Policininkai ir kelininkai akcentuoja, kad nors maksimalią koncentraciją remontuojamose kelio zonose būtina išlaikyti ištisus metus, šiuo laikotarpiu – artėjant Vėlinių savaitgaliui, greičiau temstant ir prastėjant orams – tai daryti dar svarbiau.
Pasak Klaipėdos kelių policijos tarnybos viršininko Mindaugo Džermeikos, kelininkų inicijuotos socialinės akcijos „Saugus greitis – saugūs kelininkai“ rezultatai dar kartą parodė, kad vairuotojai vis dar nesivadovauja kelio ženklais, statomais kelio ruožuose, kuriuose vyksta remonto darbai.
„Maždaug kartą per savaitę atitinkamose zonose, kuriose kelininkai vykdo kelių remonto darbus, spalį patruliavo Klaipėdos kelių policijos ekipažai. Pareigūnai matavo greitį, tikrino vairuotojų blaivumą ir siekė užtikrinti saugesnį eismą visiems jo dalyviams. Iš viso, pasitelkę tiek trikojus, tiek rankinius greičio matuoklius, užfiksavome 147 greičio viršijimo atvejus, taip pat optiniais fotoaparatais nustatėme 23 pažeidimus, kuomet vairuotojai naudojosi mobiliojo ryšio priemonėmis. Fiksavome ir 11 atvejų, kai vairuotojai – ypač krovininių automobilių – nesegėjo saugos diržo“, – sako pašnekovas.
Anot „Kelių priežiūros“ Vakarų regiono vadovo Algmino Šmito, tokie rezultatai byloja, kad šalies vairuotojams vis dar trūksta sąmoningumo.
Vairuotojai nesuvaldo automobilių, nuverčia kelio ženklus, įvažiuoja į stovinčias ženklinimo priekabas ar apgadina kelyje dirbančią techniką.
„Už automobilių vairų sėdintys žmonės mūsų kelio darbų ruožuose dažnai nevengia viršyti ne tik greičio, bet ir naudotis mobiliaisiais telefonais. Tai lemia, kad vairuotojai nesuvaldo automobilių, nuverčia kelio ženklus, įvažiuoja į stovinčias ženklinimo priekabas ar apgadina kelyje dirbančią techniką, sukeldami pavojų ne tik savo, bet ir mūsų darbuotojų sveikatai – per pastarąjį sezoną fiksavome nuo 1 iki 3 panašių incidentų per savaitę. Norime pabrėžti, kad pagrindinis siekis yra ne bausti, o ugdyti saugaus vairavimo kultūrą. Kiekvienas turime suprasti, kad vairuodami atsakome ne tik už savo, bet ir kitų eismo dalyvių, keliuose dirbančių žmonių saugumą“, – sako A.Šmitas.
Norėtų artimesnio bendradarbiavimo visoje šalyje
M.Džermeika priduria, kad aktyvesnio bendradarbiavimo tarp kelininkų ir policininkų reikėtų ne tik Klaipėdoje, bet ir visoje Lietuvoje – tai galimai padėtų sumažinti pavojingų įvykių kelio remonto ruožuose skaičių.
„Prevencinės priemonės vis dar labai reikalingos, norint užtikrinti saugumą keliuose. Tiesa, jei policija kelio ruožuose aktyviau patruliuotų visuose šalies regionuose, tai padėtų paskleisti žinią iš lūpų į lūpas, duotų geresnius ir spartesnius rezultatus. Nors privalome kelti vairuotojų sąmoningumą – tai reikalauja daugybės laiko ir užtrunka ne vienerius metus. O eismo dalyvių saugumą privalome užtikrinti jau šiandien“, – sako Klaipėdos kelių policijos tarnybos viršininkas.
Prieš Vėlinių savaitgalį prašo maksimalaus budrumo
A.Šmitas pažymi, kad vykstant metų laikų kaitai ir artėjant Vėlinių savaitgaliui, kuomet į gatves išriedės dar daugiau automobilių, vairuotojai turėtų būti ypatingai dėmesingi tuose kelio ruožuose, kuriuose vyksta remonto darbai.
„Šį sekmadienį bus įvedamas žiemos laikas, todėl tamsa vakarą apgaubs dar anksčiau, tai sukels papildomų rūpesčių kelyje – prastas matomumas apsunkina vairavimo sąlygas, vairuotojai sunkiau pastebi kelio ženklus, pėsčiuosius ar kitus žmones, ypač remontuojamuose kelio ruožuose. Atsižvelgiant į tai, kad laukia ilgasis Vėlinių savaitgalis, kuomet eismas bus intensyvesnis, raginame vairuotojus būti atsakingais ir laikytis kelių eismo taisyklių, sulėtinti greitį, įvertinti oro sąlygas ir už vairo išlikti dėmesingais“, – sako „Kelių priežiūros“ Vakarų regiono vadovas.
Klaipėdos kelių policijos tarnybos viršininkas akcentuoja, kad prastėjant orams, gyventojai turėtų nepamiršti pasirūpinti ir techniniais vairuojamo automobilio elementais.
„Rudenį gerokai dažniau pilantis lietus ir susidarantis plikledis didina šansus nesuvaldyti automobilio, patekti į eismo įvykį, todėl vairuotojai turėtų prisiminti, kad nuo lapkričio 10 d. yra privaloma naudoti žiemines padangas. Be to, derėtų pasitikrinti, ar priekinio stiklo valytuvai yra nesusidėvėję, įsitikinti, ar gerai veikia oro filtrai, sausu oru džiovinantys priekinį stiklą, apsaugantys jį nuo rasojimo. Šie aspektai yra itin svarbūs, nes jie mažina tikimybę, kad šaltojo laikotarpio metu pateksite į eismo įvykį, juo labiau kelio remonto ruožuose“, – sako M.Džermeika.