Tiesą sakant, „Škoda“ visuomet taiko ir nedideles nišas, tarpus tarp jau esamų VW modelių. Tarkime, „Octavia“ mažesnė už „Passat“, bet „Superb“ yra XXL dydžio „Passat“.
Taigi „Scala“ yra C klasės („Golf“ klasės, paprastai tariant) kompaktinis hečbekas, nors ir surinktas ant B klasės platformos. Tačiau 10 cm ilgesnis už golfą.
„Vision RS“ įtaka
„Scala“ paveldėjo koncepcinio futūristinio hibridinio „Vision RS“ bruožus. Nors dydis ir skiriasi, o „Scala“ bent kol kas nėra hibridinis modelis, bet atkreipkite dėmesį į kėbulo linijas, ypač galinę dalį.
Todėl nieko nuostabaus, kad, pamatę naująją „Scala“, smalsuoliai pirmiausiai girdavo jos galinę dalį. Ir dėl bagažinės dangčio dizaino, kuris savo forma kiek primena kai kuriuos „Audi“ kompaktinius modelius. Žodžiu, gana drąsus dizainerio potėpis, pakylėjantis buvusį „Rapid“ į aukštesnį lygmenį. Todėl modelis ir vadinasi „Scala“ (liet. – laiptai).
Bet tai dar ne viskas. Atsisėskite į „Scala“ galinę sėdynę. Ten tikrai erdvu. Ir galva į stogą nesiremia. Lyg viskas ir „Simple“, bet kartu „Clever“. Ir dar tos įprastos "gudrios" "Škoda" smulkmenos prisideda, kaip šaldoma daiktadėžė, liemenės dėtuvė, ledo grandiklis.
Jei jau kalbame apie erdvę ir talpą, pažvelkite į bagažinę. Visas eksperimentas, kai į 467 l bagažinę bandėme sudėti kuo daugiau arbūzų (neatlenkę sėdynės), nufilmuotas čia. Beje, modelis turi pasirenkamą galimybę užsisakyti elektrinį bagažinės atidarymo mechanizmą.
O dabar apie vidinį grožį. „Škoda Scala“ personalizavimo galimybės – laiku ir vietoje. Vairuotojams jau nebereikia „tiesiog automobilių“, kiekvienas nori išsiskirti iš minios. Todėl dviejų spalvų salono apdaila, Ambient lighting apšvietimas, chromuota priekinės panelės apdaila ir t.t., suteikia jaukumo ir jau minėto individualumo.
Išorinį stilių kurti padeda panoraminis stoglangis ir prailgintas galinis stiklas su spoileriu. Mūsų bandytas automobilis buvo raudonas, tad prie jo puikiai derėjo juodas stiklas. Nežinotum, sakytum „S Line“ automobilis. Tik piktesnių ratų trūksta. Tačiau, žinant „Škoda“ politiką, RS modelio ilgai laukti nereikės. Bus labai karštas hečbekas.
Intuityvus valdymas
Kalbant apie automobilio funkcionalumus, „Škoda“ išlaikė intuityvų valdymą. Norint rasti norimą funkciją, nereikia ilgai ieškoti. Tačiau gamintojai praturtino automobilį dar ir 10,3 colio virtualiu prietaisų skydeliu bei liečiamu 9,2 colių ekranu. Jie – didžiausi klasėje, o programinę įrangą „Škoda“ atnaujins nuotoliniu būdu, nes automobilyje įdiegta SIM kortelė.
Dvi versijos
Išbandėme „Scala“, varomą 3 cilindrų 110 AG turbobenzininiu varikliu (yra ir 85 AG versija) bei 150 AG pasiekiančią 4 cilindrų 1,5 litro TSI jėgainę. Degalų sąnaudos - labai panašios. Mišriu režimu svyravo nuo 5,8 iki 6,8 l/100 km.
Išbandėme dvi versijas
Iš principo abi versijos geros. Tačiau 3 cilindrai gal labiau praverstų mieste. O, važinėjant didesniais greičiais, siūlyčiau 4 cilindrų variklį. O jei dar su DSG automatine 7 pavarų dėže, tai važiavimo malonumas garantuotas.
Kiek nustebau (nes esu vairavęs daugybę „Škodų“), kad automobilio vairas yra labai lengvas, bet tuo pačiu metu ir informatyvus. Kaip ir visa automobilio važiuoklė bei pakaba. Viskas veikia tvarkingai ir lengvai. Kartais atrodo, kad prie vairo visai nereikia „dirbti“.
Kiek toks malonumas kainuoja? „Scala“ kukliausios komplektacijos "Active" kaina (1 l variklis, mechaninė pavarų dėžė) prasideda nuo 14 900 Eur.
Mūsų bandyta raudonai juoda gražuolė „Škoda Scala Style“ 1,5 TSI 150 AG su DSG automatine pavarų dėže kainuoja 25 925 Eur.
O jei imtume aukso vidurį, tai aukščiausios „Style“ komplektacijos be juodų stiklinių stoglangių, elektrinių bagažinių, salono iliuminacijų ir kitų priedų kaina – 18 350 Eur.