Naujojo „Audi A8“ kėbulą sulydė iškart iš 4 skirtingų medžiagų

„Audi“ atverčia naują istorijos puslapį lengvųjų lydinių taikyme automobilių gamybai. Kuriant naujosios kartos „Audi A8“ kėbulą jo pagrindinėje konstrukcijoje pirmą kartą panaudotas net keturių skirtingų medžiagų derinys – gerokai daugiau, nei bet kuriame ankstesniame šios markės serijiniame modelyje.
„Audi A8“ kėbulas
„Audi A8“ kėbulas
Temos: 2 „Audi A8“ Audi

Tokiu būdu naujausios laidos prabangus sedanas, kaip tikimąsi, taps lengvųjų lydinių naudojimo automobilių pramonėje lyderiu. Sumažintas kėbulo svoris ir įspūdingas standumas įtakoja didesnę automobilio dinamiką, energinį efektyvumą, eismo saugumą bei garantuoja didesnę pačių keleivių saugą.

„Audi“ inžinieriai kėbulų gamyboje jau seniai naudoja ne vieną konkrečią medžiagą ar lydinį, bet jų derinius. Naudodami aliuminį, plieną, magnį ir anglies pluoštu armuotą plastiką (CFRP), Audi gamintojai sukūrė ir naująją kombinuotą Audi Space Frame (ASF) erdvinio rėmo konstrukciją.

„Audi A8“ kėbulas
„Audi A8“ kėbulas

„Audi“ neapsiriboja vien tik automobilio bendrojo svorio mažinimu ir nuolat diegia pažangiausias technologijas bei techninius sprendimus, teikiančius automobilių pirkėjams papildomą naudą ir saugumą. Audi naujojo flagmano kėbulo net ketvirtadaliu didesnis nei pirmtako sukimo standumas – esminis precizinio automobilio valdymo ir neprilygstamo akustinio komforto garantas.

Gamybos proceso naujovė – naujojo „Audi A8“ salono galinė sienelė iš anglies plastiko

Vertinant pagal bendruosius matmenis, iš CFRP pagaminta neprilygstamo standumo ir stiprumo salono galinė sienelė – svarbiausias „Audi A8“ kėbulo karkaso elementas. Nuo jo priklauso net 33 proc. viso automobilio bendro atsparumo sukimui. Siekiant užtikrinti optimalų skersinių ir išilginių apkrovų bei kirpimo jėgos sugėrimą, buvo patobulintas elementų iš CFRP gamybos procesas, kuriame vienas ant kito uždedami nuo 6 iki 19 anglies pluošto sluoksnių. Kiekvieną iš jų sudaro 50 mm pločio juostelė, kurią galima individualiai pozicionuoti bet kokiu kampu taip iki minimumo sumažinant pluošto pjaustymo būtinybę.

Šios užduoties sprendimui sukurtas naujoviškas pluošto klojimo procesas, leidžiantis visiškai atsisakyti tarpinio gamybos etapo, kurio metu gaminami vienalyčiai plastiko lakštai.

Dar vieno naujoviško gamybos proceso metu surinktas sluoksnių rinkinys sudrėkinamas epoksidine derva ir per keletą minučių įgauna reikiamą formą.

Salono karkase taip pat naudojamas ypač patvarių karšto formavimo būdu pagamintų plieninių dalių rinkinys. Taip gaminama priekinės pertvaros apatinė dalis, durų slenksčiai, viduriniai statramsčiai ir priekinė stogo dalis. Kai kurie iš šių plieno ruošinių nevienodo storio, o tam pasiekti naudojamos individualaus derinimo technologijos. Kiti ruošiniai dar apdorojami ir termiškai. Visa tai leidžia sumažinti svorį ir padidinti stiprumą – ypač tose automobilio zonose, kurios atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant saugumą.

Net 58 proc. naujojo „Audi A8“ kėbulo sudaro iš aliuminio pagamintos detalės. Tad aliuminis sudaro ir didžiąją medžiagų asortimento dalį.

Dar vienu šio išmanaus medžiagų rinkinio elementu tapo net 28 proc. lengvesnė, nei montuojama ankstesniame modelyje, iš magnio pagaminta standžioji atotampa, kuri prie statramsčių tvirtinama aliumininiais varžtais. Tokiu būdu ši konstrukcija tampa papildomu kėbulo standumą užtikrinančiu elementu. Susidūrimo iš priekio atveju smūgio jėga tolygiai pasiskirsto į tris priekinėje automobilio dalyje suformuotus smūgio jėgos sugėrimo taškus.

„Audi A8“ gamybai – speciali nauja kėbulų gamybos erdvė

Rengiantis naujojo „Audi A8“ gamybai neapsiribota vien tik Audi Space Frame erdvinio rėmo konstrukcijos atnaujinimu. Tuo tikslu Nekaro Ulmo mieste (Vokietija) esančioje Audi gamybos bazėje iškilo nauja kėbulų gamybos erdvė.

„Audi A8“ gamybos procesas – sudėtingas, tačiau energetiškai labai efektyvus. Jį sudaro net 14 skirtingų metalo sujungimo būdų, įskaitant priekinių ir galinių durų angų įvalcavimą. Ši šaltoji mechaninė metalo apdirbimo technologija naudojama aliumininių ir plieninių kėbulo elementų sujungimui centrinių statramsčių, slenksčių ir stogo briaunų zonose. Jos dėka Audi inžinieriams pavyko 36 mm padidinti durų angas. Tai padeda ne tik lengviau įlipti į automobilį ar išlipti iš jo, bet ir užtikrina geresnį matomumą, o tuo pačiu – ir bendrą automobilio saugumą.

Terminio metalų sujungimo sferoje „Audi“ bendrovė iš kitų Premium segmento automobilių gamintojų išsiskiria aliuminio distancinio lazerinio suvirinimo technologijų taikymu. Tikslus lazerio spindulio pozicionavimas užkerta kelią aukštos temperatūros įskilimų atsiradimui gamybos procese. Nauja technologija įgalina karščio normavimo būdu tiksliai valdyti lazerio spindulio įsiskverbimo gylį, o tai leidžia akimirksniu nustatyti ir iki minimumo sumažinti tarpą tarp dviejų suvirinamų elementų. Didelis lazerio spindulio greitis ir nedidelės šio proceso energijos sąnaudos leidžia maždaug ketvirtadaliu sumažinti šiame gamybos procese susidarančią CO2 taršą.

Naujas procesas 95 proc. sumažina periodines serijinės gamybos sąnaudas, minimizuodamas brangių kontrolės procedūrų poreikį. Distancinio lazerinio suvirinimo technologija naudojama visame naujojo „Audi A8“ gamybos procese.

1994 m. buvo pristatyta pirmoji prabangaus „Audi A8“ sedano karta. Iš kitų automobilių jis išsiskyrė aliumininiu kėbulu, pagamintu pasitelkus Audi Space Frame technologiją. Nuo to laiko bendrovė išleido per milijoną tokią kėbulo konstrukciją turinčių serijinės gamybos automobilių ir toliau tęsia darbus medžiagotyros inovacijų srityje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis