„Šis modelis labai populiarus ir Lietuvoje, ir pasaulyje, daugiau nei 1,2 milijono klientų įsigijo naujausios kartos E klasės sedaną ar universalą. Atnaujintas modelis papildytas dar gausesne standartine įranga bei naudingų vairavimo asistentų įvairove“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.
Perspės apie įsilaužimą
Naujasis E klasės modelis nuo ankstesniojo skiriasi išvaizda. Bazinė eksterjero apdaila nuo šiol – „Avantgarde“, o į atnaujintus priekinius žibintus montuojamos LED artimosios ir tolimosios šviesos. Papildomai užsakomi išmanieji „Multibeam LED“ žibintai. Radiatoriaus grotelės, priekinis buferis, galiniai žibintai taip pat buvo vizualiai atnaujinti, o didesnio pravažumo „All-Terrain“ modelio stilistika dabar dar labiau primena SUV modelius.
Standartiškai į E klasę montuojami du skaitmeniniai 10,25 colio ekranai, o papildomai užsakoma „Widescreen“ aplinka su dviem 12,3 colio ekranais. Standartinėje įrangoje taip pat yra išmanioji „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX) sistema su papildytos realybės funkcija.
Siūloma ir visiškai nauja „Urban Guard“ apsauginė sistema. Automobilio jutikliai registruoja, kai pastatytas ir užrakintas automobilis yra nutempiamas, kažkas bando į jį įsilaužti ar tiesiog atsitrenkia, o vairuotojas nedelsiant gauna įspėjimą į savo išmaniajame telefone įdiegtą „Mercedes me“ programėlę. Papildomai užsakoma sekimo funkcija – pavogtas automobilis nuolat praneša savo vietą ir jis randamas greičiau.
Pažangūs asistentai
Į naująją E klasę montuojami naujausi „Mercedes-Benz“ vairavimo asistentai, gerokai padidinantys aktyvų saugumą – ir sedanas, ir universalas gali imtis veiksmų savarankiškai, jei vairuotojas nereaguoja.
Į automobilį montuojama pažangi vairaračio sistema tiksliau fiksuos, kada vairuotojas laiko rankas ant vairo. Anksčiau, naudojantis dalinio autonominio važiavimo funkcija, sistema reikalaudavo nedidelio judesio vairu kas tam tikrą laiką – tai buvo įrodymas, jog rankos laikomos ant vairo. Ant naujojo automobilio vairaračio sumontuoti jutikliai fiksuoja vairuotojo rankų poziciją ir vairo judinti nebereikia.
Standartiškai į E klasę montuojama autonominio stabdymo „Active Brake Assist“ sistema, atpažįstanti pėsčiuosius, stovinčius automobilius ir kitus eismo dalyvius.
Papildomai užsakomos įvairios „Driving Assistance Package“ funkcijos kaip „Active Speed Limit Assist“, kuri naudoja žemėlapių ir kelio ženklų atpažinimo sistemos („Traffic Sign Assist“) užfiksuotus duomenis bei pagal juos nustato automobilio greitį. Jis taip pat koreguojamas artėjant prie posūkių, žiedinių sankryžų, mokėjimo už kelią punktų ir kitų eismo elementų.
„Active Stop-and-Go Assist“ sistema leidžia važiuoti visiškai autonomiškai iki 60 km/val. – E klasė išlieka eismo juostoje bei seka priešais važiuojantį automobilį, kol jis visiškai sustoja, o po sustojimo praėjus mažiau nei vienai minutei, pradeda važiuoti pati.
„Active Blind Spot Assist“ įspėja vairuotojus bei keleivius ne tik apie nematomoje zonoje esančius eismo dalyvius važiuojant, bet ir apie vadinamojoje aklojoje zonoje esančias kliūtis sustojus ir atidarant dureles, net jei šalia yra nedideli eismo dalyviai, pvz., dviratininkai.
E klasė konkurentus pralenkia ir automatinio parkavimo sistemos veikimu. „Active Parking Assist“ su „Parktronic“ bei 360 laipsnių vaizdą projektuojančiomis kameromis gali atrasti automobilio statymo vietą, įvažiuoti bei išvažiuoti iš paralelios ar statmenos eismui. Pirmą kartą E klasė gali netgi užfiksuoti ant žemės nubrėžtas stovėjimo vietas ir automatiškai bei preciziškai tiksliai įsiparkuoti tarp linijų.
Efektyvumas su 48 voltų sistema
Modelio pavadinime „E“ reiškia ne tik klasę, bet ir efektyvumą: iš viso siūlomi septyni sedanai bei universalai įkraunami hibridai (angl. „plug-in“), turintys dviejų ar keturių ratų pavarą. Efektyvūs bei galingi benzininiai varikliai pasiekia nuo 115 iki 270 kW pajėgumą, dyzeliniai – nuo 118 iki 243 kW.
Pirmąkart į E klasę montuojamas šešių vienoje eilėje išdėstytų cilindrų benzininis variklis su naujos kartos integruotu starteriu ir generatoriumi (ISG). Taip pat siūlomas ir visiškai naujas keturių cilindrų benzininis M 254 variklis su ISG bei 48 voltų elektros įtampos sistema, o dar daugiau variklių bei važiavimo režimų yra didesnio pravažumo „All-Terrain“ versijoje.
Naujasis „Mercedes-Benz“ E klasės modelis Lietuvoje bus pristatytas artėjančią vasarą.