Neišdildomi kauniečio įspūdžiai autobuse: „Vairuotojas rėkė ant manęs ir rodė nepadorius gestus“

Nors Kauno valdžia kiek įmanydama skatina miestiečius išlipti iš automobilių ir persėsti į viešąjį transportą, pakeisti įsisenėjusius įpročius gali būti sunku, jei autobuse tave pasitiks nemandagus vairuotojas. Su vienu tokiu teigia susidūręs kaunietis Aidas: „Jis rėkė ant manęs ir rodė vidurinį pirštą“. UAB „Kauno autobusai“ dėl šio įvykio pradėjo tarnybinį patikrinimą.
Vairuotojas, kurio nemandagus bendravimas šokiravo kaunietį
Vairuotojas, kurio bendravimas šokiravo kaunietį / Skaitytojo Aido nuotr.

Aidas, kaip ir daugelis kauniečių, buvo pratęs važinėtis nuosavu automobiliu. Tačiau nutiko taip, kad paskutinėmis spalio dienomis jam teko pasinaudoti viešuoju transportu.

„Savo studento pažymėjime turiu integruotą miesto bilietą, tad papildžiau jį savaitiniu bilietu ir, aktyvavęs jį autobuse, nuvažiavau namo. Po kelių valandų vėl atsidūriau mieste. Visa tai praėjo tikrai smagiai: jokių spūsčių, jokio galvojimo apie kelio ženklus, dešinės rankos taisyklę ir t. t. Tikrai likau patenkintas viešuoju transportu. Tačiau... Spalio 30 d. 16 val. Mituvos gatvėje įlipęs į 41-ojo maršruto autobusą, susidūriau su labai nemandagiu vairuotoju“, – istoriją ėmė pasakoti Aidas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Komposteris Kauno autobuse
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Komposteris Kauno autobuse

Vairuotojas iš jo tyčiojosi

Įlipęs į autobusą, Aidas praėjo komposterį su mintimi, kad pažymėjimą išsitrauks ir bilietą pažymės priėjęs priekinę sėdynę, kadangi ant pečių turėjo kuprinę. Staiga jis išgirdo nemalonų šūksnį: „Bilietą turi?“. Iš pat pradžių keleivis net nepagalvojo, kad tai autobuso vairuotojas, todėl pasidėjo kuprinę ir pradėjo ieškot piniginės. Po kelių sekundžių vėl sulaukė panašaus šūksnio: „Pažymėk bilietą, ką čia darai?“

Aidas sutriko ir pasijuto nejaukiai. Išsitraukęs bandė pažymėti bilietą „per piniginę“. Nepavyko. Vairuotojas vėl metė repliką: „Ką čia darai? Kaip žymi? Tau čia panašu į bilietą? Gal nežinai, kaip bilietas atrodo?“. Aidas paprašė ant jo nerėkti. Į tai vairuotojas atšovęs: „Ką, nerėk, žymėk bilietą, sakau. Nemoki elgtis autobuse?“

Sutrikęs keleivis pradėjo ieškoti nemalonaus vairuotojo vardo ir pavardės, kortelės, kuri leistų jį identifikuoti, tačiau nieko panašaus nerado. Paklausė, iš kur galėtų sužinoti nemaloniai su juo bendraujančio autobuso valdytojo vardą ir pavardę. Perspėjo, kad ruošiasi pateikti dėl tokio elgesio pretenziją. Vairuotojas ėmė grasinti, jog keleivis neva tuoj skriesiąs iš autobuso.

„Aš jį dar kartą perspėjau, jog ant manęs nerėktų: „Kas tu per autobuso vairuotojas?“. Ir nuėjau atsisėsti. Jis dar spėjo užmesti repliką: „Tuoj visi iš tavęs pradės žvengti, nejuokink žmonių. Ką, nežinai, kaip autobuse reik elgtis, bilietą pažymėt, kad reikia?“. Nieko nebesakiau, laukiau stotelės ir bandžiau suprasti, kas vyksta, ir išvis, kaip taip autobuso vairuotojas gali šnekėti. Išlipęs nufotografavau jį ir nuėjau“, – teigė Aidas.

Parodė vidurinį pirštą

Vairuotoją tai, matyt, įsiutino. Privažiavęs prie nueinančio keleivio jis paspaudė garsinį signalą.

Atsisukęs pamačiau jį besišypsantį ir rodantį vidurinį pirštą. Vis dar nesuprasdamas, kodėl, kaip ir kas vyksta, išsitraukiau telefoną, bandžiau nufilmuoti, sakydamas jam: „Tai parodyk dar tą pirštą“. Bet jis tik pradėjo juoktis ir nuvažiavo tolyn.

„Net pašokau. Atsisukęs pamačiau jį besišypsantį ir rodantį vidurinį pirštą. Vis dar nesuprasdamas, kodėl, kaip ir kas vyksta, išsitraukiau telefoną, bandžiau nufilmuoti, sakydamas jam: „Tai parodyk dar tą pirštą“. Bet jis tik pradėjo juoktis ir nuvažiavo tolyn. Ačiū už neišdildomą patirtį Kauno autobuse“, – pasibaisėjęs vairuotojo elgesiu, pasakojimą užbaigė kaunietis.

Jis nemano, kad tokie žmonės turėtų dirbti tokį darbą. Aidas jautėsi ne tik pažemintas, bet ir „įbaugintas“.

„Suprantu, kad bilietą turėjau pažymėti prieš įlipant, tačiau tokia vairuotojo reakcija yra visiškai netoleruotina“, – įsitikinęs pašnekovas.

Skundą jis nusiuntė ir „Kauno autobusams“. Gavo atsakymą, kad įmonė ruošiasi nubausti vairuotoją (jis neneigė šiurkščiai kalbėjęs, bet gynėsi rodęs kokius nepagarbius gestus), tačiau Aidas turįs atvykti į įmonės patalpas, kad pasirašytų skundą.

Tą patį 15min patvirtino ir „Kauno autobusų“ atstovė spaudai Ramunė Tarandė. Pasak jos, jei keleivis neparašys skundo raštu, vairuotojas bus įspėtas tik žodžiu. Kodėl? Nes jei vairuotojas skųstųsi teismui dėl įspėjimo raštu, įmonė privalo turėti pagrindą nuobaudai, t.y. skundą ir to keleivio duomenis, kuriuos galėtų pateikti teismui.

Vairuotojas, R.Tarandės teigimu, situaciją aiškina kitaip.

Pradėtas tarnybinis patikrinimas

Įmonės atstovai tikisi, jog transporto priemonėse įrengti vaizdo registratoriai ateityje leis objektyviau vertinti konfliktines situacijas.

„Apgailestaujame, kad keleiviui teko susidurti ir nusivilti nekultūringu autobuso vairuotojo elgesiu, dėl kurio atliekamas tarnybinis patikrinimas. Vairuotojas buvo iškviestas pokalbiui su vadovais, jis įspėtas žodžiu dėl nekultūringo elgesio su keleiviu. Tyrimo metu paaiškėjus kitoms aplinkybėms, gali būti sprendžiamas klausimas dėl kitokio pobūdžio nuobaudos“, – 15min teigė R.Tarandė.

Jos teigimu, vairuotoją užtikrinti keleivių saugumą ir komfortą, mandagiai ir kultūringai aptarnauti juos įpareigoja Vairuotojo pareiginiai nuostatai. Kiekvienas į darbą priimamas vairuotojas yra su jais supažindinamas, nuostatuose yra įvardijamos vairuotojo pareigos ir teisės. Vairuotojams taip pat yra organizuojami instruktažai, kaip elgtis su keleiviais. Atkreipiamas dėmesys į dažniausiai daromas komunikacijos klaidas. Jiems periodiškai rengiami mokymai, kuriuos veda psichologai.

„Norime atkreipti dėmesį, kad be visų kitų pareigų, vairuotojas atlieka ir kontrolieriaus funkciją, tad jam privalu stebėti, ar keleiviai sumoka už važiavimą, ir atitinkamai reaguoti. Vairuotojas taip pat privalo aktyviai dalyvauti kontrolei organizuojant greitą keleivių mokėjimo už važiavimą patikrinimą (prieš tai blokavus elektroninius komposterius), nubaudimą ir išlaipinimą.

Kiekvienas vairuotojas, prieš pradėdamas darbą, privalo įdėti vairuotojo kortelę į tam skirtą vietą transporto priemonėje, o baigęs darbo pamainą, ją išsiimti. Nuostatuose numatyta, kad autobusui judant vairuotojui kalbėtis su darbuotojais ar keleiviais yra draudžiama“, – patikino „Kauno autobusų“ atstovė.

Ji priminė ir keleivio pareigas: jis privalo įlipti pro priekines duris ir pažymėti elektroninį bilietą prie komposterio šalia vairuotojo arba nusipirkti iš jo popierinį bilietą.

„Nesusipratimų kiltų gerokai mažiau, jei keleiviai iš anksto pasiruoštų korteles ar grynuosius pinigus. Belieka tikėtis, kad šis atvejis neatims keleiviui noro prireikus patogiai keliauti miesto viešuoju transportu“, – vylėsi R.Tarandė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų