Šiuos duomenis surinko Olandijos ir Belgijos „Tesla“ automobilių savininkų grupė. Remiantis šios apklausos, kurioje dalyvavo daugiau kaip 350 automobilių savininkų, elektromobilių baterijų efektyvumas nuvažiavus 80 000 kilometrų sumažėjo 5 proc., tačiau tolesnis kritimas yra itin lėtas.
Jei tokia tendencija išsilaikys ir ateityje, dauguma „Tesla“ automobilių baterijų sistemų, nuvažiavus maždaug 300 000 km, vis dar dirbs 90 proc., o nuvažiavus 800 000 km – 80 proc. efektyvumu.
„Tesla“ savo „Model S“ ir „X“ elektromobiliuose nesuteikia garantijos dėl baterijų veikimo, bet garantuoja, kad „Model 3“ išlaikys 70 proc. baterijų talpos nuvažiavus 190 000 km (ilgesnio veikimo baterijos aut. past.) ar 160 000 km (trumpesnio veikimo baterijos aut. past.).
Tai yra kiek dosnesnis pasiūlymas, lyginant su „Nissan Leaf“ garantija, kuri užtikrina, kad nuvažiavus 160 000 km, elektromobilių baterijų sistema dar turės 66 proc. talpos.
Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad originali „Nissan“ 24 kWh baterijų sistema per 5 metus praranda apie 20 proc. savo pajėgumų, o naujausia „Nissan“ 30 kWh baterijų sistema pajėgumus praranda dar greičiau.
Tačiau „Tesla“ automobiliuose, lyginant su „Leaf“, yra daug pažangesnės baterijų šilumos valdymo sistemos ir, kaip matėme iš aukščiau pateiktų duomenų, „Tesla“ baterijos atrodo daug žadančios.
Tad remiantis šios apklausos duomenimis, „Tesla“ turėtų lengvai pasiekti savo išsikeltus rodiklius. Laikui bėgant prarandama elektromobilių baterijų energija yra vienas didžiausių rūpesčių, todėl nauji duomenys, pagrįsti realiu naudojimu, turėtų būti patikimi. Dėl neaiškių priežasčių yra keletas elektromobilių, kurių baterijų sistemų efektyvumas krito žymiai greičiau nei likusių elektromobilių.
Tad, nors duomenys atrodo daug žadantys, galbūt reikėtų dar palaukti didesnio masto tyrimų, kuriuose jau būtų duomenys po didesnių nuvažiuotų atstumų bei baterijų sistemų darbo našumo rezultatai.