Šiais laikais automobilių gamintojai taip pat prigalvoja įvairių sprendimų, kurie iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti absurdiški, tačiau iš tiesų mašinoms padarytų didelę įtaką.
„Car and Driver“, pasidomėję JAV patentų bei prekinių ženklų registre pastebėjo keletą neįprastų sprendimų, kuriais automobilių gamintojai domėjosi paskutiniu metu.
Štai „Ferrari“ sugalvojo apie pakankamai įdomią greito vairavimo pagalbą, kuri vairuotojui praneštų apie optimalius stabdymo taškus, patartų, kada reikėtų pradėti sukti vairą, spausti akceleratorių bei perjunginėti pavaras. Žinoma, tokia technologija turėtų veikti tik lenktynių trasoje.
Italai svarstė tokią inovaciją pritaikyti „Ferrari 458 Italia“ automobiliuose, o minėtą technologiją užpatentavo jau 2009-aisiais metais. Visgi, „Ferrari“ iki šiol laukia atsakymo iš JAV patentų biuro dėl tokios technologijos naudojimo pramonėje.
2010-aisiais „General Motors“ koncerno valdybai gimė idėja vairo rate sumontuoti lietimui jautrų ekraną. Taip, toje vietoje, iš kurios įprastai avarijos metu šauna oro pagalvės. Nežinia, kaip jie tokią technologiją suderintų su saugumu (tikėtina, kad vairuotojo dėmesys automobilio valdymui sumažėtų drastiškai).
GM specialistai bei inžinieriai nusprendė, kad pasukus vairo ratą tam tikru kampu sistema užsiblokuotų, siekiant išvengti klaidinančio valdymo. Nors ir per daugiau nei 2 metus kompanija iš JAV patentų biuro negavo atsakymo, tikėtina, kad ši vizija viso labo ir liks miražu.
Gamintojo nuotr./Išmaniojo vairo eskizas |
Pernai metais Vokietijos automobilių pramonės gigantė BMW nusprendė atsisakyti mechaninių jungčių tarp pavarų perjungimo svirties bei transmisijos. Kai kurie automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis jau kuris laikas turi tokią technologiją, tačiau vokiečiai tokią inovaciją norėjo pritaikyti ir mechaninėms transmisijoms.
Gamintojo teigimu, tai leistų supaprastinti transmisijos valdymą, o mechaninės pavarų dėžės turėtų net po aštuonerias pavaras. Vokiečiai taip pat pridūrė, kad tokia sistema apsaugotų transmisiją nuo galimai klaidingai parinktos pavaros – ji neleistų įjungti žemesnės pavaros, jeigu variklio sūkiai būtų pernelyg aukšti. JAV patentų biuras taip pat neuždegė žalios šviesos tokios technologijos taikymui serijinės gamybos automobiliuose.
Gamintojo nuotr./Pavarų perjungimo svirties eskizas |