Bandyti modeliai
- Benzininis 1.5 Executive Navi ADAS su automatine pavarų dėže CVT. Kaina – 25 190 Eur.
- Dyzelinis 1.6 Executive Navi ADAS su mechanine 6 pakopų pavarų dėže – 26 530 Eur.
- Pati pigiausia benzininė modifikacija kainuoja 18 810 Eur, o dyzelinė – 21 180 Eur.
Pirkdami naujus automobilius, žmonės vadovaujasi arba emocijomis (gražus dizainas, sportiška išvaizda, gera reklama, „turi kaimynas ir labai patenkintas“) arba pačiais racionaliausiais sumetimais (galva nesiekia lubų, daug vietos vaiko vežimėliui, patogi keleivių sėdėsena, mažos degalų sąnaudos).
Iš esmės, naujajai „Honda HR-V“ tinka ir viena, ir kita.
Pamilusiems kosminį aštuntos kartos (2005–2011 m.) „Honda Civic“ hečbeko DNR, plėtojama ta pati estetika tikrai turėtų patikti. Ir jei jūs norite praktiško, ergonomiško, mažo bet erdvaus automobilio, sveiki atvykę į HR-V šalį.
HR-V, žvelgiant į „Honda“ istoriją, reiškia „Hi-rider Revolutionary Vehicle“. Šios raidės turėtų sufleruoti, kad toks krosoveris turi daugelį tradicinio SUV savybių, pakankamai talpų saloną, tačiau turėtų pasižymėti lengvajam automobiliui būdingu lengvu valdymu ir mažomis degalų sąnaudomis. Be to, kaip jau minėjau, krosoveriams keliami ir didesni stiliaus bei dizaino reikalavimai. Jei tradicinis džipas dar gali būti kampuotas, tai „miesto visureigis“ yra džiaugsmas ir akims, ir vairavimo malonumo receptoriams.
Pradėsiu nuo trūkumų, kad ši recenzija nebūtų lyg medaus sirupas – juk ne apie Barbių automobilį rašome. Be to, trūkumų gerokai mažiau, nei akivaizdžių privalumų.
Bandžiau du prabangiausios komplektacijos „Honda HR-V“ modelius (kaina – 25–26,5 tūkst. Eur). Abiejuose pritrūko sėdynės nugaros išlenkimo reguliatoriaus, kuris montuojamas didesniame CR-V. Važiuojant ilgesnius atstumus nei 100 km, toks prabangos elementas praverstų.
Kitas, gal labiau subjektyvus trūkumas – kiek per kietas pakabos darbas, įveikiant „gulinčius policininkus“ ar miesto asfalto nelygumus. Kita vertus, trumpa krosoverio bazė tarsi ir įpareigoja būti „šiurkštesniam“ su „bitės pilveliais“ ar miško nelygumais.
Gauni daugiau, nei tikiesi
Daugiau trūkumų važiuodamas naujuoju HR-V nepastebėjau. Atvirkščiai, stebina puiki salono izoliacija – važiuojant vieškeliu į saloną dulkės nepatenka.
Keliauti HR-V gali ir brandi 4 asmenų šeima.
Kitas svarbus niuansas – lūkesčiai ir realybė. Kai kurie gamintojai sukuria iš pažiūros didelius automobilius, į kuriuos įlipus ištinka klaustrofobijos priepuolis.
Coupe stiliaus „Honda HR-V“ – visiška priešingybė. Jei, metus akį, jis atrodo kaip „Honda Civic“ hečbekas, padaugintas koeficientu 1,5 ir šiek tiek kilstelėtas nuo žemės, tai, sėdęs prie vairo, civiką iškart pamiršti.
Vietos pakankamai daug ne tik priekyje – ant galinės sėdynės gali patogiai įsitaisyti du 190 cm ūgio keleiviai. Tai – didelis privalumas prieš daugumą konkurentų. Tad šis modelis turėtų atitikti ne tik jaunos šeimos ar šeimos su mažais vaikais lūkesčius. Iš esmės keliauti HR-V gali ir brandi 4 asmenų šeima.
Automobilis romantiškoms išvykoms, žūklei, miesto džiunglėms
Tiesa, jei jau užsiminiau apie spartietišką jaunimą – galinės sėdynės išsitiesia kone idealiai pratęsdamos bagažinės dugno liniją. Taigi miegoti šiame automobilyje – tikrai patogu. Pageidautina dviese ir prasidarius stoglangį – kad būtų patogiau žvaigždes skaičiuoti. Tačiau, neabejoju, nesiskųstų tokiu komfortu ir žvejai, nusprendę valandėlę kitą nusnūsti prieš didįjį ryto kibimą. Dėl šios priežasties HR-V fotosesijai ir rinkomės kosminę naktinės fotografijos temą.
Pasikartosiu, priekiniais ratais varomas miesto visureigis tikrai skirtas ne pelkėms, o protingiems pasivažinėjimams gamtoje arba „miesto džiunglėms“: dėl gabaritų nesunkiai parkuojamas prie prekybos centrų ar daugiabučių aikštelėse, puikiai manevruojantis spūstyse.
Benzinas ar dyzelinas?
Apskritai, automobilio valdymas – vairo jautrumas, manevravimo galimybės – pirmas gerasis įspūdis, kurį pajunti vos pajudėjęs iš vietos. Tiesa, 1,5 l benzininis su automatine CVT pavarų dėže ir dyzelis 1,6 l su mechanine yra ganėtinai skirtingų charakterių. Kurį rinksitės, priklauso vėlgi nuo to, ar vadovaujatės emocijomis, ar praktiniais sumetimais.
Kurį rinksitės, priklauso nuo to, ar vadovaujatės emocijomis, ar praktiniais sumetimais.
Dyzelinas – taupiems, praktiškiems žmonėms. Benzinas – mėgstantiems komfortą, švelnų važiavimą. Nes benzininėje versijoje siūlomo variatoriaus S režimas, mano subjektyvia nuomone, viso labo tik pakelia sūkius 1000 aps./min. ir prideda garso. Todėl, pasirinkusiems benziną su CVT pavarų dėže, patariu tikėtis tiesiog tylaus, švelnaus pasivažinėjimo beveik negirdint variklio, tačiau už tai sumokant daugiau nei litru didesnėmis degalų sąnaudomis. Dyzelis – taupantiems ir išpažįstantiems Power of diesel religiją.
Kad būtų lengviau apsispręsti, pridedu degalų sąnaudų iliustracijas. Automobilio kainyną rasite čia.