Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

(Ne)pasikeitęs „Toyota Prius“ – iššaukianti išvaizda ir dar daugiau ekologijos

Automobilių entuziastai, kartais pavadinami „benzingalviais“ teigia, kad žodžiai nuobodus, nemanevringas ir pan, sutelpa į vieną žodį – „Prius“. Kitais metais pavadinimas „Prius“, švęs dvidešimtąjį gimtadienį, o per tą laiką „Prius“ suskaldė vairuotojus į dvi stovyklas. Tad jeigu esate žmogus, priklausantis stovyklai, kurios pozicija, kad „Prius“ nuobodybės etalonas – šis straipsnis ne jums.

Ekologija, ekonomija, ekonomija, ekologija...

Nemeluosiu, pasirodžius pirmoms nuotraukoms, naujojo „Toyota Prius“ pirmasis įspūdis kiek nuvylė. Gal todėl, kad esu gana konservatoriškų pažiūrų, kalbant apie automobilius, o ketvirtos kartos „Prius“ dizainas išties futūristiškas. Techninės savybės, taip pat nebuvo didelė naujiena – keliais šimtais mL žemesnės degalų sąnaudos, šiek tiek mažesnis aplinkos teršimo rodiklis manęs nepapirko.

Dainiaus Cuberos nuotr./„Toyota Prius“
Dainiaus Cuberos nuotr./„Toyota Prius“

Tačiau, vertinant tokį automobilį, privalu nepamiršti to, kas perka tokio tipo automobilį.

„Prius“ niekada nepirks vairuotojas, kuriam automobilis yra ne vien važiavimas iš taško A į tašką B. Žinoma, nereikia pamiršti ir to, kad toks vairuotojas ne visada pirks naują automobilį, tad čia koją įkiša ekologija, ir visos mados, susijusios su tuo – ekologiškas vairavimas, ekologiškas maistas, ekologiški žaislai ir pan.

Tad gal „Prius“ vairuotojas – norintis pasipuikuoti prieš aplinkinius? Kad ir kaip ten bebūtų, nuo 1997 metų gaminamo „Toyota Prius“ vairuotojai ženkliai prisidėjo prie aplinkos teršimo mažinimo, vairuodami jau bene 8 milijonus „Priusų“, tad pykti ant jų, kad jie vairuoja nuobodų automobilį tikrai nereikia.

Tačiau grįžkime prie naujojo, ketvirtos kartos „Prius“, kuris nėra itin pasikeitęs. O kam keistis? „Prius“ puikiai atlieka savo pareigą jau beveik du dešimtmečius. Tačiau „Toyota“ dar tikrai turi kuo nustebinti, ir ne, tai tikrai nėra dešimtosiomis dalimis geresnis degalų sunaudojimo rezultatas, ar keliais „pusgramiais“ sumažėjusi CO2 emisija.

Ne(pasikeitęs) automobilis

Pagrindinė naujovė ketvirtos kartos „Priuse“ – automobilio platforma, kuri yra visiškai nauja, ant kurios bus kuriami ne tik „Prius“ automobiliai. Pagrindinis platformos pliusas – žemesnis svorio centras, dėl kurio automobilio valdymmo savybės stipriai patobulėjo. Bet kam tai įdomu, automobilis buvo kurtas ne lenktynėms.

Patobulintas ir dar aštresnių kampų kupinas „Prius“ dizainas, tiesiog šaukte šaukia „Atkreipkit į mane dėmesį!“, o automobilio vidus nepaliks abejingų (prisiminkite, kam skirta ši apžvalga). Salonas yra išties erdvus, bagažinė taip pat, kuri talpina kiek daugiau nei 500 litrų bagažo. Keleiviams, sėdintiems ant užpakalinės automobilio sėdynės nebereiks rangytis ir sėdėti susikūprinus, kaip tekdavo ankstesniuose „Prius“.

Taip pat, kaip ir priklauso technologiškai ypač pažangiam automobiliui – „Prius“ aprūpintas įvairiomis saugumo sistemomis. Pavyzdžiui, standartiškai montuojama autonominio stabdymo sistema, kuri išvengs susidūrimo su kitu automobiliu, jei būsite nedėmesingas prie vairo. Taip pat automobilyje montuojama adaptyvioji kruizo kontrolė, kuri reaguos į kitų automobilių greitį priešakyje, sulėtindama „Prius“ greitį.

Naujesnių išmaniųjų telefonų naudotojams pravers belaidžio įkrovimo galimybė, kuri įmontuota į centrinę daiktadėžę. Būdama kriauklės baltumo spalvos bus puikus orientyras, kada reiktų išsiurbti dulkes iš automobilio, kadangi tokios spalvos elementai – ideali viena nugulti visoms dulkėms.

„Prius“ populiarumas

Minėtais 1997 metais hibridinio automobilio koncepcija buvo didelė naujovė. Jeigu dabar hibridinius automobilius gamina dažnas automobilių gamintojas, o tokios technologijos pagalba sukuriami ir ypač galingi ir taupūs automobiliai, anuomet į šią „Toyota“ technologiją žmonės žiūrėjo gana skeptiškai.

Tačiau pirmos kartos „Prius“ automobilių, kurių Lietuvos gatvėse praktiškai nėra, buvo nupirkta daugiau nei puse milijono. Tai „Toyota“ pranašavo sėkmę, kuri ir atėjo, nes šiandien „Prius“ automobilį pirko daugiau nei 8 milijonai vairuotojų.

Panaši sėkmė laukia ir naujausio „Toyota Prius“, ir šį automobilį vairuos ne tik taksistai ar Policijos pareigūnai prie tarnybinio „Prius“ vairo, tačiau ir visi kiti žmonės, kuriems „Prius“ – universalus ir praktiškas automobilis.

Bandyto automobilio techniniai duomenys:

Variklio darbinis tūris, cm3 1798
Vidaus degimo variklio maksimali galia, kW/AG 72/99
Elektros variklio maksimali galia, kW 53
„Hybrid synergy drive“ - kombinuota abiejų variklių galia kW/AG 90/122
Degalų įpurškimo sistema Elektroninis įpurškimas
Ilgis, mm 4540
Plotis, mm 1760
Aukštis, mm 1490
Degalų rūšis Benzinas
Degalų sąnaudos užmiestyje/mieste/kombinuotas, l/100km (Su 15 colių ratlankiais/ su 17 colių ratlankiais) 3,3/3,6 3,3/3,6 3,3/3,6
Išmetamų teršalų CO2 kiekis, g/km (Su 15 colių ratlankiais/ su 17 colių ratlankiais) 76/84
Bendroji automobilio masė, kg 1790
Bagažinės tūris, L 502
Degalų bako talpa, L 43
Maksimalus greitis, km/val 180
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100, s 10,6
Pavarų dėžė Elektroniniu būdu valdoma, nuolat kintanti (E-CVT)
Ratų dydis 15'' x 6 1/2 J / 17'' x 7J
Padangų dydis R15 195/65 / R17 215/45
Stabdžiai priekyje Aušinami diskai
Stabdžiai gale Vientisas diskas
Bazinė automobilio kaina, Eur 28 420
Bandyto automobilio kaina, Eur 33 650

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?