Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Neematic“ kūrėjai turi teisę nesutikti su posakiu „neišradinėk dviračio“

Besirengiant kurti naują produktą, daugelį jo iniciatorių užklumpa skepticizmo banga: „kam tokio daikto reikia“, „nejuokauk, juk nesąmonė“, „neišradinėk dviračio“ ir t.t. Tai – tarsi pirmoji kartelė šuolyje išradimo link, kurią įveikia ne visi. Lietuviai, sukūrę unikalų dviračio ir motociklo hibridą „Neematic“, gali džiaugtis pirmąją kartelę įveikę, o dabar laukia aukštesnė – pardavimas.

Linas Kraniauskas, Domas Zinkevičius ir Justinas Pagirys. Tai – trys žmonės, kurie išrado dviratį. Tiksliau, išrado pirmieji du – Linas ir Domas, o Justinas prisijungė, kai reikėjo įveikti trečiąją kartelę – pardavimus. Jie tikisi ne tik Lietuvą, bet ir visą pasaulį užkrėsti pomėgiu transporto priemonei, kurios tipas prieš dešimtmetį net neegzistavo.

Tikslą jis turėjo kitą – ne patobulinti esamą dviratį, o ant švaraus popieriaus lapo nubraižyti naują.

Supergalingi dviračiai

Didžiausias elektrinių dviračių entuziastas iš visos kompanijos yra Linas. Kaunietis dar 2010-aisiais pradėjo konstruoti elektrinius variklius ant paprastų dviračių ir įsitikinti tokių hibridų privalumais. Tikslą jis turėjo kitą – ne patobulinti esamą dviratį, o ant švaraus popieriaus lapo nubraižyti naują. Ant paprasto dviračio primontuotos papildomos detalės ne tik prastina jo valdymo savybes, bet ir išdarko estetiką.

2014-aisiais Linas sutiko Domą, tuomet neseniai grįžusį iš Jungtinės Karalystės, kur studijavo automobilių sporto pakabų inžineriją. Pridėjęs ranką prie geriausiai žinomų Lietuvos sportinių automobilių, Domas užsikrėtė Lino idėja. Jie kartu sugalvojo koncepciją – tai turėtų būti elektrinis dviratis, kuris pasižymėtų geromis valdymo savybėmis bekelėje. Kitas dalykas, kurį jie pabrėžė – vairuotojui niekada neturi pritrūkti galios. Žodžiai „nūū, tas tai galėtų būti galingesnis“ vairuojant jų elektrinį dviratį išsprūsti negali.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinio dviračio ir motociklo hibridas „Neematic“
Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinio dviračio ir motociklo hibridas „Neematic“

Rezultatas? 2016-aisiais „Neematic“ išvydo dienos šviesą. Elektrinis dviratis (nes turi pedalus), pagal variklio galią (15 kW) primenantis motociklą, tačiau perpus už jį lengvesnis („Neematic“ sveria 52 kg). Galintis nuvažiuoti 50–100 kilometrų (priklausomai nuo mynimo tempo) bei pasiekti didžiausią 100 km/val. greitį.

Pasukus akceleratoriaus rankeną, nesunku įsitikinti D. Zinkevičiaus žodžiais: galios „Neematic“ netrūksta. Važiuojant asfaltu jos gal ir reikėtų daugiau, tačiau bekelėje – tikrai ne. Juokaujant galima pagalvoti, kad „Neematic“ kūrėjai šį požiūrį pasiskolino iš „Rolls-Royce“, nes šiuose britiškuose prabangiuose automobiliuose galia nusakoma vienu žodžiu: „Pakankamai.“

Dviračio privalumai

„Neematic“ tikslas ir buvo sukurti naują patirtį, kuri savyje turėtų privalumus tiek elektrinio dviračio, tiek elektrinio motociklo

„Neematic“ tikslas ir buvo sukurti naują patirtį, kuri savyje turėtų privalumus tiek elektrinio dviračio, tiek elektrinio motociklo. Pagrindiniai dalykai, kuriuos mes mėgstame dviračiuose, yra jų lengvumas ir mobilumas – mes galime važiuoti su jais bet kokiais miško keliais, pasikrauti į automobilį ir vežtis kur norim. Motociklo privalumai – turime daug galios“, – apie savo kūrinį pasakojo D. Zinkevičius.

Jis tvirtino, kad „Neematic“ galima sutalpinti į daugelio automobilių bagažines – jis vietos užima ne ką daugiau nei paprastas dviratis, „Neematic“ ratai yra 26 ir 24 colių skersmens. Tik įkelti į bagažinę gali būti sudėtinga dėl didelio svorio. Kita vertus, jo svorį išlaiko dviračių laikikliai.

Kaip pagrindinį „Neematic“ privalumą prieš kitus galingus elektrinius dviračius Domas pabrėžė jo valdymo savybes. Variklis – rėmo viduryje, baterija – taip pat, todėl abu ratai yra gana lengvi, o svoris sukoncentruotas centre.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinio dviračio ir motociklo hibridas „Neematic“
Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinio dviračio ir motociklo hibridas „Neematic“

„Dėl to su „Neematic“ galima važiuoti net ir maksimaliu greičiu bekelėje ir jis išlieka puikiai valdomas bei prognozuojamas“, – tikino inžinierius.

„Mes pasirinkome jį projektuoti ta linkme, kad reiktų daryti mažiausiai kompromisų. Iš tų savybių, kurios šiandien yra pasiekiamos, kad turėtume geriausią derinį. Kad bekele galėtume važiuoti dideliu greičiu, kad galėtume įveikti didelius atstumus, kad nebūtų nė vieno nusiskundimo dėl galios trūkumo“, – pabrėžė D. Zinkevičius.

Konkurentai taip pat nesnaudžia: net ir Lietuvoje galima rasti supergalingų elektrinių dviračių gamintojų kaip „Zabo Bike“, tačiau daugelis jų skirti važinėti mieste. „Neematic“ stichija – bekelė, tam pritaikytos ir jo priekinės šakės, galinis amortizatorius, pats rėmas, padangos. Galų gale, pati konstrukcija su varikliu viduryje yra subalansuota siekiant kuo didesnio stabilumo važiuojant dideliu greičiu.

O kokia situacija su saugumu? Neatrodo sunku tokį daiktą pavogti: užlipi ir nuvažiuoji, arba įkeli į mikroautobusą ir išsiveži. Juk daiktas neregistruojamas, tad gatvėse jo gali niekada ir nepamatyti.

Linas turi kontrargumentų. „Neematic“ įsigiję žmonės kartu su pirkiniu gaus specialią apyrankę – dviračiu važiuoti bus galima tik ta apyranke prabraukus pro specialų „užvedimo“ jutiklį, nes tradicinės spynelės čia nėra. O pačiame dviratyje bus įmontuotas GPS siųstuvas, leisiantis sekti daikto judėjimą šį įkrovus į kitą transporto priemonę.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinio dviračio ir motociklo hibridas „Neematic“
Luko Balandžio / 15min nuotr./Elektrinio dviračio ir motociklo hibridas „Neematic“

(Ne)legalas

Vieną niuansą „Neematic“ turi. Jis teisiškai nelabai telpa į dviračio apibrėžimą, kadangi yra galingas, todėl jį vairuoti lyg ir reikėtų A kategorijos pažymėjimo, tačiau ir tai – ne pati geriausia išeitis. Dviračiais gali būti pripažįstamos tokios transporto priemonės, kurių varikliai neviršija 250 W galios ir elektra padeda įsibėgėti iki 25 km/val. „Neematic“ skaičiai šiek tiek didesni – 15 000 W ir 100 km/val.

Tačiau ir motociklo „Neematic“ neprimena. Jis neturi nei žibintų, nei veidrodėlių, nei kitų transporto priemonei būtinų prietaisų.

„Jeigu norėtume jį užregistruoti, „Neematic“ patektų į motociklų kategoriją. Tačiau kadangi jis turi pedalus, mes jį vadiname elektriniu dviračiu. Teisiniu statusu jis labiausiai prilygsta krosiniam motociklui – juo galima važiuoti visur, kur nevyksta eismas“, – aiškino D. Zinkevičius.

Jis patvirtino, kad nepaisant aukštos kainos (8 tūkst. eurų be mokesčių, Lietuvoje su PVM – 9 680 Eur), „Neematic“ sulaukė nemenko susidomėjimo iš įvairiausių pasaulio vietų: dviračio ir motociklo hibridus jau užsisakė klientai iš JAV, Australijos, Tailando, Šveicarijos, Austrijos ir kitų valstybių. Žinoma, taip pat ir iš Lietuvos. Pirmoji „Neematic“ partija, 50 vienetų, pas klientus turėtų iškeliauti 2018-aisiais.

„Neematic“ techniniai duomenys
Svoris 52 kg
Elektrinio variklio galia 15 kW
Pavarų skaičius 9
Baterijų talpa Ličio jonų 2,2 kWh, įkraunamos stabdant ir nuimamos
Didžiausias greitis 100 km/val.
Viena įkrova įveikiamas atstumas Iki 100 km
Pakaba „Fox“ amortizatoriai, priekinio eiga 203 mm, galinio – 200 mm
Stabdžiai „Hope Tech 3 v4“, 203 mm skersmens diskai
Ratai Priekinis – 26 colių skersmens, galinis – 24
Kaina Lietuvoje 9 680 Eur
VIDEO: Lietuvių sukurtas galingas elektrinis „Neematic“ dviratis veiksme
VIDEO: Galingas elektrinio dviračio ir motociklo hibridas „Neematic“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?