Turiu galvoje tokius dalykus kaip FR, M, S, RS, „F Sport“ ir t.t. – sportiškų automobilių išvaizda, suteikta paprastiems automobiliams. Paprasčiausias dyzelinis „Audi A4“ gali turėti „S line“ serijos apdailą ir išoriškai atrodyti galingiausiu visoje gatvėje, o iš tikro būti eiliniu TDI, kuris paspaudus akceleratorių juodų dūmų šleife paskandins kiekvieną paskui jį sekantį automobilį.
Taip pat ir su M serijos apdailą turinčiais BMW, FR – SEAT, „F Sport“ – „Lexus“ ir t.t. Egzistuoja netgi „Alpina D3“ su dviejų litrų dyzeliu – jis turi vos 215 AG. Ką jau kalbėti apie mūsų šalyje populiarius BMW 318 su M apdaila. Toks agresyviai startavus ir tą vienintelį varantįjį ratą ne visada prasuktų.
Kita vertus, patys gamintojai su „sportiškos apdailos“ komplektacijomis įsūdė, kad BMW M ar „Audi S“ nebūtinai reiškia greitą automobilį. Didžioji dalis S ar M ženkliuką bei buferius turinčių automobilių yra apsimetėliai, po variklio dangčiu slepiantys paprastą ir ekonomišką variklį.
Tad, kodėl nepasimėgauti dailesne automobilio išore bei salonu, tuo pačiu išsaugant ekonomiją?
Gamintojo nuotr./„SEAT Leon FR“ |
SEAT „FR line“
Neseniai turėjau progą išbandyti „SEAT Leon FR“. Ne, ne tikrą FR, o tik su „Formula Racing“ apdaila – bandytasis modelis turėjo 1,4 l TSI variklį su vos 125 AG. Įspūdžiai dviprasmiški.
Kol nepradedi važiuoti, tol automobilis atrodo kaip tikras FR. Išorė, sėdynės, vairas, sėdėsena – viskas gražu ir patogu. Gatvėje žmonės žiūri taip, tarsi vairuotum išties išskirtinį automobilį. Rekomenduočiau jį kenčiantiems nuo dėmesio trūkumo sindromo.
Su išore viskas gerai – buferiai ir slenksčiai rodo, kad čia yra kažkas sportiško, bet pro dujų išmetimo vamzdį skleidžiamas tyras garsas neprimena 250 AG po variklio dangčiu. Bet kam tai rūpi? Išorė savo paskirtį – žavėti aplinkinius – atlieka puikiai.
Salonas
Čia pasikeitimai nuo paprasto „Leon“ taip pat pastebimi – kitokios sėdynės, vairas bei dar keletas smulkmenų. Tikras džiaugmas vairuotojui. Vairas žymiai malonesnis nei paprasto SEAT, sėdynės – daug patogesnės.
Jeigu kalbėtumėm tik apie vairuotojo poziciją, visiškai pateisinu tuos sportiškus apdailų paketus. Tai galioja ne tik SEAT atveju – BMW, „Audi“, „Lexus“ ir kiti gamintojai daug dėmesio kreipia į smulkmenas, kurios aukštesnio lygio komplektacijoje yra išdirbtos geriau. Mažiau netvarkingų siūlių, iš geresnių medžiagų pagamintos sėdynės ir vairas – visa tai yra kiek daugiau nei eilinės smulkmenos.
Gamintojo nuotr./„SEAT Leon FR“ |
Variklis
Kad ir kaip gražiai atrodytų automobilis, jis turėtų ir važiuoti kiek geriau nei eilinis gatvėje sutinkamas tautovežis. Su automobiliais, minimais šiame tekste, deja, tai neįmanoma – jie išsiskiria tik išvaizda.
Kita vertus, jie ne tik važiuoja vidutiniškai, bet turi ir mažesnes vidutines degalų sąnaudas bei nedidelius eksploatavimo kaštus. Tai jau privalumas. Tik ar norisi matyti gatvėje krūvas „M serijos BMW“ su vienu pieštuko dydžio išmetimo vamzdžiu ir jorkšyriniu viauksėjimu iš po variklio dangčio?
Kad ir kokia būtų vartotojų nuomonė, gamintojai sako, kad tai normalu. Nesutikti negali – gatvėse tokių bolidų pamažu daugėja, paklausa natūraliai skatina ir pasiūlą.
Modelis | 1.4 TSI Style | 1.4 TSI FR | 2.0 TSI Cupra R |
---|---|---|---|
Variklio darbinis tūris (cm3) | 1390 | 1984 | |
Galia (AG) | 125 | 265 | |
Sukimo momentas (Nm) | 200 | 350 | |
Maks. greitis (km/val.) | 197 | 250 | |
0-100 km/val. (s) | 9,8 | 6,2 | |
Vid. degalų sąnaudos (l/100 km) | 6,2 | 8,1 | |
CO2 emisija (g/km) | 148 | 190 | |
Masė (kg) | 1324 | 1450 | |
Saugumo sistemos | ABS, ASR | ABS, ASR, ESP | |
Dienos šviesos žibintai | Nėra | Yra | |
Galiniai statymo jutikliai | Nėra | Yra | |
Ratų dydis | 205/55/R16 | 225/45/R17 | 235/35/R19 |
Kaina (Lt) | 61 990 | 64 990 | 91 990 |