduoti „atrestauruotą“ tokį automobilį būtų sunkus uždavinys – ši spalva atskleidžia kiekvieną kėbulo detalę, dažymas yra labai preciziškas. Tad nupoliruoti jį (jei būtų pažeistas) gali tik tikri profesionalai.

„Megane R.S.“ valdymo savybės kelia pasitikėjimą šiuo automobiliu.

Kuo skiriasi nuo „Megane GT“

Be jau minėtų dizaino ir variklio bei važiuoklės reguliavimo sprendimų, nuo daugeliui matyto ir pažįstamo „Megane GT“, R.S. skiriasi ir išmatavimais, ir variklio skleidžiamu garsu.

Šios versijos priekiniai sparnai yra 60 mm, o galiniai – 45 mm platesni, prošvaisa žemesnė 5 mm.

Jei GT versija turi dvi dekoratyvines išmetimo angas, tai R.S. – tik vieną, bet žymiai piktesnę. Todėl ir vėl būsiu objektyvus: to garso negali lyginti su „Ferrari“ ir senųjų atmosferinių „Porsche“ variklių. Bet juk negali lyginti ir šių automobilių kainų. Todėl, viską pasvėrus, R.S. yra tikrai vertas nedidelės nuodėmės.

Viską pasvėrus ir įvertinus kainą, Megane R.S. yra tikrai vertas nedidelės nuodėmės.

Tiesa, jo garso sistema, kaip ir GT versijos, viduje „groja“ ir sportinius garsus, įjungus „Sport“ arba „Race“ režimą. Taigi pilotas gauna ir sintetinio, ir natūralaus žvėries urzgimo kokteilį. Bet man jis pasirodė pakankamai intensyvus ir pakiliai nuteikė prieš artėjantį „Press ralį“, kuriame dalyvaus ir 15min komanda.

Nors, jei visai atvirai, dar labiau nei garsas stebina (nors čia jau nieko naujo), aukščiau minėta visų ratų vairavimo sistema „4Control“. Kartodrome tarp išmėtytų kūgelių bandėme „Renault GT“ modelius su šia sistema ir be jos. Akivaizdu, kad „4Control“ suteikia sparnus – automobilis posūkiuose gyvesnis.

„R.S. Monitor“ sistema: patogesnė ir efektyvesnė

Dar vienas „Renault Megane R.S.“ kūrėjų žingsnis, įtvirtinantis šios markės sportiškumo įvaizdį – junglumo technologijos. Informacijos sistema „R.S. Monitor“ realiu laiku pateikia informaciją, gaunamą iš daugiau kaip keturiasdešimties automobilyje sumontuotų jutiklių apie automobilio įsibėgėjimą, stabdymą, vairo pasukimo kampą, „4Control“ sistemos veikimą ir t.t.

Be to, pirmą kartą šiame segmente „R.S. Monitor Expert“ sistema gali filmuoti važiavimą lenktynių trasa ir šį įrašą susieti su telemetrijos duomenimis, kuriais vėliau galima dalintis socialiniuose tinkluose, publikuoti į „R.S. Replay“ svetainėje.

Turint omeny, kad panašiu būdu (per programėles „Endomondo“ ir pan.) išpopuliarėjo bėgimas (nes visi labai norėjo dalintis savo distancijos įveikimo laikais), tai yra protingas „Renault“ žingsnis, panaudojant savo tikslams ir internautų resursus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis