Naujos karantino taisyklės degalinėse: primygtinis prašymas nejuokauti apie koronavirusą

Savaitę padirbėjusios karantino sąlygomis Lietuvos degalinės nežymų lankytojų srauto sumažėjimą pajuto dar praėjusį sekmadienį. Įpusėjus savaitei, didžiausių degalinių tinklų vadovai pripažino, kad lankytojų sumažėjo daugiau nei trečdaliu. Tačiau padėties nedramatizuoja, nes svarbiausias dalykas šiuo metu yra lankytojų ir darbuotojų saugumas bei dvasinė ramybė.

Naujos, karantino metu degalinėse įsigaliojusios taisyklės, sudaro sąlygas kuo mažiau ir kuo trumpiau lankytis degalinėse. Nesvarbu, ar kavos, ar degalų užsukote.

Viena vertus, mažiau keliaudami, vairuotojai pila mažiau degalų, tačiau kita medalio pusė – be svarbaus reikalo vairuotojai į degalines nevažiuoja. Ir teisingai daro, nes viruso plitimo mastai Lietuvoje labai dinamiški, o pikas, tikėtina, dar nepasiektas. Vienas iš būdų jį stabdyti – mažinti socialinių kontaktų skaičių. Taip pat ir degalinėse.

Pirmadienį dar būriavosi žmonės

Kaip vos per kelias dienas pakito vairuotojų (nors sumuštinius valgo ir kavą geria ne tik vairuotojai) požiūris į degalines, galima labai nesunkiai palyginti. Į vieną degalinę Vilniaus centre užsukęs pirmadienį radau joje keturis vyrus, stoviniuojančius prie staliuko ir kemšančius sumuštinius. Degalinės darbuotojai tuo metu dar nebuvo atitverti stiklinėmis pertvaromis. Tačiau mūvėjo gumines pirštines.

Viena pirmųjų visas apsaugos priemones įgyvendino „Circle K“. Kaip sakė šio tinklo vadovas Skirmantas Mačiukas, priemonių pirmiausia imtasi siekiant apsaugoti darbuotojus. Tad ir iš jų pačių sulaukta pasiūlymų, kokias apsaugos priemones įvesti:

VIDEO: Kaip per koronaviruso karantiną dirba degalinės: „Circle K“ viena pirmųjų ėmėsi priemonių

Didžiausio degalinių tinklo „Viada“ vadovas Linas Karlavičius kaip išskirtinę, itin saugią priemonę, padedančią išvengti viruso plitimo, minėjo „Viada LT“ programėlę išmaniesiems telefonams, kuri leidžia atsiskaityti už degalus neužėjus į degalinės patalpas ir nesusitikus nė vieno žmogaus:

VIDEO: Kaip koronaviruso karantino metu dirba degalinės: didžausias Lietuvoje „Viada“ tinklas

Tačiau nuo antradienio gyvenimas tikrai pasikeitė visų didžiausių tinklų degalinėse:

  • Uždarytos užkandžiavimo zonos. Vienur jos atitvertos, kitur išneštos kėdės.
  • Patalpose įrengti dezinfekcinio skysčio purškikliai. Prie degalų pompų pakabinta daugiau vienkartinių pirštinių.
  • Kasos darbuotojai atitverti stiklo pertvaromis. Sužymėtos zonos, kur turėtų stovėti eilėje laukiantys klientai (minimalus metro atstumas ir raginimas nesibūriuoti).
  • Daugumoje degalinių prašoma atsiskaityti arba banko kortele, arba nedidelėmis grynųjų kupiūromis. 100 Eur ir stambesnės kupiūros nepriimamos.
  • Maisto produktai parduodami tik pakuotėse (kartais ir dvigubose). Vienkartinius kavos puodelius (higienos sumetimais) paduoda kasininkai.
  • Esant reikalui, degalinės uždaromos penkiolikos minučių ar ilgesnei dezinfekcijai.

Pasak S.Mačiuko, degalinės dirbs lanksčiai, atsižvelgdamos į lankytojų srautus ir darbuotojų skaičių. Nes, nenorintiems dirbti per karantiną, suteikiama galimybė pasinaudoti atostogomis.

Pasak degalinių tinklų vadovų, lankytojai į pertvarkas reaguoja įvairiai. Jei iš pradžių buvo nepatenkintų (neva, kaip galima uždaryti užkandžiavimo zonas), tai dabar, praėjus savaitei, žmonės suprato, kad situacija rimta. Todėl prevencija – būtina.

„Noriu paprašyti degalinėse elgtis taip, kad visi jaustumėmės saugesni. Noriu paprašyti nejuokauti apie virusą, nes tai aplinkiniams sukelia stresą“, – atviravo Skirmantas Mačiukas.

Pasak degalinių tinklo vadovo, iš pradžių buvo klientų, kurie, atėję į degalinę, juokavo: „Praleiskite mane be eilės, aš turiu koronavirusą“. Tačiau, didėjant užsikrėtusių skaičiui, tokie juokai įgauna vis tragikomiškesnę reikšmę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis