Nors pardavimai sumažėjo, jų smukimo tempas buvo gerokai lėtesnis negu ankstesniais mėnesiais, kuomet nuosmukio rodikliai buvo dviženkliai, pažymėjo asociacija.
Pirmąjį ketvirtį pirkėjams buvo pristatyta iš viso daugiau kaip 5,19 tūkst. naujų lengvųjų automobilių – 9,4 proc. mažiau negu tuo pat laikotarpiu pernai.
Pasak asociacijos vadovo Arno Sillato, kovo mėnesio rezultatas rodo ne tiek dabartinę paklausą, kiek didėjančius automobilių gamintojų gebėjimus vykdyti anksčiau pateiktus užsakymus.
„Žinoma, atsargos vėl ima laipsniškai didėti, o laukimo laikas paprastai trumpėja“, – pažymėjo A.Sillatas.
Jo teigimu, tiesioginis karo Ukrainoje poveikis automobilių gamybai nėra labai didelis. Tačiau pastebimas netiesioginis poveikis, be kita ko, dėl bendro perkamosios galios mažėjimo.
„Kita vertus, didelė infliacija skatina žmones daugiau galvoti apie investavimą šiandien, nes rytoj viskas bus brangiau“, – pareiškė asociacijos vadovas.
Paklausiausi Estijos naujų automobilių rinkoje kovą buvo vidutinės klasės visureigiai (36,5 proc. visų parduotų automobilių), antroje vietoje buvo mažesni vidutinės klasės lengvieji automobiliai, o trečioje – mažesni visureigiai.
Hibridinių automobilių kovą parduoti 906 vienetai, elektromobilių – 62 vienetai, o suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų automobilių – 35 vienetai.
Populiariausios automobilių markės praėjusį mėnesį buvo „Toyota“ (parduoti 454 automobiliai), „Škoda“ (207) ir „Kia“ (191), o populiariausi modeliai buvo „Toyota RAV4“ (164), „Toyota Corolla“ (116) ir „Kia Sportage“ (99).
AMTEL duomenimis, 2021-aisiais Estijoje parduota 22,61 tūkst. naujų automobilių – 17,3 proc. daugiau 2020 metais.