Kiek daugiau nei prieš metus, 2016-ųjų lapkričio 8 dieną, Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė, kad „pradėta tiesti miestui strategiškai svarbi Santaros gatvė, kuri sujungs Santariškių gatvę su Molėtų plentu“.
Gyrėsi strategiškai svarbia gatve
„Nutiesus daugiau kaip pusės kilometro ilgio, trijų eismo juostų gatvę, vilniečiams ir miesto svečiams bus daug patogiau susisiekti su Santariškėse esančiu medicinos įstaigų miesteliu bei šalia esančiu gyvenamuoju rajonu, nes atsiras papildomas privažiavimas nuo Molėtų plento. Specialistai skaičiuoja, kad, atsiradus naujai gatvei, Santariškių rajono gatvių tinkle nebeliks dabar vyraujančio chaoso, o vidutinis srauto greitis padidės beveik penktadaliu“, – itin optimistiškai apie būsimos gatvės reikšmę rašė Vilniaus savivaldybė pranešime spaudai.
Savivaldybė žadėjo, kad naujoji gatvė bus draugiška pėstiesiems bei dviratininkams: vienoje Santaros gatvės pusėje bus nutiestas 3 m pločio šaligatvis, kitoje – tokio pat pločio daugiau kaip pusės kilometro ilgio, raudonos asfaltbetonio dangos dviračių takas, kuris sujungs Molėtų plento ir Santariškių gatvės dviračių takus.
Beveik dešimties metrų pločio Santaros gatvės jungtyje su esamomis gatvėmis bus įrengtos dvi šviesoforais reguliuojamos sankryžos: Santariškių g. ir Molėtų plente.
Darbus baigs pavasarį
Projekto vertė – daugiau 1,6 mln. eurų. Didžiąją dalį reikalingų pinigų skyrė Lietuvos automobilių kelių direkcija, Vilniaus miesto savivaldybė pridėjo daugiau kaip 203 tūkst. eurų. „Gatvės įrengimo darbus planuojama užbaigti kitų metų vasarą“, – žadėjo Vilniaus savivaldybė.
Tačiau vasara praėjo, o darbų pabaigos naujojoje Santariškių gatvėje nematyti. Kaip pastebi Molėtų plentu nuolat važinėjantys vairuotojai, labiausiai erzina pradėti ir nebaigti darbai paties Molėtų plento atkarpoje. Čia pradėta daryti sankryža, iš miesto važiuojant iškastos duobės, tad patogumo važiuojant – mažai. Ypač turint omeny artėjančią žiemą.
„Ir tamsu toje atkarpoje visiškai, o ten žmonių gali pasitaikyti. Toks darbų organizavimas vairuotojų nedžiugina. O kai pabaigs, irgi nežinia, ar bus geriau. Juk čia atsiras dar viena šviesoforu reguliuojama sankryža, o spūsčių Molėtų plente, pereinančiame į Geležinio Vilko gatvę, ir taip netrūksta. Savivaldybės eismo organizavimo specialistai nieko daugiau nesugeba, tik šviesoforų papildomų pristatyti“, – piktinosi Vilniaus pakraštyje gyvenantis Gediminas.
Vilniaus savivaldybė tvirtina turinti pateisinamų priežasčių, kodėl gatvės tiesimo darbai užsitęsė.
Nežinojo apie dujotiekį?
Savivaldybės eismo organizavimo specialistai nieko daugiau nesugeba, tik šviesoforų papildomų pristatyti, – piktinosi Gediminas.
„Gatvės įrengimo darbai užsitęsė dėl papildomų ir nenumatytų inžinerinių tinklų – dviejų dujotiekio linijų ir šviesolaidžių perklojimo – šie darbai jau atlikti. Iki lapkričio 25 d. turėtų būti iškelti ir perjungti nenumatyti ryšių kabeliai“, – 15min paaiškino Gintautas Kazimieras Niaura, Vilniaus savivaldybės Susisiekimo komunikacijų skyriaus vedėjas.
Jungties tarp Molėtų pl. ir Santariškių gatvės tiesimo darbus numatoma baigti 2018 m. kovo pradžioje. Rangovas – „Eurovia Lietuva“.
„Visų minėtų nenumatytų inžinerinių tinklų perklojimai užtruko 7,5 mėn. (beveik visą šiltąjį sezoną) ir neleido visu pajėgumu vykdyti gatvės statybų. Šiuo metu gatvės rangovas formuoja žemės sankasą ten, kur jau gali vykdyti darbus. Esant tinkamoms oro sąlygoms, rangovas tęs gatvės statybą, darbus numato baigti 2018 m. pavasarį su rangos sutarties pratęsimu 3 mėnesiams“, – teigė G.K.Niaura.
Kodėl apie tokius dalykus kaip dujotiekio perklojimas nebuvo pagalvota prieš pradedant darbus, Vilniaus savivaldybė nepaaiškino.