Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujos gatvės Vilniuje – kol kas tik planuose ir vizijose

Pokyčius Ukmergės gatvėje numatanti Vilniaus savivaldybė kol kas negali pasigirti dideliais pasiekimais tiesiant naujas gatves. Šiaurinė gatvė šiuo metu projektuojama, dėl Mykolo Lietuvio gatvės tebekovojama su vietos gyventojais. Nepradėta tiesti ir reikalinga Pavilnionių gatvės atkarpa. Visi šie projektai turėtų tapti ir Ukmergės gatvės atnaujinimo projekto dalimi, jeigu tik bus įgyvendinti.
Ukmergės gatvė Vilniuje
Ukmergės gatvė Vilniuje / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Ukmergės gatvės vizija

Vilniaus savivaldybė pristatė viziją, kurios esmė – planas pertvarkyti Ukmergės gatvę, vieną ilgiausių ir intensyviausių sostinės transporto arterijų bei vieną iš keturių miesto gatvių, kuriose prasideda svarbūs magistraliniai keliai. Čia žadama keisti eismo organizavimą, padaugės žalumos. Esą tokiu būdu tikimasi ištaisyti sovietinio planavimo klaidas.

Kažkada Ukmergės gatvė buvo tokia, kaip daugelis iš sovietmečio ištrūkusių lietuvių įsivaizdavo vakarietišką miestą: plati, daug automobilių, dideli prekybos centrai su didžiulėmis parkavimo aikštelėmis, nes visi važiuoja apsipirkti tik mašinomis. Tačiau nekilnojamojo turto krizė gerokai pakoregavo supratimą ir miestas ėmė plėstis ne tolyn nuo centro, o keistis pačiame centre – prasidėjo konversija, imtasi išnaudoti tuščias erdves.

O Ukmergės gatvė liko nei šiokia, nei tokia: lyg ir greito eismo, bet ne visai, lyg ir viena pagrindinių miesto gatvių, bet nepatogi. Todėl ketinama šios gatvės eismo juostas kiek susiaurinti, taip paliekant daugiau erdvės viešajam transportui, pėstiesiems ir dviratininkams, želdiniams. Neturėtų likti ir kairiųjų posūkių, juos keis kelios dviejų lygių sankryžos. Tiesa, šias numatyta pastatyti įgyvendinant kitus projektus.

Ukmergės gatvės vizualizacija
Ukmergės gatvės vizualizacija

Šiaurinė gatvė projektuojama

Tik tie projektai kol kas nepradėti įgyvendinti, tebėra popieriuje. Štai Šiaurinė gatvė dabar projektuojama, teigia Vilniaus savivaldybės Miesto plėtros departamento direktorius Mindaugas Pakalnis.

„Šiaurinė gatvė buvo pirmas pasipraktikavimas, kaip galima padaryti tokį projektą. Ji yra tarp dviejų rajonų, plyšyje, kur nieko nėra, o pavirsta miesto linijiniu centru“, – teigė Miesto plėtros departamento vadovas.

Nauja šešių eismo juostų gatvė, kuri tęsis nuo vakarinio aplinkkelio iki Ukmergės gatvės ir jungs vakarinį aplinkkelį su Fabijoniškėmis, bus 2,8 kilometro ilgio, turės 6 eismo juostas (dvi – viešajam transportui), 2 m pločio skiriamąją juostą. Požeminė perėja planuojama ties Ukmergės g. 240 namu. Naujoji miesto arterija kirs Kalvarijų, Geležinio Vilko, Ukmergės, Justiniškių gatves ir Laisvės prospektą, pagerindama susisiekimą visoje šiaurinėje sostinės dalyje.

Šiaurinės gatvės vizualizacija
Šiaurinės gatvės vizualizacija

Naujoji gatvė bus tiesiama keliais etapais. Iš pradžių bus tiesiama jungtis nuo vakarinio aplinkkelio iki Fabijoniškių gatvės, rekonstruojant ir Fabijoniškių gatvės atkarpą. Pavasarį kalbėta, kad techninis projektas bus parengtas iki kitų metų rudens, tada iš karto prasidės ir tiesimo darbai.

Šiaurinė gatvė su Ukmergės gatve jungsis per dviejų lygių sankryžą, kuri leis atsisakyti kairiųjų posūkių link prekybos centro „Senukai“, dabar čia yra net du tokie posūkiai.

Dar daugiau pokyčių Ukmergės gatvėje planuojama, kai bus nutiesta Pavilnionių gatvės atkarpa. Tai jungtis tarp Justiniškių ir Ukmergės gatvių. Bet ir ji kol kas buksuoja: 2016 m. pabaigoje savivaldybės atstovai teigė, kad Pavilnionių gatvės statyba planuojama 2018-2020 metais, tačiau pradžios kol kas nematyti.

maps.lt nuotr./Būsimosios Pavilnionių ir L.Zamenhofo gatvės Vilniuje
maps.lt nuotr./Būsimosios Pavilnionių ir L.Zamenhofo gatvės Vilniuje

Tebesiaiškina su gyventojais

Dar viena pažadėta, bet kol kas nepastatyta gatvė yra Mykolo Lietuvio – sankryžos, kur susiduria vakarinis aplinkkelis ir Ukmergės gatvė, ketvirtasis spindulys. Jau atidarius paskutinę vakarinio aplinkkelio atkarpą kalbėta apie šios gatvės būtinybę, nes ji leistų automobiliams važiuoti Santariškių ir Molėtų plento link aplenkiant miestą.

Kol kas nėra tikslaus plano, kada gatvė bus. „Dabar yra poveikio aplinkai vertinimas daromas ir ten vyksta ginčai su aplinkiniais gyventojais. Ginčai nesibaigia, deja, mūsų teisė leidžia ginčytis be galo visų miestiečių gerovės sąskaita. Tas deja yra, bet mes darome viską, kad Mykolo Lietuvio gatvė atsirastų bent etapais“, – pabrėžęs, kad besiginčijančių gyventojų tėra kokie penki, sakė M.Pakalnis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Mykolo Lietuvio gatvė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Mykolo Lietuvio gatvė

15min šių metų vasarį rašė, kad gyventojai tvirtina siekiantys tik apsaugoti savo gyvenamąją vietą nuo sunkiojo transporto keliamo triukšmo ir nepatogumų bei išvengti pavojaus sveikatai dėl didžiulio eismo intensyvumo.

Mykolo Lietuvio gatvė tęsis nuo vakarinio aplinkkelio ir Ukmergės gatvės sankirtos iki Mokslininkų ir Noragiškių gatvių sankirtos. Planuojama nutiesti 2,7 km ilgio, keturių eismo juostų su skiriamąja juosta apšviečiamą gatvę, įrengti 3 m pločio dviračių taką vienoje gatvės pusėje, šaligatvius abipus, viešojo transporto stoteles ir kitą reikiamą inžinerinę infrastruktūrą (lietaus nuotekų bei elektros tinklus). Nutiesus gatvę bus perskirstyti esami transporto srautai ir padidintas transporto srautų greitis Šiaurinėje miesto dalyje.

Mykolo Lietuvio gatvė bus labai svarbi gatvė visiems šiaurinio priemiesčio gyventojams suvažiuoti ir toje vietoje labai reikia „Statyk ir važiuok“ aikštelės, – sakė M.Pakalnis.

Gatvė eis per Fabijoniškių ir Verkių seniūnijas. Čia planuojama, kad važinės ir viešasis transportas, maršrutai bus derinami pagal poreikį, realius keleivių srautus. Be autobusų, sunkusis transportas čia nevažinės. Gatvėje numatoma įrengti 4 šviesoforais reguliuojamas sankryžas: su S.Nėries g., su L.Giros g., su Krivicko g. ir su Noragiškių g.

„Mykolo Lietuvio gatvė bus labai svarbi gatvė visiems šiaurinio priemiesčio gyventojams suvažiuoti ir toje vietoje labai reikia „Statyk ir važiuok“ aikštelės. Šviesoforas ten išliks, jis yra pirmas šviesoforas, kad tu atvažiavai į miestą – greitkeliu nuvažiavai į dešinę, o čia atvažiavai į miestą ir jau tempas, greitis pasikeičia“, – apie naują gatvę kalbėjo M.Pakalnis.

Vilniaus savivaldybė yra apskaičiavusi, kad Mykolo Lietuvio gatve 2025 metais pravažiuos 17 200 automobilių per parą, iš jų 230 autobusų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?