Vakarinio aplinkkelio II etapo darbų jau atlikta beveik 60 proc. Jeigu neiškils jokių nenumatytų kliūčių, pabaigti šią atkarpą iki Ozo gatvės tikimasi ne 2014 metų pavasarį, kaip planuota, o po metų – 2013 metų pabaigoje. Ši atkarpa bus 2,84 km ilgio, joje ketinama pastatyti keturis viadukus (ties L.Asanavičiūtės g., ties D.Gerbutavičiaus g., ties Pilaitės pr. ir pėsčiųjų viaduką ties V.Maciulevičiaus g.).
„Turime galimybę, kad kitais metais tuo pačiu laiku aplinkkelio II etapo darbai būtų visiškai priduoti. Bet mums labai didelis rūpestis yra III etapas ir paprašėme susisiekimo ministro ir ministerijos atstovų apsilankyti tam, kad būtų galima susitarti ir išskaidyti III aplinkkelio etapą į A ir B dalis. Tai reikštų, jeigu ministerija sutiktų ir būtų finansavimas, dalį III etapo galėtume įrengti iš šios Europos Sąjungos finansinės perspektyvos“, – su laikinuoju susisiekimo ministru Eligijumi Masiuliu susitikęs aplinkkelio statybvietėje kalbėjo Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Mums labai didelis rūpestis yra III etapas ir paprašėme susisiekimo ministro ir ministerijos atstovų apsilankyti tam, kad būtų galima susitarti ir išskaidyti III aplinkkelio etapą į A ir B dalis, – kalbėjo A.Zuokas.
Jeigu tokiam savivaldybės planui bus pritarta ir atsiras europinių lėšų, jungtį su Šiaurine gatve miestas turės jau 2015 metais. Tuomet beliks tik paskutinė atkarpa iki Ukmergės gatvės. III etapo A daliai reikia apie 130 mln. Lt. Ūkio ministerija jau yra skyrusi 40 mln. Lt elektros linijų perkėlimo darbams, miestas – 10 mln. Lt sumokėjo išpirkdamas aplinkkelio teritorijoje esančius privačius žemės sklypus.
Paskutinei atkarpai nuo Šiaurinės g. iki Ukmergės g. miestui reikės surasti 30 mln. Lt vien žemės išpirkimui. Kol kas šis procesas dar nėra pradėtas.
A.Zuoko teigimu, miestui gerokai lengviau vykdyti infrastruktūrinius projektus dėl to, kad anksčiau tekdavo skirti net 35 proc. savo lėšų, o apie 60 proc. būdavo gaunama iš ES, dabar europinių pinigų gaunama daugiau – beveik 76 proc. Miesto dalis – apie 18 proc. „Mums jau tampa įmanoma tokio lygio projektus įgyvendinti ir sėkmingai pabaigti“, – sakė meras.
Iš viso vakarinio aplinkkelio statybos gali kainuoti apie 655 mln. Lt, didžioji dalis – ES lėšos. II etapo vertė yra per 178 mln. Lt, visas III etapas kainuos net apie 300 mln. Lt.
E.Masiulis teigė manąs, kad sprendimas III etapo darbus suskaldyti į dvi dalis yra geras, nes gauti 300 mln. Lt vienu metu gali būti sudėtinga. Tačiau projektą dar turės patvirtinti Europos Komisija, o tai reiškia, kad procedūra gali užtrukti ir pusmetį, todėl būtina paskubėti pateikti visus reikalingus dokumentus.
„Per pastaruosius ketverius metus didelės lėšos yra investuotos į Vilniaus aplinkkelių infrastruktūrą. ES lėšų investuota beveik 0,5 mlrd. Lt, investavo ir pati savivaldybė, ir kelių priežiūros lėšų tam skirta. Labai svarbu, kad šis projektas turėtų tęstinumą. Dabar III etapui lėšų iš dabartinės ES finansinės perspektyvos nėra numatyta, tačiau manome, kad savivaldybei atlikus savo namų darbus – išpirkus žemės sklypus, skirta ir elektros kabeliavimui 40 mln. Lt, galėtume pradėti procedūrą III etapą suskaidyti į dvi dalis“, – kalbėjo laikinasis susisiekimo ministras.
Nors procedūra gali būti ilga, meras įsitikinęs, kad bus spėta pateikti dokumentus ir reikalingas lėšas gauti, jeigu tik bus sulaukta pritarimo III etapo suskaidymui į dvi dalis.