„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Naujo šviesoforo įjungimas patyrė fiasko – Kėdainiuose kilo chaosas

Net keletą mėnesių kėdainiečiai laukė, kol pasibaigs automobilių spūstys šiuo metu stipriai apkrautoje Tilto gatvėje. Pagaliau pirmadienį buvo įjungtas šviesoforas, tačiau po paros veikimo jį vėl skubiai teko išjungti, mat jo darbas patyrė tikrą fiasko – mieste kilo chaosas, automobilių spūstys nusidriekė ne tik Tilto, bet ir Šėtos bei Kauno gatvėse.
Dėl naujo šviesoforo Kėdainiuose kilo chaosas
Dėl naujo šviesoforo Kėdainiuose kilo chaosas / „Rinkos aikštės“/Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr.

Įjungė pirmadienį

Laikinasis šviesoforas Tilto–Šėtos–Kauno gatvių sankryžoje buvo įjungtas pirmadienį per pietus.

Šviesoforas įjungtas neįrengus jame papildomų žaliųjų rodyklių, kurios leistų sukti į dešinę net ir degant raudonam šviesoforo signalui.

Mieste kilo tikras chaosas – automobilių spūstys nusidriekė ne tik Tilto, bet ir Šėtos bei Kauno gatvėse.

Negana to, dėl susigrūdusių automobilių Tilto bei Šėtos gatvėmis negalėjo laisvai važiuoti greitosios medicinos pagalbos bei policijos pareigūnų ekipažai, skubėję į įvykius, kuomet buvo kilusi reali grėsmė žmogaus sveikatai.

„Rinkos aikštės“/Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr./Dėl naujo šviesoforo Kėdainiuose kilo chaosas
„Rinkos aikštės“/Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr./Dėl naujo šviesoforo Kėdainiuose kilo chaosas

Po ilgų pastangų profesionaliems vairuotojams šiaip ne taip pavyko išlaviruoti iš kamščių.

Išjungė antradienį

Pirmadienį Kėdainiuose žmonės nejuokais pratrūko – jie ilgai laukė šviesoforo, kad jis suvaldytų automobilių srautus Tilto gatve, tačiau situacija tapo dar prastesnė – užsikimšo ir kitos gatvės.

Koks žmogus reguliavo šviesoforus? Kas skaičiavo srautus? Kodėl nebuvo pakabintos papildomos žalios rodyklės? Kas viską derino ir kodėl sukelta tokia netvarka?

Šie ir kiti klausimai nedavė ramybės vairuotojams.

Suskubo įrengti

Tiesa, reikėtų pažymėti, kad Kėdainių miesto seniūnija antradienio popietę įrengė papildomas žaliąsias rodykles ant šviesoforų, tik viena bėda – jie jau buvo išjungti.

„Kadangi įjungus šviesoforą eismo srautai ne pamažėjo, o susidarė dar didesnės spūstys, tai net ir įrengus papildomas žaliąsias rodykles, laikinai šviesoforas yra išjungtas – paliktas mirksintis, kaip įspėjantis ir raginantis eismo dalyvius būti budriems.

Specialistai ieško variantų, kaip geriausiai šviesoforą sureguliuoti, kaip perdėti jo darbo intervalus, kad eismo problemos toje vietoje būtų išspręstos“, – „Rinkos aikštei“ atsiųstame atsakyme cituojamas rajono meras Valentinas Tamulis.

Nebuvo išgirstas

Nemažai Kėdainių krašto vairuotojų rajono savivaldybei siūlė sankryžoje įrengti nedidelį laikinąjį „žiedą“ (žiedinę sankryžą).

Šiam žmonių pageidavimui pritarė ir vicemeras Paulius Aukštikalnis, bet, deja, į žmonių ir jo pasiūlymą atsižvelgta nebuvo.

„Mano siūlymas buvo įrengti mini žiedą, ne kartą tai esame aptarę susirinkime. Buvo pasitarta ir su policija, tačiau mano siūlymas atmestas dėl pernelyg mažo sankryžos ploto.

Ši sankryža kone ketvirtadaliu mažesnė nei Gegučių ir A.Kanapinsko g. sankirtoje, tad ją būtų sunku įveikti autobusams ir vilkikams.

Nors čia dar klausimas, nes Škotijoje ir Anglijoje esu matęs dar mažesnių žiedų, kuriuos įveikia net dviaukščiai londonbusai“, – sakė vicemeras.

Priklauso direkcijai

P.Aukštikalnis turi priekaištų ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai, kuriai ir priklauso šis kelias, tačiau visų bėdų ji kratosi.

„Ši sankryža priklauso Kelių direkcijai, todėl pirmiausia, manau, ji ir turėjo parodyti didesnį dėmesį galimam sankryžos eismo sureguliavimui, o ne tik biurokratiškai atrašyti į mūsų kreipimąsi, kad eismo kamštis eismo saugumui nesukelia didesnio pavojaus“, – savo poziciją išdėstė vicemeras.

Ieško geriausio sprendimo

„Šviesoforą teko įrengti už savivaldybės lėšas, nes Kelių direkcija taip ir nesutiko kažką daryti. Laikinasis šviesoforas, kainavęs net 12 000 eurų, pirmomis dienomis nepasiteisino, sukėlė dar didesnius kamščius.

Kol kas mirksės geltona šviesa, kitą savaitę bus pakartotinis Saugaus eismo komisijos posėdis, kuriame bus analizuojama situacija bei priimti sprendimai, kaip keisti eismo reguliavimą šioje sankryžoje“, – informavo P.Aukštikalnis.

Tiltas byra

Tai ne vienintelė bėda šioje gatvėje. Priminsime skaitytojams, kad dėl staiga stipriai byrėti pradėjusio Tilto gatvės tilto Lietuvos automobilių kelių direkcijos sprendimu draudžiamieji kelio ženklai Nr. 314 – „Ribota masė“ iki dvidešimties tonų įrengti J.Basanavičiaus ir Tilto gatvių sankryžoje bei Šėtos, Tilto ir Kauno gatvių sankryžoje.

Sunkusis transportas turi aplenkti Tilto gatvę ir važiuoti apylankomis, mat šis kelio ženklinimas draudžia važiuoti transporto priemonėmis, taip pat transporto priemonių junginiais, kurių masė su kroviniu ar be jo didesnė už nurodytą kelio ženkle.

Susiaurino dalį

Ant Tilto gatvės tilto apsilankė Lietuvos automobilių kelių direkcijos ekspertai. Du specialistai pakartotinai apžiūrėjo tiltą, įvertino jo būklę.

Šiuo metu tilto būklė yra bloga, tačiau uždrausti automobilių ir pėsčiųjų eismo juo neketinama.

Buvo imtasi priemonių – kelio ženklais susiaurinta važiuojamoji kelio dalis tiltu, mat kelkraščiuose atsivėrė plyšiai, vietomis išbyrėjo asfaltbetonio danga.

Kelių direkcijos darbininkai užtaisė tilto dangos plyšius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“