Laikas spaudė ir kaip praneša „Business Insider“ – gavusi vidinių „Tesla“ kompanijos dokumentų kopijas – elektromobilių gamintojas per daug atlaidžiai žiūrėjo į elektromobiliuose montuojamų baterijų sistemų dizaino trūkumus.
Konkrečiai minima baterijų aušinimo sistema, atsirandantis aušinimo skysčio nuotėkis ir kai kuriais atvejais viskas pasibaigia baterijų užsidegimu ir sprogimu.
Problemų visada pasitaiko ir ypač jaunam automobilių gamintojui bei dar žengiančiam į visiškai naują sritį, tačiau aiškėja dar nemalonesnė istorijos dalis.
Remiantis „Business Insider“ gautais dokumentais bei neįvardytais šaltiniais, „Tesla“ apie šias baterijų problemas žinojo, tačiau nusprendė „Model S“ elektromobilius vis tiek pardavinėti.
Iš gautų dokumentų aiškėja, jog „Tesla“ iš aliuminio lydinio pagamino kelis „Model S“ komponentus, kurie pasirodė esantys ganėtinai trapūs ir kai tik įtrūkdavo, aušinimo skystis išsiliedavo ant sumontuotų baterijų – jas sugadindavo ir sukeldavo didžiulę užsidegimo bei sprogimo riziką.
„Kai išardėme "Tesla Model X", technikas netyčia išpylė aušinimo skysčio ant elektromobilio baterijų sistemos ir jis ten buvo ganėtinai ilgai. Nebuvo jokio tiesioginio pavojaus, bet išėmę baterijų modulius po kurio laiko aptikome daug korozijos ir kai kuriose vietose buvo taip blogai, kad celės praleido elektrolitą.
Jei tai nutiktų praktikoje (eiliniam elektromobilio vairuotojui aut. past.) ir liktų nepastebėta, galiausiai baterijos būtų sugadintos“, – „Business Insider“ teigia buvęs automobilių inžinierius, o dabar automobilių pramonės klausimais konsultuojančios „Ricardo Stretegic Consulting“ viceprezidentas Jasonas Shugas.
Iš vidinių „Tesla“ kompanijos darbuotojų susirašinėjimo laiškų aiškėja, kad „Tesla“ žinojo apie tas silpnas ir įtrūkstančias elektromobilių detales bei dėl to kylančias problemas su baterijomis. „Tesla“ darbuotojai apie tai kalbėjo ir buvo susirūpinę, bet „Model S“ elektromobiliai ir toliau keliavo pas juos įsigijusius pirkėjus.
Panašu, jog „Tesla“ bandė pašalinti šį trūkumą, dėl kurio šiuo metu Nacionalinė greitkelių transporto agentūra yra pradėjusi tyrimą, tačiau tą darė orientuodamasi į programinės įrangos pokyčius. Kai pasigirdo pirmieji keli pranešimai apie savaiminius „Tesla“ elektromobilių užsidegimus, kompanija programiškai apribojo vienu įkrovimu galimą nuvažiuoti atstumą.
Galbūt kai kuriems šios naujienos nuskambės šokiruojančiai, tačiau reikia pripažinti elementarų faktą – visiškai šviežias ir nepatyręs automobilių gamintojas ėjo tokiu keliu, kuriuo tuo metu nesiryžo eiti nei vienas pasaulinis automobilių pramonės gigantas. Ir taip, techninės nesėkmės buvo neišvengiamos.
„Kiekviena "Tesla" suprojektuota transporto priemonės detalė buvo proveržis, todėl buvo beveik garantuota, kas bus rimtų gamybos problemų“, – tvirtina Mičigano universiteto pramonės ir operacijų inžinierius Feffrey Likeris.
Iš kitos pusės, „Business Insider“ praneša, kad šių trūkumų buvo galima išvengti. „Tesla“ nusamdė nepriklausomas kompanijas, kurių užduotis buvo patikrinti „Tesla“ suprojektuotą baterijų aušinimo sistemą. Patikrinimų metu buvo identifikuotos problemos ir apie jas informuota „Tesla“, tačiau, pasak vidinių kompanijos darbuotojų liudijimų, net ir žinodama nerimą keliančius rezultatus – kompanija jų nepaisė.
„Kai paleidžiate naują komponentą, iš pradžių visada bus su tuo susijusių sunkumų ir problemų. Ir ypač, kai jūs esate "Tesla" ir prašote pardavėjų pradėti pardavinėti elektromobilius, kuriuose įdiegta menkai ištyrinėta technologija. Mes turėjome problemų dėl nuotėkio“, – „Business Insider“ tvirtina buvęs ir 2014-ais „Tesla“ kompaniją palikęs darbuotojas.
Deja, bet „Tesla“ kol kas nepateikė jokio komentaro į šią „Business Insider“ publikaciją.