Ne visi seni automobiliai yra vertingi: kas transporto priemonę daro kolekcine?

Vieni žmonės kolekcionuoja pašto ženklus, atvirutes, magnetukus, o kiti – automobilius.
1636873669
1636873669 / Commody nuotr.

Klasikiniai, senoviniai, reti ir išskirtiniai automobiliai yra ne tik automobilizmo entuziastų hobis, bet ir vis labiau populiarėjanti investicija. Ekspertas sako, kad norinčių investuoti daugėja ir atskleidžia, kaip entuziastai renkasi kolekcinius automobilius.
Pasak kolekcinių automobilių platformos „Commody“ įkūrėjo ir investuotojo Viliaus Oškeliūno, ne kiekvienas senas automobilis yra vertingas: „Skirtingai nei antikvarinės prekės, kolekciniai automobiliai vertinami ne būtinai pagal jų amžių. Dažniausiai tokiais tampa istorinės reikšmės automobiliai, kurie turi išskirtinį dizainą, gamyklinius parametrus, yra vienetinio modelio ar priklausė reikšmingoms asmenybėms”.

Commody nuotr./Lancia Stratos Zero
Commody nuotr./Lancia Stratos Zero

Istoriniai modeliai ir asmenybės

V. Oškeliūnas sako, kad automobilį kolekciniu itin dažnai paverčia istorinės aplinkybės: unikalus istorinis kontekstas, išskirtinis dizainas, kaip „Aston Martin” bendradarbiavimas su „Zagatto”, filmai, populiariosios medijos ar jį vairavusios legendinės asmenybės.

Legendiniame Džeimso Bondo filme „You Only Live Twice" aktorius Sean Connery vairavo „Toyota 2000GT” automobilį ir tai išgarsino japonų gamintojus visame pasaulyje. Minėtą modelį amerikiečių automobilių dizaineris ir lenktynininkas Carroll Shelby perdarė lenktynėms, vėliau jis buvo parduotas už daugiau nei 2,2 mln. eurų.

Commody nuotr./Ford GT40
Commody nuotr./Ford GT40

„Automobilių pramonė auga ir tobulėja žaibišku greičiu, kasmet kuriamos naujos technologijos ir sprendimai, kurie keičia industriją. Dažnai tokie modeliai, kurie žymi reikšmingą technologijų pokytį ar automobilių pramonės etapo pasikeitimą, su metais gali tapti vis vertingesni”, – sako ekspertas.

Automobilio vertę kelia ir tai, kad su juo buvo laimėtos legendinės lenktynės, kaip „LeMans” lenktynes laimėję automobiliai „Ferrari 275 GT” ir „Ford GT40”, arba jeigu jį vairavo gerai žinomas lenktynininkas.
„Automobilį išskirtiniu gali paversti ir tai, kad pasaulyje buvo sukurti vos keli tokie modeliai. Pavyzdžiui, brangiausiu pasaulio kolekciniu automobiliu laikomas 1955 metais sukurtas „Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe” modelis – tokių pasaulyje pagaminti tik du vienetai. Būtent dėl to, jis aukcione buvo parduotas už rekordinę, 135 mln. eurų sumą. Svarbu paminėti ir koncepcinius modelius, kaip futuristinis „Lancia Stratos Zero” automobilis, kuris aukcione buvo parduotas už 760 tūkst. eurų”, – pasakoja V. Oškeliūnas.

Būklė – svarbiausias kriterijus

Pasak eksperto, vienas svarbiausių aspektų, kuris tik padidina kolekcinio automobilio vertę ir paverčia jį trokštamu kolekcininkų laimikiu – gera transporto priemonės būklė.

„Net ir geidžiamiausias modelis, turintis deformuotą išvaizdą ir rūdžių, gali tapti nevertingu. Kolekcionieriai kartais perka ir prastesnės būklės modelius bei pasiryžta juos taisyti ieškodami originalių dalių visame pasaulyje, tačiau tai turi teikti malonumą ir tapti hobiu. Žiūrint į automobilį, kaip į investicija, jo būklė yra vienas svarbiausių kriterijų”, – sako V. Oškeliūnas.

Jeigu ketinate pirkti kolekcinį automobilį, jo techninio aptarnavimo istorija yra didelis privalumas, tačiau ekspertas ragina nepasitikėti šiuo vertinimu aklai. Jis primena, kad automobilio aptarnavimo istorija rodo, kada ir kur automobilis buvo taisomas per visą jo eksploatavimo laiką.

„Net jeigu pardavėjas siūlo visą aptarnavimo istoriją, tai nereiškia, kad automobilis buvo aptarnaujamas pagal gamintojų rekomendacijas. Įvertinkite kritiškai ir įsitikinkite, kad automobilį taisę autoservisai ir specialistai yra patikimi. Nors techninės priežiūros knygelė yra labai svarbi, ją galima gana lengva suklastoti”, – pataria kolekcinių automobilių platformos „Commody“ įkūrėjas.

Kritiškai vertinkite pardavėją

Pasak V. Oškeliūno, ketinant kolekcinį automobilį pirkti iš privataus pardavėjo, reikėtų itin kritiškai įvertinti ar jis patikimas.

„Visų pirma, nuodugniai apžiūrėkite skelbimą, jis turėtų būti išsamus, paminėtos visos svarbiausios techninės detalės. Jeigu jame trūksta itin svarbių aspektų, tai kelia įtarimą, kad pardavėjas kažką bando nuslėpti. Prieš skambindami pardavėjui, susidarykite tikslų klausimyną su visais rūpimais klausimais. Jei susitinkate akis į akį, įvertinkite kuo gyvena pardavėjas, ar jam išties rūpi automobiliai, ar jis nusimano apie parduodamą modelį ir yra patikimas”, – siūlo specialistas.

Dalyvauti kolekcinių automobilių pasaulyje galima ir patikimesniu būdu bei be didelių investicijų. Kolekcinių automobilių platforma „Commody“ leidžia įsigyti dalį automobilio ir tapti jo bendrasavininku.

„Mūsų komandos sukurta platforma kolekcinių automobilių pasaulį daro prieinamą visiems, nes tradiciškai jis būna atviras tik siauram ir uždaram investuotojų ratui. Visi, besidomintys automobiliais, gali tapti legendinių modelių bendrasavininkais be itin didelių investicijų. Tuo tarpu, jų savininkai gali generuoti pajamas ir toliau naudotis savo transporto priemonėmis“, – sako V. Oškeliūnas.

Apie „Commody“

„Commody“ – pirmoji Lietuvoje ir Europoje kolekcinių automobilių platforma, leidžianti parduoti ir įsigyti dalį realaus kolekcinio automobilio. „Commody“ yra oficialiai registruota uždaroji akcinė bendrovė, veikianti ir reguliuojama pagal Lietuvos Respublikos įstatymus. Commody komandą sudaro 6 profesionalai – finansų ekspertas ir gerovės valdytojas Vilius Oškeliūnas, rinkodaros strategė Gerda Oškeliūnė, fintech atstovai, „Savy“ ir „HFinance“ įkūrėjai Vytautas Zabulis ir Gintautas Ščerbavičius, IT sprendimų ekspertas Martynas Pranaitis bei automobilizmo fanas bei auto žurnalistas Vitoldas Milius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų