Ar norėtumėte automobilio, galinčio keisti savo formą? Jis galėtų prisitaikyti prie įvairių sąlygų, kartais tapdamas labiau ar mažiau aerodinamišku. Jis taip pat galėtų pasikeisti ir tam, kad geriau atspindėtų jūsų nuotaiką – gal pirmadienį norėsite agresyviau atrodančios mašinos, o penktadienį – ko nors linksmesnio ir taikesnio. Būtent tokiu automobiliu BMW GINA ir žadėjo būti.
BMW GINA Light Visionary Model kūrimas prasidėjo dar 2001 metais. Tiesa, darbai nevyko labai intensyviai, nes projektui nebuvo suteiktas aukštas prioritetas. Chriso Bangleo sukurta koncepcija galiausiai buvo pristatyta 2008 metais ir iš karto sulaukė labai daug dėmesio.
BMW GINA – tai dvivietis roudsteris, kurio dizaine susipina futuristiški ir klasikiniai dizaino elementai. Sportinio Z4 pagrindu sukurtas koncepcinis modelis pasižymi moderniu siluetu ir lengvai atpažįstama BMW nosimi, tačiau turi per pusę padalintą nuožulnų priekinį stiklą, kuris labiau primena 20 amžiaus pradžios dizainą. Šoniniai veidrodėliai yra sumontuoti aukštai prie priekinio stiklo, taip nepertraukdami lygių kėbulo linijų. Tačiau kalbėti apie GINA dizainą ir nepaminėti šio automobilio odos tiesiog neįmanoma.
GINA yra labai minkštas automobilis. Jo kėbulą sudaro aliuminio ir anglies pluošto rėmas, aptrauktas ypatingu sintetiniu audiniu – poliuretanu dengtu elastanu. BMW teigė, kad ši elastinga medžiaga yra visiškai atspari atmosferos poveikiui – ji nebijo temperatūrų pokyčių, ultravioletinių spindulių ar vandens.
Tiesa, BMW taip pat pažymėjo, kad ši medžiaga ilgai (o ne visada) išlaikys savo formą, nes jos konstrukcijoje buvo ir tankus tvirtas tinklas. Visas GINA kėbulas buvo suformuotas vos iš 4 šios medžiagos lapų – čia beveik nėra siūlių. Automobilio priekis – kapotas, bamperiai ir abi priekinės durelės – buvo aptrauktas vientisu tokio audinio gabalu. Žinoma, šios medžiagos lankstumas leido atidaryti dureles – jos įkypai kyla į viršų, kurdamos žmogaus odą primančias klostes.
Tas aliuminis po GINA oda esantis rėmas yra reguliuojamas – jis juda elektrinių ir elektro-hidraulinių įrenginių pagalba. Taip keičiamas kapoto ar galinės automobilio dalies siluetas. BMW GINA turi tikriausiai realistiškiausius atsimerkiančius priekinius žibintus – jie iš tikrųjų markstosi kaip žmogaus ar kokio roplio akys. Jei vairuotojas norėtų pažvelgti į variklį, kapoto centre atsiveria pusės metro ilgio plyšys, leidžiantis patikrinti tepalų lygį ar papildyti langų ploviklio atsargas.
Įdomu ir tai, kad ta minkšta GINA oda buvo peršviečiama, todėl galiniai žibintai yra visiškai paslėpti ir šviečia kiaurai per kėbulą. Tai reiškia, kad kai tie žibintai yra išjungti, jų visiškai nesimato. Tai GINA dizainui suteikė elegantiško švarumo, tačiau visiškai nepakenkė būtinoms automobilio funkcijoms. Kita vertus, būtų sunku įsivaizduoti, kaip šis automobilis atrodytų su bagažine ir valstybiniais numeriais.
BMW teigė, kad kėbulo forma, ypač gale paslėptas spoileris, pagal poreikį gali keisti GINA aerodinamines savybes, užtikrinančias stabilumą kiekvienoje situacijoje. Vėlgi, kaip jau įsivaizduojate, spoileris kilo tempdamas tą elastingą audinį.
Ir GINA salonas buvo pilnas judančių detalių. Vairuotojui atsisėdus į savo vietą, į nustatytą aukštį pakyla galvos atrama, o vairas ir prietaisų panelė pasislenka šiek tiek arčiau. Kėbulo medžiaga tarsi nuteka ir į saloną, taip sukuriant vieningą dizaino kalbą tarp automobilio išorės ir vidaus. O štai pavarų perjungimo svirtis irgi yra po įtempto audinio apdaila.
BMW niekada net negalvojo apie GINA gamybą. Tai buvo proga išbandyti naujas medžiagas ir pritraukti dėmesio į kitus markės automobilius. Tačiau GINA iš tikrųjų yra įdomus automobilis ir būtų smagu, jei kada nors ši idėja būtų atgaivinta.