Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis džiaugiasi, jog rugsėjį įvykęs projektinių pasiūlymų pristatymas visuomenei praėjo sklandžiai, nes tokio projekto poreikis akivaizdus. Rugsėjo 28-ąją Neringos savivaldybės administracijai galutinai pritarus patikslintiems projektiniams pasiūlymams, pradėti projektavimo darbai. Numatyta, kad projektavimas ir statybos leidžiančių dokumentų išdavimas turėtų užtrukti iki kitų metų vidurio. Nevertinant gretimos infrastruktūros kaštų, saugyklos su saulės jėgaine įrengimas preliminariai kainuos 3 mln. Eur
Projektą rengiančios UAB „SRP projektas“ direktorius Tadas Kasperavičius teigia, kad saugykla buvo projektuojama atsižvelgiant į Kuršių nerijos išskirtinį kraštovaizdį ir siekiant statinį harmoningai įlieti į aplinką. „Pasiekėm, jog statinys turėtų kuo mažesnį poveikį supančiai aplinkai. Išnaudojant reljefo perkritimą, dalis automobilių stovėjimo saugyklos atsiduria požeminiame aukšte – tokiu būdu vizualiai saugykla atrodo žemesnė. Ilgos plokštumos išskaidytos atviromis erdvėmis į jas įterpiant augmeniją – taip vizualiai sumažintas ir humanizuotas objektas“, – pasakoja T. Kasperavičius. Pasak jo, kad didelės apimties statinys būtų dar mažiau matomas nuo gatvės ir pėsčiųjų – dviračių takų, pasiūlyta vietovę užsodinti naujais želdiniais.
Kurorto meras pabrėžia, kad šis projektas Neringai pasitarnaus įvairiapusiškai. „Svarstydami apie šį projektą, norime ne vien ženkliai sumažinti automobilių srautą ir taršą Nidoje bei poveikį jautriai Kuršių nerijos gamtai, bet įžvelgiam ir energetinę galimybę – norim aikštelėje įrengti saulės jėgaines. Šis inžinerinis sprendimas padėtų lengviau įveikti kylančių energijos kainų iššūkius“, – su planais supažindina meras.
„SRP projektas“ direktorius Tadas Kasperavičius sako, kad tai bene pirmoji Baltijos šalyse tokia automobilių saugykla su saulės jėgaine, kurios tenkins miesto poreikius. „Priklausomai nuo montuojamos įrangos masto, stovėjimo aikštelės saulės jėgainė per metus galėtų sugeneruoti tiek elektros energijos, jog patenkintų 70 km savivaldybės gatvių metinio apšvietimo poreikio“, – teigia T. Kasperavičius.