„Naujasis „Passat“ pateikia atsakymus visoms naujausioms automobilių pasaulio madoms“, – modelio pristatymo metu teigė „Volkswagen Group“ vadovas Martinas Winterkornas. Anot jo, „VW Passat“ – „premium“ klasės automobilis, kainuojantis ne „premium“ pinigus.
M.Winterkorno argumentas – pažiūrėkite į automobilio vidų. Be to, naujasis „Passat“ tapo 20 proc. ekonomiškesnis, 85 kg lengvesnis ir turi netgi hibridinę versiją, nors ji ir naudinga tiek pat kiek „Toyota Prius“ – dujų balionas.
Naujasis passatas tapo 2 mm trumpesnis (jo ilgis – 4 767 mm) bei 14 mm žemesnis nei ankstesnės kartos „Volkswagen“ D segmento atstovas. Kita vertus, dviem aspektais jis padidėjo – ratų bazė ilgesnė 80 mm, o plotis – 12 mm (dabartinis – 1832 mm).
Įdomiausia ir aktualiausia dalis tokiuose automobiliuose, žinoma, yra bagažinės talpa, kuri vėlgi didesnė nei ankstesnės kartos modelyje. 586 litrai (plius 21) sedane ir 650 litrų (plius 47 l) universale. Nulenkus sėdynes, galima sukrauti net 1780 litrų bagažo.
Varikliai – įdomesnė dalis. Čia „Volkswagen“ visada stebino konkurentus ir neretai sugeba būti ne žingsniu, bet dviem priekyje. Naujasis „Passat“ taip pat nebus atsilikęs – jo pirkėjai galės rinktis variklius, išvystančius nuo 118 iki 276 AG. O toliau jau pradeda pildytis M.Winterkorno žodžiai – kiekvienas naujas „Passat“ turės jau senstelėjusį mados klyksmą, „Start-Stop“ sistemą.
Kitos naujovės bent jau yra naudingos – „Emergency Assist“ sistema sustabdys automobilį vairuotojui pražiopsojus momentą, kai reikėjo minti stabdį, „Trailer Assist“ padės manevruojant su priekaba, o „Traffic Jam Assist“ padės judėti eismo spūstyje nemindžiojant pedalų.
„Volkswagen“ didžiuojasi 1,4 l TSI varikliu, prie kurio prijungtas elektrinis motoras. Bendra sistemos galia – 208 AG, o vien elektra toks automobilis galės nuvažiuoti 50 km. „Didžiuojasi“ turbūt per lengvas žodis – vokiečiai šiuo hibridu tiesiog puikuojasi. Nepaisant to, kad su tokiais duomenimis nuo konkurentų atsilieka dvejais-trimis metais.
„Volkswagen“ geriau sekasi gaminti dyzelines jėgaines. Pavyzdžiui, galingiausias į „Passat“ montuojamas 2 l darbinio tūrio dyzelis turės 240 AG, o su „4Motion“ keturių varomų ratų sistema didelį sedaną iki 100 km/val. greičio išjudins per 6,1 sek. Visai kaip... Dešimties metų amžiaus „Passat VR6“. Skirtumas tik degalų sąnaudose – jeigu VR6 mažiau 15 litrų apetitu šimtui kilometrų pasitenkindavo tik tempiamas lynu, tai naujasis TDI varikliu aprūpintas „Passat“ „tilps“ į 5,3 l/100 km dyzelino.