Jis padengtas elektroninėse skaityklių ekranuose naudojama technologija – elektroniniu rašalu „E Ink“. Toks neįprastas sprendimas leidžia automobiliui keisti savo išorės spalvą iš baltos į juodą, sukurti įvairius šešėlius.
„Šiandien vairuotojai džiaugiasi galimybėmis keisti automobilio salono aplinką. Pavyzdžiui BMW „My Modes“ funkcija leidžia pagal nuotaiką pasirinkti apšvietimą, vaizdą ekranuose, garsus ir kitus elementus. Tuo tarpu „E Ink“ pritaikymo inovacija suteikia precedento neturinčias galimybes individualizuoti ateities automobilių išorės dizainą. Šiandien tai yra pirmas žingsnis šia kryptimi, tačiau galima tik įsivaizduoti, kokių beribių automobilio personalizavimo galimybių jis atvertų ateityje“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Pasak jo, automobilio kėbulo spalva yra tam tikra vairuotojo asmenybės išraiška. Pirkėjai ją atidžiai renkasi, tiesa, tik vieną kartą – įsigydami automobilį. Kasmet gamintojas pristato naujus atspalvius pagal dizaino madas, o išrankiausi gali užsisakyti išskirtinę spalvą pagal „BMW Individual“ programą.
„Tuo tarpu „E Ink“ technologija leidžia kėbulo spalvą pasirinkti ne vieną kartą perkant automobilį, o keisti išorės dizainą kaskart sėdant į savo transporto priemonę, per kelias akimirkas“, – aiškina M. Daujotas.
Milijonai dažų kapsulių
BMW pademonstruoto „iX Flow“ modelio kėbulo paviršius yra padengtas sluoksniu, kuriame pritaikyta elektroninių skaityklių ekranuose naudojama „E Ink“ (elektroninio rašalo) technologija, veikianti elektroforezės pagrindu.
Visas automobilio kėbulas yra nuklotas milijonų mikrokapsulių, kurių kiekvienos skersmuo prilygsta žmogaus plauko storiui. Kiekvienoje iš šių mikrokapsulių yra baltų ir juodų pigmentų. Priklausomai nuo vairuotojo pasirinkto nustatymo, stimuliuojant elektriniu lauku, mikrokapsulės paviršiuje susikaupia arba balti, arba juodi pigmentai ir suteikia automobilio kėbului norimą baltos ar juodos spalvos atspalvį.
„Automobilio kėbulas yra tarsi padengtas elektroniniu popieriumi. Tam, kad būtų tinkamai atspindėtos automobilio silueto linijos naudojamas vadinamasis generatyvinis projektavimas, o atskiri paviršiaus segmentai paruošiami naudojant lazerinio pjaustymo technologijas, kad tiksliai atitiktų kėbulą“, – pasakoja M. Daujotas.
Keičiama išorės spalva gali prisidėti prie efektyvumo
BMW inžinieriai teigia, kad ši inovacija atlieka ne tik emocinę funkciją – ji gali padidinti ir transporto priemonės energetinį efektyvumą. Šviesios ir tamsios spalvos skirtingai atspindi saulės šviesą ir šilumą. Baltas paviršius atspindi daug daugiau saulės šviesos nei juodas. Todėl saulės atokaitoje ir esant aukštai lauko temperatūrai pakeitus kėbulo spalvą iš tamsios į šviesią, galima sumažinti kaitrą ir salone. Tuo tarpu esant vėsesniam orui, tamsi kėbulo danga padės transporto priemonei sugerti pastebimai daugiau saulės šilumos.
Tokiu būdu aplinkai pritaikyta kėbulo spalva gali padėti sumažinti transporto priemonės oro kondicionieriaus reikiamą vėsinimo ar šildymo poreikį, ir atitinkamai, energijos (degalų ar elektros) sąnaudas. Todėl elektra varomame automobilyje spalvos keitimas pagal oro sąlygas gali padėti prailginti nuvažiuojamą atstumą. O pritaikius „E Ink“ technologiją automobilio salone ji galėtų, pavyzdžiui, neleisti prietaisų skydeliui ar vairui per daug įkaisti saulės atokaitoje.
BMW inžinieriai atkreipia dėmesį, kad pati „E Ink" technologija sunaudoja itin mažai energijos. Kitaip nei telefonų ekranams ar projektoriams, ši „E Ink“ elektrą panaudoja tik itin trumpai – spalvos pakeitimui, t.y juodo arba balto pigmento aktyvavimui. o tam, kad būtų palaikoma pastovi pasirinktos spalvos būsena energijos nereikia.