Naujasis „Škoda Kodiaq“: kuo jis geresnis už pirmos kartos „meškiną“ ir kur paslėptas konjakas?

Kai 2016 m. pasirodė pirmasis krosoverio „Škoda Kodiaq“ modelis, jis pirmojo testinio važiavimo metu nustebino lengvumo pojūčiu. Važiuoji, ir visai nesijaučia masės, lyginant su tradiciniais visureigiais. Lengvas vairas, lengvas įsibėgėjimas ir stabdymas. Antros kartos „škodiakas“, pristatytas šį pavasarį, turi tą pačią ypatybę. Nors didelis kaip Kanadoje gyvenanti kodiakų meška, viską daro lengvai.

Naujojo, jau antros kartos („facelift“ pasirodė 2020 m.) „Kodiaq“ nepavadinčiau didele revoliucija. Tai – labai vykęs patobulinimas, sukuriant daugiau erdvės keleiviams ir suteikant vairuotojui daugiau galimybių.

Jis išlaiko pirmojo „škodiako“ bruožus, bet bando vilioti ir naujais: išvaizda, didesniu aerodinamiškumu, šiek tiek pakeistu salonu (pavaros svirtis prie vairo kaip VW, naujas skaitmeninis prietaisų skydelis ir padidėjęs liečiamas 13 colių ekranas, „Smart dials“ išmanieji valdikliai) ir e-judėjimo galimybėmis. Na, dar reguliuojama pakaba, jai skirsime atskirą skyrelį. O svarbiausia, jis pailgėjo 6,1 cm, todėl bagažinėje atsirado dar 75 l vietos. Dabar iš viso čia yra 910 l erdvės lagaminams, o gal net ir dviračiams.

Škoda nuotr./Škoda Kodiaq II išmatavimai
Škoda nuotr./Škoda Kodiaq II išmatavimai

Konjakas ir kodiakas

O, kas nustebino akį, tai konjakas. Ne, tai nėra vienas iš dar keleto naujų „Simply clever“ sprendimų. Jei rinkčiausi naują „Kodiaq“, akys kryptų į „Bronx Gold Metalic“. Ne per daug iššaukianti, bet išskirtinė. Ir puikiai deranti su „Suite Cognac“ rudos odos salono spalva.

Škoda nuotr./Škoda Kodiaq (2024)
Škoda nuotr./Škoda Kodiaq (2024)

Plačiau – filmuotame pasakojime:

VIDEO: Antros kartos visureigis Škoda Kodiaq: dar didesnis ir siūlo naujų „Simply Clever“ sprendimų

Varikliai

Šiais laikais automobilių variklių pasirinkimas – gerokai mažesnis, nei spalvų. Tad, susikūrę norimą eksterjerą bei komplektaciją (Selection, Sportline ir L&K versijos), vairuotojai galės rinktis iš dviejų dyzelinių, dviejų benzininių ir įkraunamos „plug in“ jėgainių.

Škoda nuotr./Škoda Kodiaq II varikliai
Škoda nuotr./Škoda Kodiaq II varikliai

Iš esmės, kaip ir anksteniame „facelift“ modelyje, galingesnės jėgainės siūlomos su 4x4 versijomis.

Kainų startas: „Selection“ nuo 35 700 Eur, o „Sportline“ – nuo 39670 Eur. Įkraunamas hibridas – nuo 42 430 Eur.

Beje, „Selection“ komplektacija yra gana turtinga, nustebino, kad ši versija jau turi ir elektrinį bagažinės dangtį.

Škoda nuotr./Škoda Kodiaq (2024)
Škoda nuotr./Škoda Kodiaq (2024)

Kalbant apie įkraunamą hibridą, reikia paminėti kelis dalykus. Viena įkrova miesto sąlygomis galima nuvažiuoti iki 100 km. Antra – hibridą įkrauti galima ir greito krovimo stotelėse, naudojant CSS jungtį (įkrovimo galia iki 50 kW). Daugiau svarbios informacijos – nuotraukoje.

Škoda nuotr./Škoda Kodiaq (2024)
Škoda nuotr./Škoda Kodiaq (2024)

„Škoda Kodiaq“ naujienos ir naujovės

Trumpai ir iš esmės, taupydamas jūsų laiką, apžvelgsiu naujus „škodiako“ funkcionalumus. Tuos, kurių neradote aukščiau publikuojamose iliustracijose.

Aerodinmika. Automobilis didelis, todėl inžinieriams svarbus jo efektyvumas. Aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažintas iki 0,28. O tikslui pasiekti naudojamos visos leistinos priemonės: ratai, stogo aptakas, oro paėmimo ertmės, deflektoriai ir t.t.

Škoda nuotr./Škoda Kodiaq (2024 m.)
Škoda nuotr./Škoda Kodiaq (2024 m.)

Pažvelkime į automobilio vidų. Smulkmena, bet labai maloni – puikiai telefoną prilaikantis greitojo bevielio įkrovimo dėklas. Galima krauti ir du telefonus. Beje, ši lentynėlė – ventiliuojama, tad telefonas neperkaita, gaudamas 15 W įkrovą.

„Simply Slever“ seriją tęsia „Smart Dials“. Tai – programuojami trys spaudžiami ir sukiojami mygtukai, šiek tiek primenantys prabangiuosius „Land Rover“ sprendimus. Paspaudimu/pasukimu galima reguliuoti iki penkių dunkcijų: grotuvo garsą, važiavimo režimą, oro temperatūrą, sėdynių šildymą, navigacijos žemėlapio mąstelį. Kai įpranti – tikrai labai patogu ir intuityvu. Tokį inžinierių sprendimą vertinčiau teigiamai, nes tai – išbandyta laiko technologija. Kartais tikrai geriau ir patogiau nustatymus keisti ne liečiamuose ekranuose, o fiziniais mygtukais.

Kiti paprasti, bet sumanūs sprendimai (be skėčio duryse, gremžtuko) – telefono kišenėlė galinėje sėdynėje, nauja daiktadėžė gale, liečiamo ekrano valymo kempinėlė (kad neliktų pirštų pėdsakų), daiktų fiksatoriai bagažinėje.

Ratų dydis ir reguliuojama pakaba

„Škoda“ šiame „Kodiaq“ siūlo adaptyvią pakabą, kuri reguliuojama elektromagnetiniais naujos kartos amortizatoriais. Funkcija tikrai svarbi, ratų dydžiui išaugus iki 19-20 colių. Turint omeny, kad mūsų šalies keliai nėra labai lygūs, automobilis su didžiuliais ratais atrodo labai šauniai, bet per duobes važiuoja bildėdamas. Šią problemą padeda išspręsti minėta DCC (angl. – Dynamic chassis control).

Vis dėlto, siūlyčiau kiekvienam, pasirinkusiam naują „Kodiaq“ išbandyti, kas arčiau širdies: DCC (su komforto režimu) ir didesniais ratais ar geriau 18 colių (irgi juk pakankmai dideli) ratai su paprasta pakaba.

Kalbant apie „Kodiaq“ saugumą, galima vardinti daugybę vairuotojo pagalbininkų. Tačiau reikia pažymėti naujuosius LED Matrix žibintus. Antros kartos „iškarpantys automobilius“ žibintai pasižymi 50 procentų daugiau atskirų šviesos segmentų, leidžiančių dar tiksliau projektuoti šviesos spindulį, kuris čia net 15 procentų ryškesnis už ankstesnio modelio.

Jei jau apie LED, negalima neaptarti šviečiančios juostelės ant „Kodiaq“ grotelių. Man patiko, kad ji subtili, ne per daug rėkianti, suteikianti meškinui dar daugiau solidumo. Todėl naujasis „Kodiaq“ (beje, siūloma ir septynvietė versija) tikrai turėtų perspjauti savo pirmtaką, kurio buvo pagaminta daugiau nei 840 000 vnt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis