„Transporto mazgas, kurį įrengė VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija, netobulas ir nėra saugus pėstiesiems. Turime atliepti žmonių lūkesčius ir užtikrinti, kad šiame kelio ruože neįvyktų kokia nelaimė“, – akcentavo Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.
Meras priminė, kad savivaldybė pati ėmėsi spręsti esamą problemą – pakoregavo vieno viešojo transporto maršruto trasą. Nuo rugsėjo 1 dienos organizuojami papildomi reisai į Narėpų kaimą įrengtu privažiuojamuoju keliu. Tačiau tai tik šiek tiek sušvelnino susidariusią situaciją.
Todėl Kauno rajono savivaldybė pirmadienį raštu kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją su prašymu įrengti laikiną šviesoforą, kuris reguliuotų pėsčiųjų srautus A6 kelyje ties Garažų gatve, kol bus įrengta saugi infrastruktūra pėstiesiems. Be to, siūloma riboti greitį šioje kelio atkarpoje.
Direkcija yra atsakinga už eismo saugumą ir pėsčiųjų bei viešajam transportui aptarnauti skirtos infrastruktūros plėtrą, jos įrengimą A6 kelyje. Nepaisant to, savivaldybė nori bendradarbiauti su direkcija ir ties Ramučių ir Narėpų kaimais, siūlo direkcijai įrengti pėsčiųjų takus nuo sankryžos su Garažų gatve iki sankryžos su Baldininkų gatve bei pastatyti pėsčiųjų viaduką ties Vijoklių gatve Ramučiuose.
Savivaldybė A6 kelyje Karmėlavoje jau yra įrengusi pėsčiųjų taką iki Baldininkų gatvės.
Kauno rajono meras V.Makūnas patikino, kad savivaldybė galėtų prisidėti prie minėtos infrastruktūros įrengimo.
Istoriškai susiklosčiusi situacija, kad A6 keliu vyksta viešojo transporto eismas: šiuo keliu važiuoja Kauno rajono, Kauno miesto ir Jonavos rajono savivaldybių maršrutiniai autobusai, kuriais naudojasi šalia viaduko esančių Ramučių ir Narėpų kaimų gyventojai.
Pastačius viaduką buvo panaikintos kelio A6 kirtimo pėstiesiems galimybės, nes kelio skiriamojoje juostoje įrengti vientisi atitvarai. Gyventojams dabar sunku naudotis viešojo transporto stotelėmis, nes iki stotelės tenka eiti mažiausiai 2,2 km. Ir pėstieji eina ne pėsčiųjų takais, o kelio kelkraščiais, be to, jie kerta LEZ aptarnaujančius kelius, kuriuose vyksta intensyvus sunkiojo transporto eismas. Tai nėra saugu.
Savivaldybė primena, kad atstumas tarp skirtingos krypties stotelių, jeigu pėstieji tiesiai kirstų A6 kelią, yra 230 metrų.
„Atsiranda asmenų, kurie kerta magistralę, nors joje yra įrengti atitvarai, taip sukeldami avarines situacijas, kurios gali baigtis tragiškai“, – aiškino Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas, vykdantis vedėjo funkcijas Tautvydas Tamošiūnas.
Kauno rajono meras įsitikinęs, kad neužtikrinus patogių ir patrauklių A6 kelio kirtimo ties stotelėmis „Narėpai“ alternatyvų, pėsčiųjų eismo saugumo situacija nepagerės.