Neįprasta politikų reklama – ant miestiečių automobilių

Kuo arčiau Seimo rinkimai, tuo daugiau politinės reklamos. Apie politikų žadamą auksinį rytojų vis dažniau galima išgirsti ne tik per radiją ar televiziją, miestuose taip pat apstu lauko reklamos. Tačiau šiais metais reklamos užsakovai nusitaikė ir į nuosavus automobilius.
Politinės reklamos ant automobilių
Politinės reklamos ant automobilių / 15min skaitytojo nuotr.

Vilniuje galima išvysti automobilių, kurie vežiojasi vieno ar kito politiko veidą ant automobilių durelių, užpakalinio stiklo. Kai kurie juokiasi iš tokių reklamų ir mielai nuotraukomis dalijasi internete, jei automobilis pastatomas pažeidžiant KET arba šalia įspūdingo šiukšlyno.

Kodėl vairuotojai „dabina“ savo automobilius politikų veidais? Ar taip reiškia palaikymą savo mylimam kandidatui, ar tik papildomai užsidirba išnaudodami savo automobilio plotą, o gal mieste važinėjasi nemažai politikams priklausančių automobilių?

Būdas užsidirbti

Bene dažniausia priežastis, kodėl vairuotojai vežiojasi politikų veidus ant automobilių – galimybė papildomai užsidirbti. Veiklą neseniai pradėjo įmonė „Wowtto“, kuri teigia, kad viena pirmųjų išnaudoja dar neatrastą reklaminį plotą – automobilius.

Kaip teigia bendrovės atstovas Laurynas Jokubaitis, reklamos turi šiokį tokį cikliškumą, pavyzdžiui, dabar pilna politinių reklamų ant automobilių, nes artėja rinkimai. O pirmieji įmonės klientai buvo bankai, draudimo įmonės.

15min skaitytojo nuotr./Politinės reklamos ant automobilių
15min skaitytojo nuotr./Politinės reklamos ant automobilių

Įmonės pateiktoje informacijoje teigiama, kad tie, kurie sutiks ant savo automobilio vežiotis kokio nors politiko veidą, gaus 25 eurus per mėnesį.

Žinoma, tai nereiškia, kad teks reklamuoti būtent tą politiką, kurio nemėgstate. Įmonės atstovai teigia, kad klientai patys gali pasirinkti, ką nori klijuoti ant automobilio.

Kaunietė Sandra, kuri ant savo automobilio vežiojasi Vilniuje gerai žinomo politiko veidą, teigia, kad jei gyventų sostinėje, apklijuotu automobiliu nevažinėtų:

„Langai dar neišdaužyti, tai gal niekam nerūpi, bet Vilniuje šio politiko reklamų nevežiočiau“, – juokauja Sandra.

Ji taip pat teigia, kad už šį politiką nebalsuos, bet papildomi pinigai niekada netrukdo.

„Tas politikas valgyt neprašo ant mano langų užklijuotas – netrukdo“, – teigia pašnekovė.

Patyčių objektas?

Žinoma, tokios reklamos sulaukia nemažai dėmesio – ne tik todėl, kad tai gana nauja sritis. Pavyzdžiui, neseniai socialiniame tinkle pasklido nuotraukos, kuriose užfiksuotas automobilis su vieno politiko reklamomis ne itin deramose vietose.

Vienose automobilis nufotografuotas stovintis prie šiukšlių konteinerio. Kitose ant stogo padėta alkoholinio gėrimo skardinė. Tokia nuotrauka tapo tikru patyčių objektu ir greitai iš reklamos tapo antireklama.

Trys vairuotojai sulaukė sankcijų

Kaip teigia L.Jokubaitis, nuo įmonės veiklos pradžios pasitaikė jau trys atvejai, kuomet su reklamuotojais buvo nutrauktos sutartys:

„Kai tik gauname pranešimą apie vairuotoją, kuris pažeidžia taisykles, iškart nutraukiame su juo sutartį ir pašaliname iš duomenų bazės. Kiekvienas vairuotojas yra kliento atstovas, todėl dedame labai daug pastangų, kad tokių vairuotojų nebūtų. O jei atsiranda, labai greitai stengiamės pašalinti tokius vairuotojus iš reklaminės kampanijos“, – teigia L.Jokubaitis.

Žinoma, tai nereiškia, kad politines reklamas vežioja tik minėtos įmonės klientai. Kaip ir kiekvienais metais taip ir šiais, Lietuvoje daug politinių partijų transporto priemonių, kurios prieš rinkimus būna apklijuojamos politikų veidais, rinkimų sąrašo numeriais ir pan.

Vienas tokių žmonių, kurie savo automobilį politinėmis reklamomis apklijavo ne dėl pinigų – Andrius iš Panevėžio.

„Vežioju veidą politiko, kurį pažįstu asmeniškai, ir tai darau iš draugiškumo“, – teigia Andrius.

Vyras teigia, kad už pinigus nesutiktų apklijuoti savo automobilio reklamomis:

„Apklijuočiau automobilį tik tuo atveju, jeigu palaikyčiau konkretų kandidatą, man apklijuotas užpakalinis stiklas vairavimui netrukdo – tai padariau nieko neverčiamas, kaip sakoma, iš idėjos“, – teigia panevėžietis.​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis