Vilniaus miesto savivaldybė kreipėsi į Susisiekimo ministeriją prašydama trim mėnesiams atidėti paraiškos dėl naujosios gatvės tiesimo darbų pateikimą. Laikinasis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis neslepia – tai ministeriją neramina.
„Norime, kad kuo greičiau būtų pradėtas šio projekto įgyvendinimas“, – teigė laikinasis ministras, turėdamas omenyje, kad iki Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai liko vos kiek daugiau nei pusmetis.
Vilniaus meras Artūras Zuokas tvirtina, kad projektas nukelta dėl vykstančių ginčų tarp rangovų ir konkurso dalyvių. „Bet viskas vyksta pagal grafiką, laukiame paskutinių išaiškinimų iš Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT), o penktadienį galutinis sprendimas bus priimtas ir teisme. Kai tik turėsime tuos sprendimus, bus paskelbtas konkurso nugalėtojas, kuris tuos darbus spės įgyvendinti laiku“, – žadėjo meras.
Anot Vilniaus miesto savivaldybės, Tarptautinis Vilniaus oro uostas su sostinės gatvių tinklu turi tik vienintelę jungtį – Dariaus ir Girėno gatvę, kuri yra perkrauta transporto, o jos eismo srautų intensyvumas priartėjęs prie pralaidumo ribos. Įgyvendinus projektą „IXB transporto koridoriaus (Žirnių g.) ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungtis, I etapas“, sutrumpės kelionės laikas į oro uostą, nes projekto įgyvendinimo metu bus įrengta dviejų lygių sankryža, kuri leis į miesto gatvių tinklą integruoti naująją jungtį bei kitas šiame mazge susikertančias gatves. Taip tikimasi tolygiai perskirstyti transporto srautus ir padidinti eismo dalyvių saugumą bei sumažinti galimų eismo nelaimių skaičių.
Jungties tarp IXB transporto koridoriaus (Žirnių gatvės) ir Vilniaus tarptautinio oro uosto projekto vertė yra kiek daugiau nei 49 mln. Lt. 39,7 mln. Lt tikimasi gauti iš ES fondų, 3,5 mln. Lt – iš Valstybės biudžeto, dar 5,8 mln. Lt skirtų Vilniaus savivaldybė.
Meras tvirtina, kad statant naująjį privažiavimą prie Vilniaus oro uosto galima sutaupyti, tačiau viskas esą priklausys nuo galutinių VPT ir teismo sprendimų. Tačiau kol kas savivaldybės atstovai nelinkę komentuoti konkurso rezultatų.
Konkurso sąlygose buvo įrašyta, kad tai viadukų įrengimo ir gatvių tiesimo statybos darbai. Tai bus Žirnių gatvės viadukas (ilgis 0,09 km, plotis 20,25 m), viaduko jungiamieji keliai (bendras ilgis 1,043 km), Tyzenhauzų ir A.Gustaičio gatvių rekonstrukcija, D1 kategorijos gatvė tarp Žirnių gatvės viaduko ir Tyzenhauzų gatvės, D1 kategorijos gatvė su dviračių takais, C2 kategorijos gatvė su lėtėjimo-greitėjimo juostomis, stotelėmis, dviračių takais. Projektą buvo numatoma įgyvendinti 2012-2013 metais.
Vilniaus savivaldybės tinklalapyje rašoma, kad konkurse panoro dalyvauti keturi dalyviai: AB „Kauno tiltai“, pasiūliusi darbus atlikti už beveik 53 mln. Lt, UAB „Ukmergės keliai“ (45 mln. Lt), Ūkio subjektų grupė: AB „Latvijas tilti“, UAB „Kauno keliai“ (42,1 mln. Lt) ir Ūkio subjektų grupė: AB „Panevėžio keliai“; UAB „Fegda“ (51,9 mln. Lt).